Most nálunk állt be az a helyzet, hogy a zasszony elindul itthonról és megy kb. 8-10 km-t, megáll, és utána óránként megy vagy 4x-5x 2-4 km-t, aztán hazajön. Napi átlaga kb. 40 km. Szépen kúszik fel az átlag fogyi, most már 4.2-nél van, de lesz az több is mire ez a tank kiürül. Ezt üzemmódot egy hagyományos 1.4 - 1.6-os benzines legalább 9 literből teljesítené, és akkor szerény voltam. Igaz, egy kis dízel letudná kb. 6 literből, vagy kevesebből, és egy olyan kocsi olcsóbb is.
Itt most jöhetne az, hogy ezzel a futásteljesítménnyel, napi 40 km, azaz kb évi 9000 km, + még amit egyébként megyünk vele, szóval legyen évi 15 000 vagy akár 20 000, az életben nem jön vissza a hibrid és a dízel autó közti árkülönbség. Azonban a fogyasztáson kívül vannak egyéb különbségek is:
- Vajon egy hasonló kvalitású dízel karbantartása, javítása hogyan néz ki? Szerintem ez is csak nagy futásteljesítménynél hozna különbséget.
- Mennyit veszít az értékéből a hibrid és dízel autó. Lehet, hogy eladáskor megmarad az árkülönbség? Nézzük meg pl. azt, hogy ti mennyiért vettétek a 3-6 éves PII-et, és egy hasonló kvalitású dízel autó, pl. mondjuk egy Renault Scenic 1.5 döci, vagy más, mennyit ér ennyi idősen.
A hahun:
A 2009-es 1.5 döcik 2 millától 3 250-i vannak, a Priusok meg 2 990 - 5 890 között. Jó, pont szerencsétlen évet választottam, mert ekkor jött a PIII, ami lenyomta a PII árát, de még anélkül is tetemes a különbség.
Ha a 2008-as évet nézzük, akkor is jól látható a koncepció:
Scenic 1 789 - 2 295 között, PII 2 680 - 3 390 között.
Jól érzékelhető, hogy a PII nagyjából tartja a kezdeti árkülönbséget, bár az összehasonlítás nagyon sántít, mert nagyok a technikai és felszereltségi különbségek. Kicsit almát körtével.