Gondolkoztam kicsit ezen a B állás + teletöltött akku dolgon.
Szerintem ez a rendszer egyik nagy hátránya.
Ugyebár 70 fölött nem tud állni az ICE, mert akkor szétpörögné magát az MG1. Azaz az MG1-et fékezni kell, legalább annyira, hogy a max. fordulatszám közelében pörögjön. Ezt elvileg csak úgy lehet megtenni, hogy áramot kell belőle kivenni. Ezt a megtermelt árammot valahova tenni kell, de az akkuba már nem fér. Kellemetlen dolgot tippelek, oda kell adni az MG2-nek. Aúúúú!
Összességében az egész eredője valószínűleg egy minimális fékező hatás, mivel az ICE valamennyi energiát felemészt, az inverter és a villany motorok valamennyit elmelegítenek, de tényleg szinte olyan lehet az érzés, mintha üresbe tennéd a váltót és szabadon gurulnál.
Szerencsére az én életemben kb. 0.001 %-ban fordul elő olyan útszakasz, ami ezt kihozná a rendszerből, de aki naponta megy ilyen lejtőkön, annak fékbetétjeinek nem sokat jósolok.