Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3374270 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14445 Dátum: 2015.11.05 14:18:20 »
Senki nem vitatta, hogy szabályos e vagy sem a nem egyforma felni
Köszönöm, hogy eljutottunk idáig.

A tulajdonos felelősségének átháríthatósága, bizonyíthatósága érdekes kérdés ki tudja hanyadik gk. és / vagy felni tulajdonos után. Alapból ugyanis a tulajdonos a felelős a jármű műszaki állapotáért. Szerintem ilyen vitában csak az ügyvédek nyernek a tele zsebbel. Egy biztos, nekem nem érné meg.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14446 Dátum: 2015.11.05 14:35:25 »
Köszönöm, hogy eljutottunk idáig.

Csak épp nem ez volt a beszélgetés tárgya... de neeemérdekes.  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.05 14:39:43 írta dert »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14447 Dátum: 2015.11.05 20:24:52 »
És az ki/hogyan bizonyítja, hogy a szerviz elhagyása után hozzányúlt-e vagy sem valaki a kocsihoz. Átcserélte-e a felnit? Mert ugye állíthatja azt is a szerviz, hogy ők 4 egyforma felnivel rakták össze, tulaj átvette, stb...

A szerviz számláján szerepel az alkatrészkód, amiből megálapítható, hogy ők 1 db 6"-os felnit tettek fel. Persze mondhatják, hogy a többi is olyan volt, de később a másik hármat nagyobbra cserélték. Ez nem valami életszerű.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14448 Dátum: 2015.11.05 20:29:21 »
Senki nem vitatta, hogy szabályos e vagy sem a nem egyforma felni

Márpedig én vitatom, mert nem tudok olyan jogszabályt, ami tiltaná (ahogy a nem egyforma méretű gumit tiltja).

Ráadásul attól, hogy fél collal keskenyebb felnit tesznek a változatlan gumi alá, nem fog változni a futóműgeometria sem. A felni mindekét pereme 6 mm-rel közelebb lesz a felni középvonalához, de a gumi helyzete változatlan marad.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14449 Dátum: 2015.11.05 21:33:27 »
Látom jól elvitatkozol magaddal.

a gumi helyzete változatlan marad.
Különböző szélességű felnin ugyanazon gumi másképpen áll, ebből adódóan eltérően viselkedik.
Megértem, hogy nem érdekel az egyetlen gumi eltérő felfekvése, ahogyan azt is, hogy úgy véled, esetlegesen nem jelentene gondot a felelősség tologatása sem.



« Utoljára szerkesztve: 2015.11.05 21:53:23 írta Agyarka »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14450 Dátum: 2015.11.05 22:12:32 »
Nem magammal, hanem veled vitatkozom.

Úgy gondolom, nagyobb különbséget jelent a gumi viselkedésében mondjuk pár tized bar nyomáskülönbség, mint az, hogy 12.7 mm-rel (6.5%-kal) szélesebben fekszik fel felnire. Állítom, hogy normál utcai közlekedésben nem ,,viselkedik eltérően'' ez a gumi.

Végül kikérem magamnak, hogy úgy írj rólam, mint egy tömeggyilkosról, mert tudtomon kívül az egyik keréken fél collal keskenyebb felnire szerelt gumival közlekedtem egy ideig (amit állításom szerint nem tilt jogszabály).

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14451 Dátum: 2015.11.05 23:06:57 »
OFF

Többször, magadat idézve szóltál hozzá, némi logikai bukfenccel.

Sem szó szerint, sem áttételesen nem mondtam ilyet, de nem is bagatelizáltam el.
Az élő nyúl mikrohullámú sütőbe rakását sem tételes jogszabály tiltja, de mint mondottam nem vagyok jogász, így nem tudom, hogy erre az esetre nálunk jogilag mi vonatkozik.

A nyomáskülönbség lehetséges, hogy nagyobb problémát okozhat (ott azonban eltérés a van gyártói előírástól, és a felelősség egyértelműen a gépjármű vezetőé).

