Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3374916 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1290 Dátum: 2009.03.15 02:18:52 »
Fontos: ez NEM automata!
Se technikailag, se "élményben".

"Csak" a működésében automata. Mert ugye automatikusan vált, helyetted  :yes: ... E téren semmi különbség sincs a robotváltó, a bolygóműves automata és a CVT között.

Amúgy stimmel: technikailag tök más, és élményben is más. Xarabb. Váltásnál megszakad az erőátvitel, gyakran (de korántsem mindig) bólint is közben (ezt most nem neked magyarázom, inkább robinak  :)) - sokkal durvábban működik, mint a bolygóműves és CVT automaták. De ettől még megcsinálja ugyanazt. Csak máshogy.

Egyébként a hagyományos, bolygóműves automaták között elég sok olyan van, amelyik abszolút finoman, rántásmentesen vált. Inkább abban különböznek ezek a CVT-től, hogy a motor húzóereje nem lineárisan változik, lévén ugye az áttételezés nem fokozatosan módosul, hanem "hirtelen".
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.15 02:21:44 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1291 Dátum: 2009.03.15 11:48:28 »
Köszönöm a magyarázatot, kezdem kapisgálni. Én is úgy gondolom, hogy az end-user (informatikai zsargonnal élve) azt látja, hogy mindegy mi a belseje, a jellege felhasználási szempontból ugyanaz: autómata, mert helyetted vált. Azt hogy hogyan teszi azt, más tál tészta, nem erre gondoltam.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1292 Dátum: 2009.03.16 13:07:21 »
... Csak annyit tennék hozzá, hogy a bolygóműves nem vát helyetted, ugyanis abban nincsenek sebességek. (full gázzal idulva, végsebességig folyamatosan ~max a benzinmotor fordulatszáma)

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1293 Dátum: 2009.03.17 09:16:00 »
Tisztelt Urak!

Akinek 4,2 körüli a városi fogyasztása, az árulja el legyen szíves, milyen peremfeltételek mellett éri el ezt?
Nálam a fogyi 4,7-4,8 városban.
A kocsi a beállón parkol a ház mellett (sajnos garázs nincs), általában 8-10km-t megyek vele egyszerre (utánna kihül a motor újabb indulásig), naponta kétszer.
A 4,2 nekem csak álom, illetve hoszabb utakon előjönne, de olyat meg nem gyakran megyek.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1294 Dátum: 2009.03.17 11:23:55 »
A hosszabb út a megoldás.
Ilyen távon a 4.7 is remek átlag.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1295 Dátum: 2009.03.17 13:44:47 »

Csak emlékeztetném, hogy nekem
Belvárosból Tökölig 4,6, Tökölről vissza 4,5 lett.
úgy, hogy akkor ültem életemben másodjára Prius-ban. Nem sokkal hosszabb az út ám, a forgalom tipikus napközbeni Budapest, főleg a Csepeli szakaszon (a szivar mellet, ismert úton, ugye).
Nem magamat akarom fényezni - de lehet, hogy példány függő? Ebben konkrétan pár száz kilóméter volt csak, annyira új volt...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1296 Dátum: 2009.03.17 13:53:00 »
A Te átlagod egy útra vonatkozik, az övé egy vagy több tankra. Ott azért lényegesen több forgalmi helyzetből jön össze az átlag.
Lehet, hogy ha 1 nappal hamarabb, vagy később teszed meg ezt az utat, akkor 6 liter lett volna a fogyasztásod.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1297 Dátum: 2009.03.17 19:39:49 »
... Csak annyit tennék hozzá, hogy a bolygóműves nem vát helyetted, ugyanis abban nincsenek sebességek. (full gázzal idulva, végsebességig folyamatosan ~max a benzinmotor fordulatszáma)

