Egyébként, hogy ellenpéldát is mondjak.
Teljesen off itt, de muszáj elmondanom, hogy tartsam azokban a lelket, akik a klasszikus nagypapa autójára várnak.
Egyik kollégám nagy álma volt, hogy egyszer mercije legyen. Mostanában érezte úgy, hogy lépéseket is tehet ebbe az irányba. Kb. fél éve nézegették a német oldalakat, sőt egyszer lyukra is futott szerencsétlen, amíg egyszer csak felbukkant a nagy Ő.
Nem akarom hosszúra nyújtani, de tavaly dec. 28-án ment ki egy 1992-es 190 D-ért. A kocsiban 73.000 km van. Mindent összeadva 1,2 Mft-ba van neki, de a kocsi gyakorlatilag makulátlan!
Az ABS-en kívül semmilyen extra nincs benne csak egy olyan legendás dízel motor, amitől nem lesz meglepő az 1 milló, km a kasznit pedig még 30 évre tervezték használatban!
Emberek én ültem ebben a legendában és azt kell mondjam le a kalappal. Életem legszebb dízel hangján duruzsol a motor, belül pedig szinte patika, akárcsak a motortér. A kormány, a váltó gyári erezetű. Mint egy időutazás, de a maga nemében gyönyörű. Na igen, akkoriban a német minőség is mást jelentett.
A kolléga azt mondta majd hanyatt esett, amikor meglátta. Kinyitották a garázst, ahol egy cabrio merci állt. A tulaj nyomott egy gombot a cabrió felliftezett, alatta ott volt a 190 D. A faterjáé volt a kocsi, aki meghalt. Csak az öreg vezethette anno. Minden gyári cucc megvan a kocsihoz, szervizkönyv minden szerviz a stutgarti merci szervizben elvégezve.
Fogyasztás 5-6 liter. Autópályán gyönyörűen jött haza. A határon azonnal adtak volna érte 1,5 millát.
Szóval én eléggé toyota fanatikus vagyok, de ezzel a géppel, így ahogy van én is kibékülnék, mert az is egy legendásan jó autó.
Nos, hát évtizedenként ilyen is van! Úgyhogy fel a fejjel és kitartás.