Szerintem minden ilyen egyszerû chiptuning, tuningbox ugyanúgy mûködik. A légmennyiségmérõ és a lambda szonda adatait téríti el, ezzel becsapja a motor vezérlését. A legtöbb box nem is típusspecifikus (max a csatlakozók), hanem az adott típusnál használt jel "erõsségéhez" igazítják boxban lévõ poti beállítását. Az egyszerûbb tuning mester ezt megteszi fülre, vagy diesel autónál hogy még pont ne füstöljön. A probléma az, hogy ha kicsi a teljesítmény változás, akkor elégedetlen az ügyfél, ha meg nagy, akkor az emissziós értékek elszállnak és az autó többi alkatrésze is megsínyli a dolgot. Persze ha tudatosan vállaljuk, hogy bizonyos alkatrészeket erõsebbre kell cserélni, mások meg hamarabb tönkremennek az elõírtnál, akkor nincs gond.
Ha nekem annyi pénzem lenne hogy tuning autót építsek, kerítenék egy Suprát. Átépíteném a futómûvet, féket, kapna egy egyszerû bukókeretet, biztonsági tankot és sportüléseket, kidobálnék mindent ami nem kell az autóba (kárpit, h. ülés, hifi, légzsák) és csak utána kezdeném a motort piszkálni. Utána másik kuplung, másik váltó és hopp, ennél a résznél felébredek! :vezetes: