Ez nem igaz
Pedig de. A gázolaj és a benzin fűtőértéke (energiatartalma) megegyezik, vagyis 1kg benzin ugyanannyi energitá tartalmaz, mint 1kg gázolaj. De ez utóbbi jóval sűrűbb, ezért is van, hogy néhány autótípusnál a dízel verziók tankja kisebb űrtartalmú, mint a benzineseké. Kicsivel úgy emlékszem a dízelmotor hatásfoka is jobb, de a fogyasztáskülönbség nagy részét a sűrűségkülönbség okozza.
A dízel motor működési sajátossága okozza a különbséget.Lényegesen nagyobb kompresszióval üzemeltethető, mert sokkal jobb a gázolaj kompressziótűrése, illetve, hogy a motor minőségi szabályzású, nem mennyiségi, mint a benzines. Egyébként elméletileg az otto motor körfolymata jobb hatásfokú, de a valóságban az előzőek miatt a dízel a gazdaságosabb.
Az, hogy a szabályzás mennyit számít az is mutatja, hogy a nagyobb terheléseken (padlógáznál pl.) már közel azonosan fogyaszt egy dízel, hiszen akkor már a fojtásos szabályzás nem zavar a képbe, annyi előnye van, hogy végen valamivel kevesebbet forog, a nagyobb löket miatt nyomatékosabb.
Szal az otto motornak maga a szabályzása a rákfenéje, ezt igyekeznek minél jobban kiiktatni, lásd a BMW fojtószelep nélküli motorjait, illetve a HCCI motorokat, ahol szintén a minőségi szabályzást próbálják eljátszatni a motorral, de egyelőre még egy elég szűk tartományban működik rendesen és megfelelő egyéb peremfeltételek is kellenek hozzá. szal még beteges a dolog.