ON
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.05 23:15:40 írta Agyarka »

kertesz7

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14452 Dátum: 2015.11.06 07:56:53 »
Üdv Mindenkinek

Autókerékpár vásárlás előtt állok a III-as vagy + lenne a cél és taxiként használnám. Jellemzően az itthoni kínálatban gyanúsan kevés futott km. van elemben a külföldi oldalon hirdetett darabokkal, ahol nem ritka a 300 000 km fölötti futásteljesítmény. Kérdés a következő: van-e tapasztalata valakinek magasabb km futású autóval? Pl: 3-4-500 000 km fölött, mert ugye ha veszek egy 200 000-250 000 km futottat egy pár év alatt hip-hop 4-500 000 lesz benne és egy normál üzemű autónál azért ott vannak már kiadások bőszen a forgó-kopó alkatrészeken kívül is. Előre is köszi a segítőkész válaszokat.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14453 Dátum: 2015.11.06 08:20:34 »
Szia, olvass vissza egy picit, de jellemzően nincs gond, ha nem vízkáros volt a járgány. Akkutól nem kell félni, cellánként cserélhető, az inverter tud még elromlani ami nagyobb kiadást jelethet, a sok (visszatekert) kilométeres autókban, de ebből is csak egy fordult elő itt, a fórumon. Kowee megmondja majd még mi lehet esetleg probléma.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

dextro

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14454 Dátum: 2015.11.06 08:40:05 »
Sziasztok!

Prius 2-höz keresnék 15"-os acélfelnit, akinek van szóljon.
Budapesten áttudom venni.

üdv,
Dextro

vdanii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14455 Dátum: 2015.11.06 09:13:15 »
Sziasztok!

Teligumial kapcsolatban lenne kerdesem.

2-es priusom van es lenne egz 195|55r15-os gumi a gyari az 65-ot ir.

Miben befolyasolja a kocsit ha azt rakom fel?

Nem rá való gumi, ne rakd fel. Jobban le fog érni a kocsi, csal a km óra, megváltozik a futóműgeometria, stb... Ez már óriási különbség, a 195/65 és 195/55 között több mint 6% különbség van, azaz autópályán 10 km/h felett is csalhat az órád. S nem biztonságos, nem való rá.
Prius 1.8 HSD

vdanii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14456 Dátum: 2015.11.06 09:16:33 »
Sziasztok,
Nem szoktam sokat hozzászólni a fórumban, inkább aktiv figyelője vagyok a posztoknak. A segitségeteket szeretném kérni, mert egy kis bajban vagyok.
5 éve vagyok boldog tulajdonosa egy 2005-ös kiadású kék Prius 2-esnek és néhány napja volt egy közepes koccanásom. Balra akartam kanyarodni az út túloldalára, és egy kisteherkocsi sajna oldalról eltálalta az autó bal elejét. A kocsim egyébként műszakilag működőképes maradt, futómű, kerekek, motorok, hűtő nem sérült meg igy első ránézésre, a koccanáskor a légzsákok sem nyiltak ki.
Ami valszeg minimum teljes csere az elülső és oldalsó védőlemezelemek, lámpatestek, és a motorháztető, amely kicsit felgyűrődött. Mindezekkel együtt el tudtam menni a kocsival kb 1 km-re található kisebb javitóba, (Füzesabony térségében jártam), hogy legalább gyors ránézésre megmondják sérült-e bent valami a motortérben. Igy hirtelenjében, megemelve, nem láttak semmi komolyat, egy minimális hűtőfolyadék szivárgás mellett. Amúgy a kocsi beindult, semmi hibajelzés, valszeg tudtam volna vele tovább menni ha nem gyűrte volna a kerékhez oly közel a védőlemez elemeket. Igy azonban haza kellett hoznom autómentővel, nem mertem eltávolitani a sérült lemezeket a CASCO biztositás miatt sem, úgyhogy abban az érintetlen állapotban van ahogy érte a kocc. Jelenleg a kocsi az egyik hivatalos Toyota szervizben van, oda vitettem az autómentővel, mert korábban már voltam náluk más ügyben, és hirtelen nem tudtam jobbat.

Ami azonban nagyobb gáz, sajnos nem tudom jól megfogalmazni, mert nem vagyok autósszaki, hogy a belső szerkezeti nyúlványa/tornya elég rendesen, úgy 5 cm-el sikban eltolódott/megdőlt jobbra az ütközés miatt, olyan mintha egy kicsit odébb dőltek volna, az illesztések sikja eltolódott volna vizszintesen kb. 5 cm-t, amit talán még padon kihuzatnak vissza  az “erdeti helyére”??? Lehetséges ez? Mennyire komoly gond ez javitásilag?

