Uraim,
Voltam tegnap a soproni szervizben (East-Tech Car Kft.) és érdekes dolgokat is megtudtam. Összefoglalom az eseményeket:
- kicserélték a törött indexbúrát
- megkapta a kocsi a 2012-es motorvezérlőszoftver-frissítést. Ettől duplája lett a teljesítménye, fele a fogyasztása, plusz négykerékhajtású lett.
- a hibridgaranciát NEM tudták most sem ellenőrizni, a komputer nem hagyta, ugyanaz a hibaüzenet, mint júniusban: menjek még vele 500 km-t!
Emiatt föl fogom venni Révész Péterrel a kapcsolatot, mert az SKS-blokkoló a ludas, több, mint valószínűleg. Fölfrissítésként (már írtam róla): anno megbontotta a kocsi elektromos rendszerét, ráadta a gyújtást, ami miatt hibakód keletkezett. Ezt ki is törölte és most nincs gond, de a komputer "emlékszik" rá, ezért a szervizt nem hagyta, hogy a garanciaellenőrzéshez szükséges lépéseket lezavarják. Ilyenkor egyébként vmi snapshotot csinálnak a rendszer állapotáról (az nem tiszta, hogy a BC-ről is készül-e snapshot informatikai értelemben) és beküldik a Toyotának. Fontos leszögeznem, hogy egy szóval nem mondták, hogy a blokkoló egyébként gond lenne, csak ezt a műveletet nem tudják elvégezni.
A szervizesek azt mondták, hogy akkor sem úsztam volna ezt meg, ha az első garanciakiterjesztés után szereltetem be a blokkolót: ti. a következő évi ellenőrzésnél ez a hiba ugyanígy kibukott volna. Mondjuk a garanciaérvényesítés nemléte miatt nem aggódom túlzottan, ők is mondták, hogy nem láttak még Priust emiatt dögleni.
Az egyetlen Prius, amiről tudnak, hogy akksihiba miatt megállt, egy 2-es volt, de 2 évet álltak vele.
Amiről ugye itt is mindenki tudja, hogy kinyírja a nagy akkut. Ellenpéldaként meg egy 1998-as Prius 1-et hoztak föl, amit az idős tulajdonosnő hozzájuk hord szervizelni évek óta és kutya baja.
Szögivel nemrégiben Twitteren beszélgettünk és mindketten értetlenül álltunk egy dolog előtt: én megkaptam a kocsim szerviztörténetét vásárláskor az osztrák kereskedőtől, majd Sopronban is júniusban, majd nemrég az osztrák vezérképviselet megint elküldte. Az újabb események mindig látszottak rajta. Ezzel szemben ő a magyar szervizben nemrég olyan infót kapott, hogy a kocsijának az adatait egy magyar rendszerbe viszik föl és nem tudtak arról a "nemzetköziről", amiből én a papírt kaptam. Rákérdeztem, ezek derültek ki:
- Van egy európai rendszer és egy magyar. A soproni dealer fölviszi a kocsi adatait, szereléseket stb. mindkettőbe. A magyarba akkor kezdik meg, amikor a kocsi először jár náluk, de a beavatkozástól is függ, hogy mit hol rögzítenek. A tükörjavítás pl. az én kocsimon ide került föl, míg a szoftverfrissítés az európaiba.
- A magyar Toyota elvárja a szervizektől, hogy az európait (is) használják.
- A német, francia és olasz (vagy spanyol, elfelejtettem) Toyota-szervizek tesznek erre és nem használják. Ezért ha Németországból hoztok kocsit, annak a magyar szerviz
NEM fogja látni az előtörténetét. Nesze neked német precizitás!
- Azt nem tudták megmondani, hogy a németek mit használnak helyette, ha egyáltalán valamit.
- Valamelyik latin országra mondták, hogy ott a mai napig dívik a papíralapú szervizfüzet, pedig az könnyen hamisítható. A Toyota célja a központi adatbázissal pont az, hogy ennek elejét vegye. Plusz ez akkor is megvan, ha a papírt valamiért elveszíti a tulaj.
Nagyjából ennyi.
Kiegészítés: kéretik azért a föntieket nem szentírásként kezelni. Lehet, hogy félreértettem valamit, vagy nem jól emlékszem stb. Eszem ágában sincs a szerviznek olyan kijelentéseket tulajdonítani, amit esetleg ők nem tettek, de igyekeztem a hallottakat a legnagyobb jóindulattal átadni nektek.