De, vált - mást sem csinál, mint folyamatosan vált  :D ... Ugye folyamatosan változik az áttételezés (kivéve, ha full egyenletes tempóval haladsz). De ez a CVT, amiről beszélünk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1298 Dátum: 2009.03.17 19:41:34 »
De szép is ez, hogy ilyen nagyságrendekről megy a beszélgetés, hogy sok-e a 4.7, meg hogy viszonyul ehhez a 4.5, és miképpen érhető el a 4.2  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1299 Dátum: 2009.03.17 20:38:23 »
... Csak annyit tennék hozzá, hogy a bolygóműves nem vát helyetted, ugyanis abban nincsenek sebességek. (full gázzal idulva, végsebességig folyamatosan ~max a benzinmotor fordulatszáma)

De, vált - mást sem csinál, mint folyamatosan vált  :D ... Ugye folyamatosan változik az áttételezés (kivéve, ha full egyenletes tempóval haladsz). De ez a CVT, amiről beszélünk.

Mechanikailag nem vált, minden fix benne, csak az elektromotorok "csúsztatják" a rendszert.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1300 Dátum: 2009.03.18 07:24:37 »
Úgy látom van egy kis köd a bolygómű körül  :whistling:

A lentebb belinkelt képen, van az alábbi linken ( http://eahart.com/prius/psd ) látható a működés. Kiemelnék egy sort Palaczk kolléga számára: "It acts as a continuously variable transmission (CVT) but with a fixed gear ratio."
A működése jól le van írva, és még próbálgatni is lehet :)

« Utoljára szerkesztve: 2009.03.18 07:31:01 írta MiCKEY »

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1301 Dátum: 2009.03.18 12:01:10 »
Úgy látom van egy kis köd a bolygómű körül  :whistling:

A lentebb belinkelt képen, van az alábbi linken ( http://eahart.com/prius/psd ) látható a működés. Kiemelnék egy sort Palaczk kolléga számára: "It acts as a continuously variable transmission (CVT) but with a fixed gear ratio."
A működése jól le van írva, és még próbálgatni is lehet :)



Ez szerintem az angolul megfogalmazva, amit én kettővel előbb írtam magyarul.  :innocent:

leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1302 Dátum: 2009.03.18 15:19:27 »
De szép is ez, hogy ilyen nagyságrendekről megy a beszélgetés, hogy sok-e a 4.7, meg hogy viszonyul ehhez a 4.5, és miképpen érhető el a 4.2  :)
:whistling:
fél liter, az fél liter...
 ;) az elv a lényeg.

ez olyan dolog,h a munkatársaim a 307sw 1.6hdi-vel 6,5-6,7 körül járkálnak el.
pedig kényelmesen 4,1-4,2-vel is lehet ebben a  :censored: nagy szélben is.

vagy,h ne legyek ennyire off: Zénókával az imént beszélgettem,h "nem jó" az új (90lovas)1.4d4d yaris2, a 6gangos váltóval...nem lehet vele "finomkodni", azaz 3liter alá jelentősen (3-4dl) menni.
bezzeg a yaris1 (75) 1.4d4 mennyire faxa értékeket produkált.

ezeken lehet mosolyogni :) de akkor is... az elvek :D

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1303 Dátum: 2009.03.18 16:21:19 »
Így-így :) Jó ilyennel játszani egyként is.
Persze szerintem piszok nehéz. A múltkori mekibe tartó tesztem alatt is (ami 4.7-es fogyasztást hozott) jópárszor úgy odaléptem volna  :devil:
(De azért büszke vagyok, hogy 12km-en, 70% város lámpákkal, >2 tonna, 3300ccm, hoztuk a 4.7-et  :innocent: )

Persze a nagyátlag ~10, de most hogy jönnek a jobb idők, meg a bejáratás is megvolt, stabilan be lehet tenni 7-9 közé városban is.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Beszélgessünk...
« Válasz #1304 Dátum: 2009.04.03 10:23:04 »
Vicces reklám

"Legalább Priust vezet."
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.03 10:28:53 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61