Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368212 alkalommal)

0 Felhasználó és 32 vendég van a témában

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5580 Dátum: 2012.04.29 10:47:15 »
Megint kicsit a fogyasztásról. Ahogy megjött a meleg, egyre többen írtátok a 4 - 3.9 felé tendáló fogyasztásokat. Elgondolkodtam azon, hogy

- vajon hány százalékkal csökkenti a hibrid rendszer elektromos hajtása a fogyasztást? 30 százalékkal?
- Látni kéne, hogy mennyi időszeletet kap a tisztán elektromos hajtás,
- és hány százalékkal járul a nyomatékhoz akkor, ha mind a két motor megy egyszerre?
- És vajon mennyivel növeli meg a benzin motor fogyasztását az aksi töltése?

Ha pl. 30 %-al csökken a fogyasztás az elektromos hajtás miatt, akkor azért nem semmi kunsztot tud az Atkinson motor. Ha 4 literből indulunk ki, akkor ez 5.7 literes tiszta benzines fogyasztást jelent. Az én kocsim 14 mázsa, ebből 100 kiló az aksi, szóval 13 mázsa anélkül. Azért egy 13 mázsás kocsit 6 literes fogyasztással terelgetni a városban nem semmi eredmény, nem?

Azt észrevettétek, hogy ezen a fórumon nincs olyan hozzászólás, ami túlfogyasztásról panaszkodna?

Azon gondolkodom, hogy kéne barkácsolni valami cuccot, amit ráteszek a CAN buszra, begyűjtöm az adatokat és statisztikát készítek, hogy mikor melyik motoron ment, stb. Csak még nem tudom, hogyan induljak el.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5581 Dátum: 2012.04.29 13:41:33 »
.... Csak még nem tudom, hogyan induljak el.

Váltó D-be, kézifék kienged, fék lassan felenged, aztán gázt neki. ::)

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5582 Dátum: 2012.04.29 14:02:27 »
Váltó D-be, kézifék kienged, fék lassan felenged, aztán gázt neki. ::)

Nem gázzal megy! :nonono:
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Norbi..

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5583 Dátum: 2012.04.29 22:18:11 »
Megint kicsit a fogyasztásról. Ahogy megjött a meleg, egyre többen írtátok a 4 - 3.9 felé tendáló fogyasztásokat......
Jó idő, óvatos vezetés, az eredmény 3,7
Klíma mennyivel dobja meg a fogyasztást? Érdemes automatán használni, pár fokkal csökkenteni a hőmérsékletet mint a kinti levegő, vagy inkább manuálisan kapcsolgatni, akár hidegebbre állítva?

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.29 22:45:56 írta Norbi.. »

tothpa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5584 Dátum: 2012.04.29 22:52:40 »
Sziasztok,
Végre valahára csatlakozni sikerült a prius tulajok táborához   :clap:
igaz már egy hete nálam van, de csak most sikerült kiszállni belőle  :D
Minden várakozásomat felülmúlja az autó, alig várom, hogy menni kelljen vele akárhova is  :D

[a csatolmányt egy admin törölte]

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5585 Dátum: 2012.04.30 08:35:08 »
Megint kicsit a fogyasztásról. Ahogy megjött a meleg, egyre többen írtátok a 4 - 3.9 felé tendáló fogyasztásokat. Elgondolkodtam azon, hogy

- vajon hány százalékkal csökkenti a hibrid rendszer elektromos hajtása a fogyasztást? 30 százalékkal?
- Látni kéne, hogy mennyi időszeletet kap a tisztán elektromos hajtás,
- és hány százalékkal járul a nyomatékhoz akkor, ha mind a két motor megy egyszerre?
- És vajon mennyivel növeli meg a benzin motor fogyasztását az aksi töltése?

Ha pl. 30 %-al csökken a fogyasztás az elektromos hajtás miatt, akkor azért nem semmi kunsztot tud az Atkinson motor. Ha 4 literből indulunk ki, akkor ez 5.7 literes tiszta benzines fogyasztást jelent. Az én kocsim 14 mázsa, ebből 100 kiló az aksi, szóval 13 mázsa anélkül. Azért egy 13 mázsás kocsit 6 literes fogyasztással terelgetni a városban nem semmi eredmény, nem?

Azt észrevettétek, hogy ezen a fórumon nincs olyan hozzászólás, ami túlfogyasztásról panaszkodna?

Azon gondolkodom, hogy kéne barkácsolni valami cuccot, amit ráteszek a CAN buszra, begyűjtöm az adatokat és statisztikát készítek, hogy mikor melyik motoron ment, stb. Csak még nem tudom, hogyan induljak el.

Tegnap láttam egy filmet valamelyik tudományos csatornán az X1 villanyautóról. A film azt boncolgatta, hogyan lehetséges, hogy az X1 állórajttal lenyomta a Lamborghinit és a Nascar autót is, megtartva az előnyét a kanyarokban is az oválpályán a kör végéig(gyakorlatilag a rajtnál szerzett előnyt tartotta meg a kör végéig). A titok az elektromos hajtás egyenletes, kipörgésmentes folyamatos nyomatékleadásában van. Mutattak egy érdekes hőkamerás felvételt is a bemelegedett járgányokról, a kommentár szerint az elektromos hajtású gépnél csupán 20% körüli az energiaveszteség, addig a benzines társaiknál ez 80% körüli.

