Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368179 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13140 Dátum: 2015.06.08 09:45:49 »
Meghatározott = megmarad!
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13141 Dátum: 2015.06.08 10:45:11 »
Megjegyzem, hogy mind a mai napig hozzá kerülnek a márkaszervízes Toyoták is, ha nem boldogulnak velük. Nekem is ő szerelte és igen a szerelés alatt adódhat hibakód, amikor tesztel.

Nem akarom egy az egyben beidézni amit írt, mert egyrészt magánlevél, másrészt meg inkább Kowee zárt fórumára való.

De a beavatkozáshoz meg kell szakítania bizonyos pontokat, ill. közben ráadni a gyújtást. Az autó ilyenkor érzékeli, hogy vmi "gond" van, ez generál hibakódot. Péter ezt törölte/törli, enélkül nem is adja vissza az autót.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13142 Dátum: 2015.06.08 11:12:28 »
Nem akarom egy az egyben beidézni amit írt, mert egyrészt magánlevél, másrészt meg inkább Kowee zárt fórumára való.

De a beavatkozáshoz meg kell szakítania bizonyos pontokat, ill. közben ráadni a gyújtást. Az autó ilyenkor érzékeli, hogy vmi "gond" van, ez generál hibakódot. Péter ezt törölte/törli, enélkül nem is adja vissza az autót.
Ezt akartam mondani! Ha olyan kulcsfontosságú dolgokat szakítunk meg/tiltunk le (üzemanyag, tápfesz, ecu, stb), amitől az autó nem fog elindulni/nem lesz mozgásképes, akkor azt az autó is észreveszi, kvázi hibaként! Ez ennyi! Ezen nincs mit ragozni. Ha nem érzékeli hibaként, akkor nem is csináltál semmit, mert az autó is túl fog lépni rajta, és vihető.

De inkább egy hibakód a meglevő autóban egy esetleges lopási kísérlet esetén, mint a hibakódmentes autó hűlt helye... Komolyan mondom nem is értem...

És még egyszer: hibakód csak lopás esetén lesz (meg ha elfelejtettük deaktiválni), mert a védelem akkor aktivizálódik!

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13143 Dátum: 2015.06.08 11:45:09 »
Én arról beszélek, ami ezt a témát előhozta: Ha nekem tegnap el akarták lopni az autómat, esetleg én voltam feledékeny, és nem kapcsoltam ki a lopasgátlót, attól még ma kaphassam meg a hibrid garancia kiterjesztését.
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

Thomas800

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13144 Dátum: 2015.06.08 11:55:33 »
Nem akarom egy az egyben beidézni amit írt, mert egyrészt magánlevél, másrészt meg inkább Kowee zárt fórumára való.

De a beavatkozáshoz meg kell szakítania bizonyos pontokat, ill. közben ráadni a gyújtást. Az autó ilyenkor érzékeli, hogy vmi "gond" van, ez generál hibakódot. Péter ezt törölte/törli, enélkül nem is adja vissza az autót.

Én is pont ezt írtam :D

Thomas800

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13145 Dátum: 2015.06.08 11:56:43 »
Én arról beszélek, ami ezt a témát előhozta: Ha nekem tegnap el akarták lopni az autómat, esetleg én voltam feledékeny, és nem kapcsoltam ki a lopasgátlót, attól még ma kaphassam meg a hibrid garancia kiterjesztését.

Magyarra fordítva neked fontosabb egy biztosítás megkötésének lehetőség (amit megtévesztően garanciának neveznek), mint az egyedi lopásgátlás.

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13146 Dátum: 2015.06.08 13:16:47 »
Mindkettőt szeretném! Mellesleg én nem tudok ilyet érvényesíteni, mivel amerikai az autóm, és van benne egyedi lopasgátló, ami jól működik,  bár nem tudom, hogy hagy-e maga után maradandó hibakódot. Az elvről van szó.
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

Thomas800

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13147 Dátum: 2015.06.08 13:24:02 »
Mindkettőt szeretném! Mellesleg én nem tudok ilyet érvényesíteni, mivel amerikai az autóm, és van benne egyedi lopasgátló, ami jól működik,  bár nem tudom, hogy hagy-e maga után maradandó hibakódot. Az elvről van szó.

Ok, akkor jól értettem.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13148 Dátum: 2015.06.08 14:57:06 »
Mondj már egy olyant módszert, ahol úgy tudsz beavatkozni hogy van érdemi indításgátlási értelme, és nem generál hibakódot ha az működésbe lép! :)
Az idő előrehaladtával egyre szenilisebb leszek, de azt még talán tudom, mit mondhatok el.

azt gondolom, hogy nem túl nehéz olyan beavatkozást generálni, ami a következő - szabályos - indulásnál törlődik, illetve meghatározott ugyan, de szabályos eseménykent.
Ott a pont. :clap:

Tudomásul kell venni, hogy a gépjármű riasztó szereléshez nem jó autóvillamossági műszerésznek, vagy elektromérnöknek kell lenni, és nem kell többnek lenni ezeknél. Jó gépjármű védelmi rendszert tervezni, kivitelezni összetett dolog, amihez általában az ezzel foglakozóknál megvan a szaktudás, a szemléletük azonban gyakran nem megfelelő. Tisztelet a kivételnek!