Most jelenleg az a szitu hogy a Toyota intézi a biztositóval a dolgokat, hétfőn reggel megy ki a kárszakértő és gondolom a biztositő majd megad egy max árat, amit hajlandó lesz  fizetni illetve gazdasági totálkárnak nyilványitja. A Toyota ügyintéző legalábbis ezt mondta hogy valszeg ez lesz, mivel az autó már 10 éves, nem érné meg a biztositónak fedezni a javitás költségeit CASCO alapon. Reális ez? Nem tudom mennyi most egy 10 éves Prius 2 eurotax értéke.

Tudom hogy majd hamarosan megtudom mennyi az annyi, mennyi lenne a Toyota árajánlata a javitásra (gondolom inkább teljes elemcserék lennének gyári új alkatrészekkel persze), mennyi lesz az elévülés miatti többletköltségem, stb. És persze azt is hogy hajlandó-e a biztositó egyáltalán a javitást fizetni vagy sem. Ez esetben gondolom kiszámolják mennyi az összeg amit felajánlanának nekem, levonva az önrészt meg a mittudomén mit.

A lényeg az, hogy én mindenképpen meg szeretném javittatni és mihamarabb az autót és kellene egy B terv hogy mi lesz ha esetleg totálkárosnak minősitik és a Toyotának valami irdatlan összeget kellene fizetnem a javitásért . Tudom hogy köztetek vannak szakértők meg ismerettségi körötök sokmindenben ezért is fordulnék tanácsért és segitségért hozzátok.

Szóval,
1.   Kit/melyik szerelőt javasolnátok arra az esetre ha meg szeretném javittatni a kocsit, karosszériás+ért a Priushoz is, és pöpec munkát is csinál gyors határidővel, na meg árban sincs elszállva és használt alkatrészeket is tud beszerezni azonnal?
2.   Ha a biztositó mégiscsak rábólintana a javitásra, viszont a Toyora árajánlatát nagyon sokallanám, ilyenkor mondhatom azt hogy bocsi, és inkább felveszem a biztositó által jóváhagyott javitási összeget, és máshol csináltatom meg a kocsit? Milyen következményei lehetnek ha ezt lépném meg? Nem nyerészkedni akarok természetesen, de elgondokodtató lehet ha például hatalmas végösszegi különbség lenne a Toyota árajánlata és mondjuk a szerelő emberbe közt akit javasolnátok.

Bocsi hogy nem igazán vagyok jártas a témában, és lehet hogy pár hülyeséget is kérdeztem is, de egy kicsit be vagyok pánikolva hogy mi lesz, na meg vissza akarom kapni mihamarabb javitva az én imádott trolimat. És persze azt is szeretném hogy ne vágjon át se a biztositó se a Toyota szerviz, se a javitó harmadik cég.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat/javaslatokat hogy mit tegyek, akár itt is, de inkább privátban ha lehet.

Várd meg a biztosító ajánlatát.
Megmondják, milyen összeget ajánlanak érte, aztán 2 verzió van

1.) elfogadod az összeget, amit felajánlanak és vagy megjavítod a kocsit vagy eladod a roncsot, s a kapott pénzzel együtt veszel 1 újat
2.) megjavíttatod, ekkor számíthatnak avulást, önrészt kell fizetni, stb..., ezt akkor a Toyota intézi úgymond, Te csak a végén fizetsz önrész+avulást.

Én az elsőt választanám, az 5 cm elmozdulás elég komoly
Prius 1.8 HSD

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14457 Dátum: 2015.11.06 09:27:44 »
Uraim,

Voltam tegnap a soproni szervizben (East-Tech Car Kft.) és érdekes dolgokat is megtudtam. Összefoglalom az eseményeket:
- kicserélték a törött indexbúrát
- megkapta a kocsi a 2012-es motorvezérlőszoftver-frissítést. Ettől duplája lett a teljesítménye, fele a fogyasztása, plusz négykerékhajtású lett. :D
- a hibridgaranciát NEM tudták most sem ellenőrizni, a komputer nem hagyta, ugyanaz a hibaüzenet, mint júniusban: menjek még vele 500 km-t!

Emiatt föl fogom venni Révész Péterrel a kapcsolatot, mert az SKS-blokkoló a ludas, több, mint valószínűleg. Fölfrissítésként (már írtam róla): anno megbontotta a kocsi elektromos rendszerét, ráadta a gyújtást, ami miatt hibakód keletkezett. Ezt ki is törölte és most nincs gond, de a komputer "emlékszik" rá, ezért a szervizt nem hagyta, hogy a garanciaellenőrzéshez szükséges lépéseket lezavarják. Ilyenkor egyébként vmi snapshotot csinálnak a rendszer állapotáról (az nem tiszta, hogy a BC-ről is készül-e snapshot informatikai értelemben) és beküldik a Toyotának. Fontos leszögeznem, hogy egy szóval nem mondták, hogy a blokkoló egyébként gond lenne, csak ezt a műveletet nem tudják elvégezni.

