Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368166 alkalommal)

0 Felhasználó és 36 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7380 Dátum: 2012.12.15 16:46:34 »
Karotta Priusa lerobbant
Ez az élethosszig tartó olajjal feltöltés azért szerintem nem jelenti azt, hogy ne lehetne utántölteni. Vannak még így töltött autók, azoknál is lehet. Inkább az lehetne a baja, hogy mivel. Nexián pl. 80w olaj van benne gyárilag, de lehet, hogy létezik 75w is (w-k után nincs semmi).

vitomi24

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7381 Dátum: 2012.12.15 16:51:51 »
http://www.ebay.co.uk/itm/Seat-15-Sport-Radar-Alloy-Wheels-Nokian-Winter-Tyres-/271116845763
Valaki meg tudná mondani hogy ez a kerèk jó e az èn Prius II-m re?

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7382 Dátum: 2012.12.15 16:54:08 »
Én sem mondtam, hogy mondtad. :surrender:
A párolgáson kívül (ami kismértékben természetes) a gázképződés miatt csökken a nem zárt felitatott elektrolitos aku folyadékszintje.
Ezért és a mostani külső feltöltésed miatt kérdeztem, hogy látsz-e vmit esetleg a szellőzőcső külső alváz felőli részén.
Mondjuk Te jobb helyzetben vagy a 45Ah akuddal, mert 4,5A-rel töltheted, míg én a 35-öt csak 3,5-el.-(
Én amikor kiszedtem az akkut hogy rátöltsek 1 kis vizet, tapasztaltam hogy a szellőző cső vége nedves, szóval párolgás ide v oda így veszít a szintből, sőt a kis kupakok mellett is párás volt, de hogy mért tiltják az utántöltést nem értem :hmmmm:, pedig másképpen nem lehet megnövelni az akku életét és a japán felfogás se így ismeretes.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7383 Dátum: 2012.12.15 16:58:41 »
http://www.ebay.co.uk/itm/Seat-15-Sport-Radar-Alloy-Wheels-Nokian-Winter-Tyres-/271116845763
Valaki meg tudná mondani hogy ez a kerèk jó e az èn Prius II-m re?
Egyedül az 5x100 lyukkiosztás stimmel, a 195/55 már nagyon nem a 15"os felnihez, meg a gumi is elég kopott, az ET számról ne is beszélve.

vitomi24

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7384 Dátum: 2012.12.15 17:06:58 »
Gumi nem számit.Mi az ET szàm?

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 17:14:52 írta Hammer »

vitomi24

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7386 Dátum: 2012.12.15 17:14:52 »
Most olvasom hogy a 15' kerèk lehet a fèktöl el sem fèrhet.Igaz ez?Tèli kerèknek akarnèk egyet.

vitomi24

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7387 Dátum: 2012.12.15 17:26:18 »
Igen 45 az offset száma,de mi van ha ez csak 43?

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7388 Dátum: 2012.12.15 17:38:29 »
Az utóbbi napokban elkezdtem alkalmazni az alábbi technikát.
Ha lámpás kereszteződésbe érek és véhetően hosszabban kell álldogálni, de a fűtés miatt nem áll le a benzinmotor, akkor nyomok egy EV-t, majd N-be teszem és kikapcsolom az EV-t. Ha magától leáll, akkor csak N-be teszem. Így ugye nem tudja újra beindítani a motort és nem fogyaszt feleslegesen várakozás közben. Aztán amikor indulni kell, akkor D.

Valahogy megoldhatta volna a Toyota, hogyha csak kis fűtésteljesítményre van szükség (pl. 23 fok van beállítva, de a ventillátor csak kis fokozatra, mert kabátban vezetve megelégszem a lassú felfűtés is), akkor ne akarja a benzinmotort addig járatni, amíg el nem éri a 70 fokot a hűtővíz. Akkor sokkal takarékosabb lenne a járgány hideg időben és nem kellene a fenti technikát alkalmazni unalmas perceimben. :)

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7389 Dátum: 2012.12.15 17:42:11 »
Igen 45 az offset száma,de mi van ha ez csak 43?
Nincsen semmi, az én téli felnim ET39. Ez egyébként egy Avensis II felni a pontos mérete 6JJx15 5x100x54 ET39. Kicsit kijjebb van a futófelület. Viszont a középfuratról semmi infó, az 54 kell legyen.
Ha nem férne el a 15-ös felniben a fék akkor hogyan árulnák USA-ban 15-ös kerékkel a priust?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 17:44:02 írta edhunter »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7390 Dátum: 2012.12.15 17:43:19 »
http://www.ebay.co.uk/itm/Seat-15-Sport-Radar-Alloy-Wheels-Nokian-Winter-Tyres-/271116845763
Valaki meg tudná mondani hogy ez a kerèk jó e az èn Prius II-m re?
A kiírt méretek mind alkalmasak PII-re is, csak a kerékagy átmérőjét nem találom a leírásban.

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7391 Dátum: 2012.12.15 17:47:21 »
A kiírt méretek mind alkalmasak PII-re is, csak a kerékagy átmérőjét nem találom a leírásban.

Ha jó az adat amit találtam az Ibizának 57,1 a középfurat mérete. Így ez a felni biztosan nem jó a PII-re.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7392 Dátum: 2012.12.15 19:46:35 »
Az utóbbi napokban elkezdtem alkalmazni az alábbi technikát. ... ...
Valahogy megoldhatta volna a Toyota, hogyha csak kis fűtésteljesítményre van szükség ... akkor ne akarja a benzinmotort addig járatni, amíg el nem éri a 70 fokot a hűtővíz. ...
Egyszerűbben oldom meg:
a) Rövid megállásnál nyomok egy OFF-ot a szellőzésnek. A lámpa zöldre váltásakor meg a ventilátornak egy +t
                                 és visszaáll az eredeti állapot.
b) Hosszabb megállásnál (pl. vasút) P, gyújtás le.

A benzinmotort azért járatja (megfelelő töltöttség esetén), mert be akarja a motort rendesen melegíteni, illetve a kabinban a hybrid akkunak is szeretne kedvezőbb feltételeket biztosítani. Hidegben a kapacitás érdekesen meg tud változni. Egy átlag akku 0C-on a kapacitásának 50%-át, -20C-ban 10%-át tudja nyújtani.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 19:48:11 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7393 Dátum: 2012.12.15 19:54:19 »
...  mért tiltják az utántöltést nem értem ...
Mert nem csak a víz, hanem a sav is távozik a rendszerből. Amennyiben csak deszt-vízzel pótolod a benne lévő sav hígul,a kapacitás csökken, ráadásul magasabb lesz a fagyáspontja is.
Az igazi az újra felsavazás, majd a kondicionáló töltés lenne.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7394 Dátum: 2012.12.15 20:01:31 »
Ez az élethosszig tartó olajjal feltöltés azért szerintem nem jelenti azt, hogy ne lehetne utántölteni. ...
Persze, hogy nem azt jelenti, és ahogy elnézem a PII-nél sem bonyolultabb a művelet mint a gépjárművek többségénél.
Annyit jelent, hogy addig nem muszáj cserélni, amíg valamilyen javítás miatt le nem kell ereszteni, utána új olajjal való feltöltést írnak elő.-)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 20:04:10 írta Agyarka »