Egy barátom mondta egyszer, hogy a Prius a fillérb...ás legstílusosabb módja.
Nem gondolom, hogy így van. Mocskos drágák ezek a kocsik, mármint a kategórián belül (kompakt, egyterű). Az életben nem jön vissza az árkülönbség. Elképesztő futásteljesítmény kéne hozzá, taxi, stb. Már ha csak az üzemanyag fogyasztást nézzük, és új kocsiról beszélünk.
Személy szerint én ezzel úgy vagyok, hogy egyrészt én használt kocsit vettem, 2 millát a Toyota Hungary bukott el rajta, nem én, másrészt engem elsősorban a technika ragadott meg, amikor kipróbáltam a kocsit. Csak valamilyen bónuszként értékelem az alacsony fogyasztást. És persze jó játéknak. Nagyon élvezem, amikor leveszem a gyújtást, és megdicsér, hogy most gazdaságos voltam. Sok újságíró pl. kineveti az Insight virágos kijelzését, pedig szerintem a Honda ráérzett a dologra. Nálam működne, mindig szerettem a kihívásokat. és a siker esetén a visszaigazolást.
Szóval szerintem nincs fillér :censored:ról szó, teljesen más dologról szólhat ez. Amúgy azért sem, mert (úgy gondolom) amikor valaki megvesz 2-3 milláért egy használt PII-öt, akkor a fogyasztással kapcsolatban pontosan úgy gondolkodik, mint mindenki más, aki pl. dízelt vesz. És az (ismét) akinek 2-3 millája van egy kocsira, vehetne ezért a pénzért egy egész jó használt dízelt is, ami szintén gazdaságos. De (talán tudat alatt, ha nem tudatosan) úgy gondolhatja, hogy azért egy ilyen kocsi csak tisztább. És itt van egy felvetésem.
Nem hiszek abban, hogy a föld felmelegedését az emberi tevékenység okozza, de mégis támogatom ezt a propagandát, mert igen egyszerűen lehet ezt az "egyszerű" embereknek lekommunikálni; Ne szennyezd a környezetet vazze, mert elpusztul a bolygó! Ez valahogy annyira brutálisan hangzik, hogy talán tényleg hatásos is. Az már talán nem hangzana annyira brutálisan, hogy azért ne szennyezz, mert megfulladunk, tönkre megy a természet, az álatok, növények, az ételünk szennyezett lesz, stb. Ez már talán túl szofisztikált. Egyszerűen kell fogalmazni. Na most a környezetszennyezés aspektusából igenis nagyon logikus és indokolt lépés lehet egy hibrid autó és itt lehet, hogy (bizonyos kereten belül) nem az számít, hogy visszajön-e vagy mikor jön vissza az árkülönbség. Ez hosszabb távú befektetésről szólhat.
Amikor a házam energia felhasználásának csökkentésére igen komoly pénzeket költöttem, akkor sok barátom megkérdezte, mikor térül meg a befektetésem, és megütközve hallgatták, hogy vagy valami hosszú időtávot mondtam, vagy azt mondtam, hogy soha. Azért volt, amiben vastagon tévedtem, mert annyira felment a gáz ára, de összességében úgy voltam vele, ha megengedhetem magamnak, hogy ne pazaroljak, akkor miért ne költsek rá? Annyi marhaságra elszórjuk a pénzt. Ja, azt mindenképpen hangsúlyoznom kell, hogy amikor szemet vetettem a az Auris hibridre, talán (ha egyáltalán) az utolsó szempont volt a környezetszennyezése. Talán nem nagyon hittem a dologban, vagy ez a része ebben az esetben nem érdekelt annyira. Most már ezt is egy komoly bónusznak értékelem, és következő alkalommal már különös figyelmet szentelek rá, mert úgy látom, hogy a Prius vagy Auris, stb esetében ez bizony működhet.