Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1314359 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2205 Dátum: 2010.09.17 17:28:48 »
Értem.
Szerintem az autóút vége tábla azért nem bír relavanciával ebben az esetben, mert a 70-es már alulkorlátozta az autóútra meghatározott maximum sebességet.
Erre meg mondhatnám, hogy így van, az autóútra határozta meg, nem ami az után következik. :flowers:
Lásd a HSZ-ed előtti HSZ-met.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2206 Dátum: 2010.09.17 18:53:47 »
Úgy vélem, hogy alulkorlátozás esetén mindíg az alulkorlátozó táblának van érvénye, és véleményem szerint a korlátozó táblának mindíg nagyobb az "ereje", mint bármely más, esetlegesen korlátozást önmagában hordozó tábla. Éi. lakter, autóút, usw.

Magyarán a kör alakú, pirossal szegett táblák (tiltó táblák) "erősebbek" a többinél.



Eléggé régen hangsúlyozom - itt sokak ellenében - ugyanezt. Azaz: ha van tiltó tábla (én következetesen "Sebességkorlátozás" jelzőtáblának neveztem), az "felülírja" a lakterre és lakteren kívül egyéb útra stb. vonatkozó általános szabályozást. Amíg a tábla hatálya tart, addig az a megengedett legnagyobb sebesség, ami a piros körön belül olvasható.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2207 Dátum: 2010.09.17 19:43:00 »
Na igen, ezzel egyetértek, egy kivételével:

Ha lakteren kívül a 90-en le van korlátozva 70-re és utána jön a lakter tábla, a tábla vonalától már csak 50.  Mert mindíg a lefele korlát az erősebb.

Kifelé pedig: 70-es korlát lakteren belül (ami ugye sebnövelés az 50-hez képest), majd lakter vége (ami oldja az 50-et, de ebben az esetben a 70-et) és a tábla vonalától 90.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2208 Dátum: 2010.09.17 23:06:36 »
Na igen, ezzel egyetértek, egy kivételével:

Ha lakteren kívül a 90-en le van korlátozva 70-re és utána jön a lakter tábla, a tábla vonalától már csak 50.  Mert mindíg a lefele korlát az erősebb.

Kifelé pedig: 70-es korlát lakteren belül (ami ugye sebnövelés az 50-hez képest), majd lakter vége (ami oldja az 50-et, de ebben az esetben a 70-et) és a tábla vonalától 90.

Akkor melyik is az erősebb: a piros körbe írt, vagy a lakterre vonatkozó korlát? Mert ha a lakter lenne az erősebb, akkor ott semmiképpen nem mehetnél 70-el, hiába van az kitéve. Ha meg a piros körbe írt az erősebb, akkor azon esetben is "erősebb", amikor behajtasz a lakterre. Mindkét helyzetben magasabbat enged meg a "Sebesskorlátozás", mint ami az általános szabályokból következne, mégis egyik esetben elfogadod a "felülkorlátozást", másik esetben pedig nem. 
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2209 Dátum: 2010.09.18 16:50:05 »
Mester, ez a két hsz-od eléggé ellentmondásban van egymással  ::) :hmmmm: ...
...véleményem szerint a korlátozó táblának mindíg nagyobb az "ereje", mint bármely más, esetlegesen korlátozást önmagában hordozó tábla. Éi. lakter, autóút, usw.

Magyarán a kör alakú, pirossal szegett táblák (tiltó táblák) "erősebbek" a többinél.
Ha lakteren kívül a 90-en le van korlátozva 70-re és utána jön a lakter tábla, a tábla vonalától már csak 50.  Mert mindíg a lefele korlát az erősebb.

Kifelé pedig: 70-es korlát lakteren belül (ami ugye sebnövelés az 50-hez képest), majd lakter vége (ami oldja az 50-et, de ebben az esetben a 70-et) és a tábla vonalától 90.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2210 Dátum: 2010.09.18 19:11:37 »
Mester, ez a két hsz-od eléggé ellentmondásban van egymással  ::) :hmmmm: ...
...véleményem szerint a korlátozó táblának mindíg nagyobb az "ereje", mint bármely más, esetlegesen korlátozást önmagában hordozó tábla. Éi. lakter, autóút, usw.

Magyarán a kör alakú, pirossal szegett táblák (tiltó táblák) "erősebbek" a többinél.
Ha lakteren kívül a 90-en le van korlátozva 70-re és utána jön a lakter tábla, a tábla vonalától már csak 50.  Mert mindíg a lefele korlát az erősebb.

Kifelé pedig: 70-es korlát lakteren belül (ami ugye sebnövelés az 50-hez képest), majd lakter vége (ami oldja az 50-et, de ebben az esetben a 70-et) és a tábla vonalától 90.

