Én inkább arról adnék tudósítást, hogy az eddigi szemlélettel tökéletesen ellentétes technikával hihetetlen eredményt értem el.
Eddig a legjobb 110 tempomatos M3-as gurulásom 4,8 l/100 km volt.
Ma, jelentem, MA, teljesen ugyan az az útvonal 4,4 l/100 km !!!
A pályán végig 4,5 volt, aztán amire megérkeztem B-be 4,4 lett.
Ki fogtok készülni idegileg, ha elmondom, hogy mire figyeltem végig. A kulcs az volt, hogy nem hagytam, hogy leállítsa a motort, ezzel pályán gyorsan merítse az aksit. Ugyanis 110-nél 2 hely is van, ahol 110- nél villannyal megy.
Az tűnt fel, hogy ezúttal úgy fordultam a pályára, hogy eléggé fel volt töltve az aksi, kb 3/4-ig. 110-re ráállva 4,4-4,2 közt játszott és már akkor látszott, hogy nem meríti, nem tölti az aksit, mert ide-oda ugrabugrál a nyíl az aksitól. Sokat ment 4,4-gyel is.
Már tavaly nyáron is feltűnt, ha városban várhatóan hosszabban lehet 50-nel menni ott is kifizetődő volt hosszú távon a villany helyett alapon forgó motorral átlagban 3,3-3,5-tel menni. Mert ugyan igaz, hogy a villany alatt 0 a fogyi, de utána olyan vehemenciával kezdi magát tölteni, hogy a városi fogyi legjobb esetben is csak 4,3 tud lenni.
Azt gondolom, hogy megtaláltam a magyarázatát ennek a jelenségnek.
Ugyanis, ha nagy töltésszinten tartjuk az aksit, akkor sokkal nagyobb energiát, ergo nyomatékot tud adni (vagy inkább reakció nyomatékot felvenni) az MG1-en. Ennek az az eredménye, hogy nagy gyorsító áttételt ad, ergo a motort nagyon kis fordulaton forgatja csak, mármint a kevésbé töltött állapothoz képest.
Nem mellesleg az aksinak sem lehet rossz, ha többet van töltöttebb állapotban.
A következő időszakban ezt a rendszert fogom követni.
Vicces egyébként, de hasonlóan nehéz feladat zöld aksinál rábírni, hogy azonnal induljon a moci, mint merültnél elérni, hogy ne induljon.
Jó kis játék lesz ez ezen a nyáron is.
Visszatérve pár szó erejéig a pályás menetre fontos hozzátenni a következőket, melyeknek nyilván van el nem vitatható pozitív hatása, de eddigi tapasztalatom szerint többnek tűnik az új vezetéstechnika kedvező hatása. Szerintem ebben a tartományban, pályán 4 deci/100 km az sok, vagyis több előny, mint, amit az alábbiak indokolnak.
Szóval a szürke tények:
24 fok
egy személy, minimális poggyász
4 majd 3 kockányi benzin szint
szélcsend
gyér forgalom (ilyen volt már a 4,8-as menetnél is)
Tehát, amit mindenképpen javaslok pályára feltöltött aksival kell felmenni.
Akinek van kedve "játszani" próbálja ki. Én ezt fogom tenni
....