A félreértések elkerülése végett:
- A korábbi benyás autóm csak és kizálólag trélerrel volt lopható (és utána is lett volna meglepetés). Gyakorlatilag döbbent üveges tekintetet okozott  -amit rövid időn belül általában hisztérikus mozdulatsor kísért - még tapasztalt Toyotás szerelőknél is amikor elfelejtkeztem róla. (Hibakódot nem generált.)
- A jelenlegi HSD-mnél meg sem közelíti azt a szintet, mert a korábban alkalmazott megoldásokhoz az alkatrészek már nem beszerezhetőek (illetve a HSD-nél egyesek alkalmazása károsíthatja is a rendszer elemeit). Azonban a beépített megoldások ismerete nélkül nagyon kevés arra az esély, hogy zavartalanul elég időt foglalkozhassanak az autó önerőből mozgathatóvá tételével. (Hibakódot nem generál.)
Még kb. 3-4 dologgal jelentősen fel lehetne keményíteni a védelmét, azonban belefáradtam. (Több mint 3 hónapom információszerzéssel, agyalással telt el).
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.08 15:02:30 írta Agyarka »

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13149 Dátum: 2015.06.08 15:03:22 »
Az enyémmel is elvolt egy ideig az autoklubos - kimondottan Prius - szaki, amikor még nem tudtam, hogy van lopasgátló, és - nem mennék bele, hogy hogyan - úgy tűnt, hogy el akartam lopni a saját autómat. Széttárta kezét, és ment. Persze azután megoldódott a dolog. ;-)
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13150 Dátum: 2015.06.08 17:52:45 »
Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy Péter elmondása szerint előtte több, mint 10 évig technikus volt a Toyotánál.

Nem technikus, hanem autóvillamossági technikus...  :yes:
Én még jártam bent a melóhelyén annó, amikor felvettem vele a kapcsolatot, néminemű kütyü beszerelése tárgyában.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13151 Dátum: 2015.06.09 08:25:27 »
Agyarka: Itt a kérdés az volt, hogy hibakódot generál! Az természetesen lehet olyan is, ami lopási kísérletnél hibakód, hiba, de következő szabályos indulásnál törlődik. Ezt én is így gondolom.

De hibából is van több fajta, a hiba megszűnését (és amikor minden helyreállt) követő jellege szerint:
-ami egy az egyben törlődik, nem hagy nyomot, kiolvasva hibamentes
-ami nem okoz hibajelzést a műszerfalon (nem világít semmi hiszti lámpa), de kiolvasható, és egy aksi levétel törli
-ami hibajelzést okoz a műszerfalon (világít hiszti lámpa), kiolvasható, de egy aksi levétel törli
-ami nem okoz hibajelzést a műszerfalon (nem világít semmi hiszti lámpa), de kiolvasható, és egy aksi levétel nem törli, csak OBD-n törölhető
-ami hibajelzést okoz a műszerfalon (világít hiszti lámpa), kiolvasható, és egy aksi levétel nem törli, csak OBD-n törölhető
-ami hibajelzést okoz a műszerfalon (vmi visszajelző világít), és kiolvasható is, és csak ott törölhető

Értelem szerűen fentről lefelé haladva a jó a beavatkozási módszer. Nyilván az első a legjobb: de az is fog hibakódot okozni AKTUÁLISAN (különben nem lenne haszna), csak eltűnik, ha szabályos indítás követi. Én így értettem a hibakódot, h nem baj ha van! Ott, akkor!

De hozzáteszem a második-harmadikkal még simán kibékülnék, de ha épp csak szervízben lenne törölhető a hiba, akkor is örülnék, h megmaradt az autóm, nem lopták el. Csak akkor bosszankodnék, ha véletlen én (v családtag) felejtem el a védelmet hatástalanítani. :)

Nekem is van a fejemben pár dolog, csak pár dolog sima autóban működne, de a Priusban ki tudja mit csinálna, mert megzavarodna, és tuti nem olyan lenne, amit az előbb írtam...
De azért ide is vannak egyszerű, biztonságos, és letárolóshiba-mentes ötleteim, csak van köztük olyan is, amivel az autó a hibrid mivolta miatt el tudna mozdulni a helyéről egy darabig. Én meg olyant akarok, aminél csak a tréler játszik.
Megnehezítve viszont már most is meg az egész indítás a saját autómon, ami okoz meglepetéseket (többet is, több fajta, több ponton), de ha elég idejük van méregetni, akkor végülis kijátszható, mert nincs maximális védelem. :) Azonnkívül vasajtós belülről lakattal (is) zárt garázsban parkol (na ez sem okoz hibakódot)! :)
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.09 08:38:33 írta zezoka »

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13152 Dátum: 2015.06.09 09:04:43 »
- A korábbi benyás autóm csak és kizálólag trélerrel volt lopható (és utána is lett volna meglepetés). Gyakorlatilag döbbent üveges tekintetet okozott  -amit rövid időn belül általában hisztérikus mozdulatsor kísért - még tapasztalt Toyotás szerelőknél is amikor elfelejtkeztem róla.

Sok évvel ezelőtt a Kreténben láttam egy karikatúrát, kb. "hiába volt Carl autóján a lopásgátló viszonylag primitív, mégis soha nem próbálkozott meg senki elvinni". A kocsi oldalán egy hatalmas, felhúzott egérfogó volt. :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13153 Dátum: 2015.06.09 09:30:06 »
A legjobb megoldást kihagytad, az autó üzemszerű állapotnak tekinti a történteket, ezért aktuálisan sem generál hibakódot. Tekintettel arra, hogy ez kb. 4 féleképpen előidézhető (ebből a Toyota 2-t biztosan elfogad) ez nekem is teljesen megfelel. Idővel mindegyik akadály kimérhető, áthidalható, de szerintem kevésbé rizikós keresni egy másik autót. Az ezirányú döntést számunkra kedvezően befolyásolhatjuk védett helyre beépített szirénákkal amelyek közül az egyik önakkus.-)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13154 Dátum: 2015.06.09 09:52:08 »
A kocsi oldalán egy hatalmas, felhúzott egérfogó volt. :D
Nemrég még kapható volt Magyarországon is könnygáz befecskendező szett, de civil gépjárművekben nem engedélyezték.