Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368121 alkalommal)

0 Felhasználó és 31 vendég van a témában

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8025 Dátum: 2013.04.16 21:23:20 »
Sziasztok,

egy Prius II 2006 körüli, európai modell beszerzését tervezem, érdeklődni szeretnék, hogy hol találnék egy listát, hogy mire kell figyelnem az egyed megvásárlásakor, hova érdemes vinni Bp-en átnézetni.

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Szia!

Bármelyik Toyota szervizbe beviheted egy felülvizsgálatra. 7 eHUF körüli összegbe kerül maga a vizsgálat és elég komolyan átnézték az autót. Olyan hibákat is megláttak, amin én átsiklottam, pedig apai-anyait beleadtam, ha már az enyém lesz. Alvázszám alapján az Európai Uniós (svájcit például nem tudták lekérdezni) autók toyotás bejegyzéseit (mikor volt szervizen (km, dátum), részt vett-e a visszahívásokon) ingyen be tudod szerezni, sőt a magyar autókról részletes szerviztörténetet (konkrétan mit cseréltek) is kaphatsz.

Hibák, amiket én egy hónapos keresgélés után találtam (Magyarisztán):
- Törések (inkább nagyobb), de szép festéssel álcázva. Rétegvastagság-mérőzés kötelező.
- Futómű problémák (kotyog zörög). Ne sajnáld egy kicsit rázósabb úton meghajtani. Hála az égnek nem kell messzire autózni egy kis szar útért itthon. :)

Én csak a keresgélés tapasztalataimat mondtam el, a többieknek biztos van több gyakorlati tapasztalata is.
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8026 Dátum: 2013.04.16 23:30:32 »
Sziasztok,
egy Prius II 2006 körüli, európai modell beszerzését tervezem, érdeklődni szeretnék, hogy hol találnék egy listát, hogy mire kell figyelnem az egyed megvásárlásakor, hova érdemes vinni Bp-en átnézetni.
Szia!
Minél több autóba ülj be, én is azt tettem. (oké, volt amibe be se...) 4-5 autó megnézése után érezni fogod a különbségeket.
Jellemzően a legolcsóbbakat nem is érdemes megnézni, de egy jól karbantartott, viszonylag sok km-es autót (100e+ km) ne hagyj ki. A tapasztalatok azt mutatják, hogy 5-600e km-ig komoly probléma nem jelentkezhet. Sokunknak van 200e+ km-es autónk itt.
2006-ban volt ráncfelvarrás, bár nem sok minden változott. De ezt gondolom tudod.

Érdemes esetleg Pilisvörösvárra a Mayer-hez vinni, én csak ajánlani tudom őket, 100 pontos átvizsgálást csinálnak kb. 8-10e ft-ért.
Ha itthoni vezetett szervízkönyvest találsz, ami kevesebb mint 7 éves és 160e km alatt van benne, jó eséllyel vehetsz rá további, korlátozott gyári garanciát is olcsón.

Olaszt én mellőzném, és a látszólag frissen körbefényezetett is, bár egy-két elem 6-7 évesen jó eséllyel sérült volt, hiszen azért a városban kapnak a kocsik egy-két koccanást, ez nem para.

Szerintem kerüld a nem gyári felnist (miért adnák azt el?) és ne legyen preferencia a navi, 20e ft-ért használhatóbb külön navit kapsz. JBL hifi sem túlzottan éri meg a felárat. Keyless-t viszont én szeretem!

Üdv.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

dni

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8027 Dátum: 2013.04.17 07:04:21 »
Köszönöm az infókat, akkor egy átlagos használtautó vásárláskor felmerülő problémákra kell figyelni itt is. Ezek szerint nincsenek típus betegségek? Hogyan tudnám megítélni, hogy az autó mozgatásáért felelős aksija rendben van-e?

Valamint olyan infók érdekelnének, hogy városon kívül mennyire használható a technika, mennyire bírja, ha mondjuk 3-an, 4-en utaznak vele, mennyire bőg autópályázáskor, autóúton, hegymenetek alatt a motor. Próbáltam keresni videókat a neten de értelmeseket nem találtam (lehet, hogy nem megfelelően kerestem...) 3-4-ben ültem, már de azok nem voltak annyira megnyerőek és nem volt lehetőség ilyen körülmények között kipróbálni őket.

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8028 Dátum: 2013.04.17 09:29:58 »
Nagyon szépen köszi a képeket. Teljesen jól áll rajta.

Közben NoName-nél is sikerült a 205-öst megnézni élőben. :)

 ;)

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8029 Dátum: 2013.04.17 09:32:33 »
Hogyan tudnám megítélni, hogy az autó mozgatásáért felelős aksija rendben van-e?