A szervizesek azt mondták, hogy akkor sem úsztam volna ezt meg, ha az első garanciakiterjesztés után szereltetem be a blokkolót: ti. a következő évi ellenőrzésnél ez a hiba ugyanígy kibukott volna. Mondjuk a garanciaérvényesítés nemléte miatt nem aggódom túlzottan, ők is mondták, hogy nem láttak még Priust emiatt dögleni.

Az egyetlen Prius, amiről tudnak, hogy akksihiba miatt megállt, egy 2-es volt, de 2 évet álltak vele. :nono: Amiről ugye itt is mindenki tudja, hogy kinyírja a nagy akkut. Ellenpéldaként meg egy 1998-as Prius 1-et hoztak föl, amit az idős tulajdonosnő hozzájuk hord szervizelni évek óta és kutya baja.


Szögivel nemrégiben Twitteren beszélgettünk és mindketten értetlenül álltunk egy dolog előtt: én megkaptam a kocsim szerviztörténetét vásárláskor az osztrák kereskedőtől, majd Sopronban is júniusban, majd nemrég az osztrák vezérképviselet megint elküldte. Az újabb események mindig látszottak rajta. Ezzel szemben ő a magyar szervizben nemrég olyan infót kapott, hogy a kocsijának az adatait egy magyar rendszerbe viszik föl és nem tudtak arról a "nemzetköziről", amiből én a papírt kaptam. Rákérdeztem, ezek derültek ki:

- Van egy európai rendszer és egy magyar. A soproni dealer fölviszi a kocsi adatait, szereléseket stb. mindkettőbe. A magyarba akkor kezdik meg, amikor a kocsi először jár náluk, de a beavatkozástól is függ, hogy mit hol rögzítenek. A tükörjavítás pl. az én kocsimon ide került föl, míg a szoftverfrissítés az európaiba.
- A magyar Toyota elvárja a szervizektől, hogy az európait (is) használják.
- A német, francia és olasz (vagy spanyol, elfelejtettem) Toyota-szervizek tesznek erre és nem használják. Ezért ha Németországból hoztok kocsit, annak a magyar szerviz NEM fogja látni az előtörténetét. Nesze neked német precizitás!
- Azt nem tudták megmondani, hogy a németek mit használnak helyette, ha egyáltalán valamit.
- Valamelyik latin országra mondták, hogy ott a mai napig dívik a papíralapú szervizfüzet, pedig az könnyen hamisítható. A Toyota célja a központi adatbázissal pont az, hogy ennek elejét vegye. Plusz ez akkor is megvan, ha a papírt valamiért elveszíti a tulaj.


Nagyjából ennyi.

Kiegészítés: kéretik azért a föntieket nem szentírásként kezelni. Lehet, hogy félreértettem valamit, vagy nem jól emlékszem stb. Eszem ágában sincs a szerviznek olyan kijelentéseket tulajdonítani, amit esetleg ők nem tettek, de igyekeztem a hallottakat a legnagyobb jóindulattal átadni nektek.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.06 09:33:26 írta agabor »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14458 Dátum: 2015.11.06 09:57:27 »
A Kovi-féle indításgátló is hibakódot generál, ha elfelejtem kioldani (a hibalámpa is világít négy indításig ilyenkor). Torque-kal töröltem, de az én esetemben sem tudták közvetlenül utána elvégezni az akkuvizsgálatot. Egy idő múlva viszont már igen (szerintem nem volt 500 km, amit addig megtettem, de lehet, hogy rosszul emlékszem). Netán a te indításgátlód normál működés során is rejtett hibakódot generál?

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14459 Dátum: 2015.11.06 09:57:50 »
A szerviz számláján szerepel az alkatrészkód, amiből megálapítható, hogy ők 1 db 6"-os felnit tettek fel. Persze mondhatják, hogy a többi is olyan volt, de később a másik hármat nagyobbra cserélték. Ez nem valami életszerű.

Tegyük fel hogy így van és szerepel a számlán. Akkor azt a számla aláírásával átvette a tulajdonos és tudatában volt a számlán szereplő tételekkel. Azaz a szerviz tájékoztatta... Lehet ezt ragozni, de van értelme? :)