Tschokker, talán emlékszel rám, nyáron jártam nálatok egy fekete Avensis D4D-vel, PBox tuninggal.
A nagy gázadáskori füstölés megoldása végül is egyszerû lett. Eddig is általában a MOL-nál tankoltam, mióta EVO-dieselt töltök bele, gyakorlatilag teljesen megszûnt a jelenség. Megjegyezném, hogy a menetteljesítményben méréseim alapján abszolút semmilyen elõrelépést nem jelentett a prémium üzemanyag, de nekem az is elég, hogy megszüntette ezt a kellemetlen jelenséget.
Azóta voltam "zöldkártyán" is, mivel idõközben 2 éves lett az autó, a biztonság kedvéért addig azért lehúztam a PBox csatlakozót, de nem igazán volt látható különbség.
Kíváncsiságból visszafelé így hagytam (100 km-es út volt), és a mérések bizonyították azt, hogy most is megvan a jelentõs teljesítmény különbség. Rugalmasság 80-120-ra V.-ben több, mint 2 mp.-et romlott, a 0-160 gyorsulás pedig közel 6 másodpercet !
Neeem, nem is füstölne, ott írják a honlapon, hogy "a gyári kibocsátási értékek" nem változnak :pofa: :nagymosoly:
Nem is a pénz meg a gari a fõ probléma. Nézegettem a nyomatékgörbéket a gyártó cég eredeti honlapján. Jelenleg a maximális 160Nm-t és 75Le-t 2000-es fordulat közelében leadja a motor. A chippelés után ugyanezen értékeket 3000 környékén hozná és 4000 körül lenne a tuning 90Le/200Nm! Tehát sokkal "benzinesebben" kellene vezetni - ami meg már nem akkora poén :?
Ha tehetnék vele egy próbát, szívesen kipróbálnám; de a megvételt a jelenlegi információk birtokában inkább elhalasztanám :wink:
Nem jól van értelmezve a lényeg ! Miért kéne "benzinesebben" vezetni egy dizelt tuning után ?
Egyik tuning sem csökkenti az eredeti adatokat se alacsony se magas fordulaton, tehát ha valaki tudott "dizelesen" közlekedni eddig az ezután is tud mivel alacsony fordulaton még jobban megy mint edddig. Ha pedig magas fordulaton több a növekmény azt nem muszály kihasználni, erre találták fel a gázpedált és a váltókart.
A károsodás lehetõsége meg érdekes téma, mert széria autót is lehet dúrván használni, és tuningoltat meg finoman. Nem kevés széria autót visznek mostanában szervizbe motorikus probléma miatt, és elég sok tuningolt megy évek óta hibamentesen. Szóval a lényeg hogy ez a téma leginkább a tulaj használati stílusától függ, meg attól hogy milyen autót vesz és hol tankol.
Elnézést ha esetleg kioktatóra sikerült, de évek óta ezeket a félreértéseket hallgatom.
u.i. : Félreértések elkerülése végett a tuningolt autók esetén természetesen a normálisan megcsináltakra gondoltam , és nem a szomszéd vagy a haver útmutatásai alapján esetleg félretuningoltakra !