Ja. :hmmmm: :wacko:
Nem is agyalok többet én sem, mert ez csak egyre rosszabb lesz.  :D

Amúgy meg általában igen, de vannak kivételek. És akkor jó.  :surrender: :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2211 Dátum: 2010.09.18 19:56:59 »
Én meg egyelőre maradok annál, ahogy eddig is vezettem: a lakter kezdete/vége táblát új korlátozásnak tekintem. Aztán majd meglátjuk, egyelőre nem volt alkalmam oktatókat/vizsgabiztosokat kikérdezni erről, de mindenképpen meg fogom tenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2212 Dátum: 2010.09.18 21:27:42 »
Aztán majd jön mögötted Kookaburra, és levillog, hogy indokolatlanul lassan haladsz... [rohog] [rohog] [rohog]
music     

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2213 Dátum: 2010.09.19 07:51:12 »
Én meg egyelőre maradok annál, ahogy eddig is vezettem: a lakter kezdete/vége táblát új korlátozásnak tekintem. Aztán majd meglátjuk, egyelőre nem volt alkalmam oktatókat/vizsgabiztosokat kikérdezni erről, de mindenképpen meg fogom tenni.

Ha következetes lennél, akkor az "Autóút kezdete/vége" táblát is ugyanígy értelmeznéd (mert a sebességkorlát elrendelése/feloldása tekintetében nem, hanem csak a sebességhatár értékében különböznek), és ha a 70-es tábla után van egy "Autóút vége", onnan - a lakterre alkalmazott logikád szint - 90 (szerintem csak 70). Ha mégsem (amint az egy korábbi hozzászólásodból kitűnik) akkor illene KRESZ hivatkozással alátámasztott indoklással szolgálni arra, miért különbözik egymástól a két helyzet.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2214 Dátum: 2010.09.19 19:47:32 »
Ha következetes lennél...
De nem vagyok  :) ... Viszont meggyőzhető igen: ha azt fogják mondani az oktatók és vizsgabiztosok, hogy úgy van ahogy te állítod, azt el fogom fogadni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2215 Dátum: 2010.09.19 21:42:19 »
Ha következetes lennél...
De nem vagyok  :) ... Viszont meggyőzhető igen: ha azt fogják mondani az oktatók és vizsgabiztosok, hogy úgy van ahogy te állítod, azt el fogom fogadni.

Veled ellentétben engem nem az oktatók és vizsgabiztosok (sem a kőfaragók és a balett-táncosok :)), hanem kizárólag csak a KRESZ szövege tud meggyőzni. Az ami ott le van írva, illetve az, ami a leírtakból egyenesen következik. Utóbbi esetben a "Hogyan következik?" kérdésre adott válasz is érdekel.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2216 Dátum: 2010.09.19 22:06:27 »
Mivel számomra a KRESZ szövege ebben a vonatkozásban nem egyértelmű, ezért azoknak a véleményét fogom elfogadni, akik nap mint nap ezzel foglalkoznak a gyakorlatban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2217 Dátum: 2010.09.19 22:54:15 »
Ez rendben van, de ha kapsz egy fotót, akkor nem hivatkozhatsz erre, csak arra, ami a KRESZ-ben áll. :otlet:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2218 Dátum: 2010.09.19 22:56:32 »
Ez rendben van, de ha kapsz egy fotót, akkor nem hivatkozhatsz erre, csak arra, ami a KRESZ-ben áll. :otlet:
És abban mi áll?

Ne kezdjük elölről  :flowers: :yawn:

Azért meg aligha fogok fotót kapni, ha a lakott terület kezdetén leveszem a tempót 50-re, akkor is, ha korábban volt egy 70-es tábla, amit "nem oldott fel" semmi. Persze azért már kaphatok, ha lakott terület végén felgyorsítok 90-re, függetlenül attól hogy korábban volt egy 70-es tábla... Nade sebaj, hagyjuk máááááááááááááááááááááár
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #2219 Dátum: 2010.09.20 12:18:06 »
Ha a te egyetlen paragrafushoz való ragaszkodását nézem, akkor egy többlépcsős sebességkorlátozás táblasornál is mindegyik végén kellene egy feloldó tábla és utána jöhet az új korlátozás. Láttál már ilyet valahol? Na ugye nem.

Láttam, és Te is láthatod, ha megnézed például ezt az Üllői úton a Heim Pál Gyermekkórház előtt. De számtalan példát lehetne hozni máshonnan is. Na ugye igen  :D

« Utoljára szerkesztve: 2010.09.20 12:22:33 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.