Valamint olyan infók érdekelnének, hogy városon kívül mennyire használható a technika, mennyire bírja, ha mondjuk 3-an, 4-en utaznak vele, mennyire bőg autópályázáskor, autóúton, hegymenetek alatt a motor. Próbáltam keresni videókat a neten de értelmeseket nem találtam (lehet, hogy nem megfelelően kerestem...) 3-4-ben ültem, már de azok nem voltak annyira megnyerőek és nem volt lehetőség ilyen körülmények között kipróbálni őket.
Hacsak nem volt törve vagy árvízkáros, akkor az aksinak semmi baja sem lesz! Ezek az aksik úgy vannak méretezve, és tervezve, hogy kiszolgálják az autót (állítólag vannak fél millió mérföldesek is amcsiknál és ott sincs baj): nem meríti le a rendszer és nem tölti fel teljesen, és közben is jól menedzseli.

A motorra általános jellemző, hogy utazáskor nem üvölt. Még 130-140nél sem (felette már azért kell , h sokat pörögjön, akkor már pesze a hangja is kezd előjönni, de csak mint midnen másnál a nagyobb fordulat miatt, de még midnig nem üvölt. Utazáskor tehát szinte nincs hangja a motornak (menetzaj nagyobb). Gyorsításkor azonban a gyorsítás mértékétől függően felbőg, akár a max 5000párszáz körüli fordulatra egész addig, még nyomja neki az ember. Aztán ahogy veszi vissza, halkul el. Haladásnál meg már megint semmi. Ebből következően egy országutas előzést meg lehet oldani alig felpörgő, és teljesen felbőgő motorral is (lábfüggő), vagy a kettő között. Egy autópályásat már inkább csak felbőgő motorral, mert ott már több erő kell. Hegymenet megint láb és emelkedő függő de biztosan felpörög, ha tartod a tempót. Itta azonban én sokszor inkább a gázpedál állást tartom, és enyhén lassulok. Pláne ha ugyanazzal a pedálállással meg a mögötte lejtőn gyorsulok.

Kár, h nincs benne olyan is, hogy gázpedálállás tempomat, nem pedig sebességtartó! :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.17 09:36:51 írta zezoka »

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8030 Dátum: 2013.04.17 09:39:04 »
Köszönöm az infókat, akkor egy átlagos használtautó vásárláskor felmerülő problémákra kell figyelni itt is. Ezek szerint nincsenek típus betegségek? Hogyan tudnám megítélni, hogy az autó mozgatásáért felelős aksija rendben van-e?

Valamint olyan infók érdekelnének, hogy városon kívül mennyire használható a technika, mennyire bírja, ha mondjuk 3-an, 4-en utaznak vele, mennyire bőg autópályázáskor, autóúton, hegymenetek alatt a motor. Próbáltam keresni videókat a neten de értelmeseket nem találtam (lehet, hogy nem megfelelően kerestem...) 3-4-ben ültem, már de azok nem voltak annyira megnyerőek és nem volt lehetőség ilyen körülmények között kipróbálni őket.

Országúton 5 alatt mozog az autó,pályán az enyém 6 alatt marad. 130-nál, de 150-nél is halk ha nem gyorsítasz, csak tartod a sebességet. A hangos közlekedés: mivel az autó fokozatmentes, és gyorsításkor relatív ugyanazon fordulatszámon tartja a motort, ezért lehet hangos. Ez olyan, mint amikor valaki 2esben pirosig tolja. Ott is hangos :-) Tehát itt nem úgy működik, hogy alacsony fordulatról indul, hanem padlónál már az elején is maxon pörög. Minden autó 5-6ezren hangos :-)

Én mentem már 4 személlyel csurig rakva országúton és a fogyasztása jó volt. Nem akarok hazudni, nem tudom mennyi volt, de emlékszem, hogy nem volt rossz :-)

dni

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8031 Dátum: 2013.04.17 09:47:41 »
És erőben is bírja tehát lehet mondjuk város kívül előzgetni vele mondjuk 70-ről nagy erőlködés nélkül, esetleg autopályán 100-rólvagy az már nem az ő terepe?

Elnézést ha hülye kérdéseket teszek fel jellemzően egy kategóriával nagyobb autókat vezettem eddig  (Avensis II 2.0, Mazda 6 II 2.0, Laguna II 3.0V6 aut, Mondeo 2.0TDCi IV, SuperbII 2.0 TDI aut), amik nem cvt válósak voltak és jellemzően jól motorizáltak, valamint a jelenlegi autóm is egy sportos 1.8TSI Leon II, ami kevésbé komfortos a városi közlekedéshez futóműve miatt, azért fogalmazódott meg bennem a csere gondolata, aztán, hogy mennyire fogom bírni az éles váltást az már egy más kérdés :)

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8032 Dátum: 2013.04.17 10:57:29 »
Országúton 5 alatt mozog az autó,pályán az enyém 6 alatt marad....
Ez az 5 meg 6 fogyasztás akar lenni vagy fordulat?
Mert fogyasztás országúton inkább 4 körüli (de tény hogy "5 alatt"), pályán meg 5,2-5,3 körüli 130-as kilométeróra szerint.
Ha netán fordulat, akkor meg messze van, ugyanis országúton 1600-1700-et pörög tartva a 90-100-as tempót, pályán még nincs tapasztalatom, de 2500-3000-re saccolnám max.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8033 Dátum: 2013.04.17 12:05:01 »
Ez az 5 meg 6 fogyasztás akar lenni vagy fordulat?
Mert fogyasztás országúton inkább 4 körüli (de tény hogy "5 alatt"), pályán meg 5,2-5,3 körüli 130-as kilométeróra szerint.
Ha netán fordulat, akkor meg messze van, ugyanis országúton 1600-1700-et pörög tartva a 90-100-as tempót, pályán még nincs tapasztalatom, de 2500-3000-re saccolnám max.
Fogyasztás stabil 90el vízszintes úton 3.8-4.2 nálam (ami vegyses használat mellett napi használatban két tankolás között 5 litert hoz kb).