Link az X1-hez: http://www.wrightspeed.com/x1.html

Valószínű, hogy a Prius városi alacsony fogyasztása három komponensből áll össze (a jó légellenállási tényezőt itt kihagyhatjuk):
1. Elindulás: itt abban segít a villanymotor, amiben az X1-hez hasonlóan jóval hatékonyabb és gazdaságosabb: kisebb energiaveszteség mellett megmozdítani az autót
2. Haladás városban: a benzinmotor gázelvételkor leáll, amivel szintén spórolunk + ilyenkor finom gázadással tisztán az elektromotorral tarthatjuk a tempót
3. Piros lámpa: már a lámpa megközelítéskor áll a benzinmotor, a fékezési energia pedig nem vész el, visszaforgatjuk, kvázi "rákészülünk" a hatékony "zöldlámpás" elindulásra

Az Atkinson ciklusú benzinmotor kisebb energiaveszteségét az egyenletes ~110 km/h autópályatempónál mért 4.6-os átlagfogyasztás is igazolhatja (folyamatos egyenletes tempónál szintén nem a teljesítmény dominál). Itt a villamos hajtás szerepe tart ugyan a nullához, a jó légellenállás viszont sokat számít. Persze kérdés, ugyanez a kasztni egy hagyományos Otto-motorral szerelve mennyivel eredményezne rosszabb fogyasztást, de feltételezem, hogy volt annyira jelentős a különbség, hogy a hibrid hajtáshoz a Toyota okkal választotta az Atkinson vezérlésű motort, a hatékonyabb, kisebb veszteséggel gyorsító villanymotorral kompenzálva a kisebb benzines teljesítményt.

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5586 Dátum: 2012.04.30 08:36:54 »
Sziasztok,
Végre valahára csatlakozni sikerült a prius tulajok táborához   :clap:
igaz már egy hete nálam van, de csak most sikerült kiszállni belőle  :D
Minden várakozásomat felülmúlja az autó, alig várom, hogy menni kelljen vele akárhova is  :D

Üdv a táborban, balesetmentes poroszkálást  :)

Hege

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
  • 1.4D-4D 2007
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5587 Dátum: 2012.04.30 19:12:44 »
Gratulálok én is, mintha ezt az autót láttam volna a Hahu-n... :hmmmm: Tetszett is kegyetlenül...fullos ha jól emlékszem?

troppauer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5588 Dátum: 2012.04.30 20:07:45 »
Azon gondolkodom, hogy kéne barkácsolni valami cuccot, amit ráteszek a CAN buszra, begyűjtöm az adatokat és statisztikát készítek, hogy mikor melyik motoron ment, stb. Csak még nem tudom, hogyan induljak el.

Ezt nézegetted?
http://www.vassfamily.net/ToyotaPrius/CAN/cindex.html

troppauer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5589 Dátum: 2012.04.30 20:10:43 »


Valószínű, hogy a Prius városi alacsony fogyasztása három komponensből áll össze (a jó légellenállási tényezőt itt kihagyhatjuk):
1. Elindulás: itt abban segít a villanymotor, amiben az X1-hez hasonlóan jóval hatékonyabb és gazdaságosabb: kisebb energiaveszteség mellett megmozdítani az autót
2. Haladás városban: a benzinmotor gázelvételkor leáll, amivel szintén spórolunk + ilyenkor finom gázadással tisztán az elektromotorral tarthatjuk a tempót
3. Piros lámpa: már a lámpa megközelítéskor áll a benzinmotor, a fékezési energia pedig nem vész el, visszaforgatjuk, kvázi "rákészülünk" a hatékony "zöldlámpás" elindulásra


Szerintem ne feledkezzünk meg a CVT-ről sem.
A közel optimális fordulatszám közelében tartott benzinmotor csodákra képes. Nagy közelítéssel stabilmotorként üzemel.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5590 Dátum: 2012.04.30 23:30:46 »
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=212094342&asrc=fa
Már csak a Momo kormány meg a Recaro ülés hiányzik hogy sportautó legyen  [rohog]
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5591 Dátum: 2012.05.01 10:27:32 »
Ezt nézegetted?
http://www.vassfamily.net/ToyotaPrius/CAN/cindex.html

Most már igen. Ez is jó kiindulási pont lehet. A csákó magyar, nem semmi.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5592 Dátum: 2012.05.01 16:05:50 »
Szerintem ne feledkezzünk meg a CVT-ről sem.
A közel optimális fordulatszám közelében tartott benzinmotor csodákra képes. Nagy közelítéssel stabilmotorként üzemel.
Már amennyire stabil az 1500-5500-ig változó fordulat, ugye...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5593 Dátum: 2012.05.01 16:16:42 »
A másik meg a CVT.
Tény, hogy a nyers fordítás szerint, akár így is nevezhetnénk, de a műszaki szaknyelvben tudtommal CVT váltónak olyan folyamosan változó áttételű nyomatékváltót neveznek, mely egyrészt szíjhajtású (természetesen speciális, fém szegmensekből álló szíj)másrészt a változó áttételt az adja, hogy a szíjtárcsa más-más sugáron tudja hajtani a szíjat. Robogókon lehet ilyet látni, illetve a honda jazz-nek is volt egy ilyen szériája és talán a nagy rivális insight is ilyen.
A prius-é bár szintén folyamatosan képes változtatni a kimenő nyomaték, ezzel együtt fordulatot, de véleményem szerint egyszerűen CVT-nek nevezni félrevezető.
Nemrég hallottam egy kicsit jobb megfogalmazást ECVT.
Bár ez kicsit olyan, mint a PSA e-hibrid-je, de talán közelebb áll a valósághoz.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5594 Dátum: 2012.05.01 18:03:46 »
Sziasztok,
Végre valahára csatlakozni sikerült a prius tulajok táborához   :clap:
igaz már egy hete nálam van, de csak most sikerült kiszállni belőle  :D
Minden várakozásomat felülmúlja az autó, alig várom, hogy menni kelljen vele akárhova is  :D
Én is gratulálok, üdv a csapatban, sok-sok balesetmentes km-t!
Today, tomorrow and after tomorrow!