Állítólag a katalógusban 'tetőig' kitétellel van megadva ez a szám
Nem tudom ki terjeszti ezt a marhaságot, de nem kell mindenkinek mindent elhinni...
A hétvégén volt alkalmam kipróbálni egy vadiúj III-as Priust. Ami érdekes, hogy a felhasznált anyagok kicsit furák benne. A műanyag felületek "szálcsiszolt" hatást keltenek, viszont megérintve őket kellemetlenebb a tapintásuk, mint a II-esben. Azokon a helyeken is, amiket fogdos is az ember, tehát nem a műszerfal teteje, hanem pl. a rekeszek fedele. Az ajtókat a srác nemes egyszerűséggel csak Wartburg-ajtónak titulálta, olyan csattanással csukódnak, ez is finomabb a II-esben egy picit. A navigáció nélküli HUD parasztvakítás szerinte, mert a km-óra igen közel van hozzá, és osztom a véleményét. Talán úgy lehetne az igazi, ha éjjel a Saabok Night Paneljéhez hasonlóan le lehetne kapcsolni a műszerek háttérvilágítását.
Egyébként nagyjából ugyanazt tapasztaltam, mint az Auris HSD esetében. Elindulás után sokkal tovább megy tisztán elektromosan, a benzinmotor jóval később indul csak be és az átmenet is sokkal finomabb. Valamint az egész kocsi jóval csendesebb. Ja és egy fontos dolog, az ülés _sokkal_ kényelmesebbnek tűnik. Szélesebb, jobban tart, nem olyan hokedli, mint ami a II-esben van. A beltér és a csomagtartó mérete gyakorlatilag megegyezik, jól eldugták azt a plusz 37l-t, méregettük, de 1-1 centi különbségek vannak csak az egyes irányokban. A II-esnek itt is igényesebb a kiképzése abból a szempontból, hogy a különböző műanyag elemek szinte maguktól betalálnak a helyükre, a III-as kicsit a kínai játékok összerakottságára hajaz. Viszont a raktér felületének a kiképzése valamivel finomabb benyomást kelt. Ja és a +26LE itt sem volt érzékelhető, pedig érdekes módon a PIII-nak a 0-100 adata egy teljes másodperccel jobb az Aurisénál (és a PII-énél is).
Összegezve feltűnően látszik az olcsósítás a gépen, ami a II-es esetében nincs így (abban még volt anyag?!
). Ráadásul ez a vonal végigvonul az autón, pl. a motortérben nincsenek nagy műanyag borítások többé. A technika nyilván jobb, kifinomultabb lett, csiszolgattak rajta kicsit, a kocsi egy műszer, még az elődhöz képest is. Valahogy az Auris jobban megfogott, a fen tudja miért. Pedig egyértelműen kisebb, kevésbé használható. Viszont hiába maradt ki belőle a sok költséges trükk (pl. alumínum motorháztető és hátsó ajtó), gyakorlatilag ugyanazt tudja. Csendes, extra keveset fogyaszt, hibrid feeling. Kíváncsi vagyok nagyon a CT200h-ra, mint a hajtáslánc egy újabb reinkarnációjára, valamint a Misi által beharangozott egyterűre.