De hogy az az 5.2-5.3 hogy jön ki Neked pályára... :) Vasárnap Bp felé direkt kipróbáltam, sík úton felgyorsítottam 130ra, viszonyag szélmentes időben, és miután beállt az autó a sebességre, és egyenletesen haladtam vele, akkor végig 6-6,5 között volt a pillanatnyi által mutatott érték... Most akkor ez ennél csak nagyobb lehet egy életszerű haladásnál hosszútávon. Szóval nemtom. (Persze a 130 az nálam 126, gyári mérettel meg csak 122, de ez a fogyi annál nagyobb eltérés...). Na egyszer hosszabb távon megyek pályán, kipróbálom, megfigyelem.



@dni: 100-110ig rugalmas az autó könnyedén lehet vele előzni, még 120nál is el lehet kezdeni vele egy előzést, afölött már az erejéből adódva elfogy, és csak hosszabb, lassabb, motorbőgősebb lesz az előzés.

Én is 150 Le, 320Nm TDI Passatból ültem át. Azzal az előzés csak kikerülés volt. :) Szóval érezhető volt a kevesebb paci, de boldogulok vele így is. Pályán nem járok már (Prius nem arra való, emg már nem is kell, 1 napért meg nem veszek 10napost), városban, országúton meg elég rugalmas, legalábbis a lenyugodottab stílusomhoz megfelel. 90-110 között járok vele. Azért ha elkap a kisördög, vadulok vele egyet, és az említett 100-120ig elég jó. Lámpánál pl úgy ott lehet hagyni a mögöttest, hogy ők kb akkor jönnek át a lámpa alatt, mikor én már kb 60-80al megyek, 100m-el előrébb. :) Persze ilyent csak ritkán.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.17 12:07:58 írta zezoka »

dni

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8034 Dátum: 2013.04.17 12:29:07 »
Köszi

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8035 Dátum: 2013.04.17 13:49:24 »
De hogy az az 5.2-5.3 hogy jön ki Neked pályára... :)
Többször jártam meg úgy Debrecen - Pest - Debrecen, hogy elötte tankoltam és mire visszaértem ennyi lett, de többen irtak ilyen fogyasztast pályára, nem 1edüli rekod ez. :)
Mint irtam óra szerint 130 tempomattal, ami valójában 123 km/h, annyit szoktam trükközni tempomattal, hogy kikapcslom emelkedőre felmenet, mert elég dúrván avatkozik be ilyenkor.
De hogy írjak még pályás tapasztalatról, volt hogy a körülmények nem engedték meg hogy végig 130al toljam, hanem atlag mondjuk lehetett 110-120 körül, na ugy lement 4,8-5,0-re.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8036 Dátum: 2013.04.17 15:14:46 »
2 hete Piliscsaba-Pozsony-Bécs-Piliscsaba utam volt, autópályán odafele 5,5 l/100km átlag, visszafele 5,7-re ment fel az átlagom. Tempomat, 130km/h óra szerint (123 körül GPS-szel)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8037 Dátum: 2013.04.17 17:18:56 »
Ez az 5 meg 6 fogyasztás akar lenni vagy fordulat?

Fogyasztás.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8038 Dátum: 2013.04.18 07:53:51 »
Többször jártam meg úgy Debrecen - Pest - Debrecen, hogy elötte tankoltam és mire visszaértem ennyi lett, de többen irtak ilyen fogyasztast pályára, nem 1edüli rekod ez. :)
Mint irtam óra szerint 130 tempomattal, ami valójában 123 km/h, annyit szoktam trükközni tempomattal, hogy kikapcslom emelkedőre felmenet, mert elég dúrván avatkozik be ilyenkor.
De hogy írjak még pályás tapasztalatról, volt hogy a körülmények nem engedték meg hogy végig 130al toljam, hanem atlag mondjuk lehetett 110-120 körül, na ugy lement 4,8-5,0-re.
Ja,a többi oké, nekem a pálya volt a nem oké! De így már egye fene az is! :)

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8039 Dátum: 2013.04.22 11:19:50 »
Hétvégen felkerült a korábban említett conti premium 5 gumik, hát első benyomásként nagyon csendesek, ahogy sompetike is irta, végül is minta alig van rajta, csak hosszanti esőelvezetök :D. Rugalmasság is sokat javult, bár kopott régi téli után persze mindez nem csoda. Érzetre gurulása is igen jó, fogyasztásról majd hosszabb távon tudok beszámolni, de sztem a gyári michelin gumikat überelni fogja :).