Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 274459 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A túlméretezés nincs ellentétben azzal amit PiciPeti mondott a  műszaki tartalomról, a külső fizikai méret azonban behatárolja a lehetőségeket.
A lemezek gyártástechnológiáján, és vastagságán kívül fejlesztettek a dobozoláson (vékonyabb de erős fal), a lemezek összekötésén, a leváló részecskék kezelésén, a lemezek anyagán, csökkentették a folyadékvesztést ... .
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.09 12:19:31 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
14,7V ra emeli a töltési végfeszültséget, azaz manuális AGM / hőmérséklet kompenzáció kapcsoló. 0,025V/C vel számolva akár 13C alatt is lehetne használni, de ettől eltérő számítások is vannak, ezért ajánlák a könnyebben megjegyezhető 0C t.Az adott cellában a sav fajsúlya azaz töltöttsége megfelelő, ettől még a többi 5 nem biztos, hogy jó.
Amennyiben a töltést követő fél óra után a mért kapocsfeszültség >= 12,7V, akkor teljesen feltöltött. 12 óra után mérve a feszültség tartása is megfelelő és nincs túl nagy fogyasztású fantom fogyasztóval terhelve.
Ma reggel több, mint 2 hét garázsban állást követően indítottam az autót. Az aksit, ugye múlt hét vége felé töltöttem egy 24 órás intervallum erejéig. Én ez alapján megfelelőnek ítélném az aksimat ( jelenleg kb. 5-6 éves lehet), bár a kevés használat miatt esetleg befigyelhet egy cellazárlat, az nyilván borítja a véleményemet...

https://youtu.be/hu1wq2_VFc0
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
indítottam az autót. Az aksit, ugye múlt hét vége felé töltöttem egy 24 órás intervallum erejéig.
Szépen indít, és végülis ez a legfontosabb.-)
A cellazárlat elég látványos dolog, hiszen hiányzik, több mint 2V az akkuból, az átvezetés már nehezebben észlelhető. A tasakszeparátorral nem rendelkező akkuknál bármikor előjöhetnek, és idővel a valószínűségük egyre nagyobb.

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Tényleg.... Még tart a második kávém felszívódási ideje...
De ez tök jó hír. Eddig nem voltam benne biztos, hogy befér-e az akku tálcára. A 640-es indítórárammal már esélyes, hogy boldog legyek vele ilyen hőmérsékleten is pár évig. Az 55-ös reggeli köszörülése kiábrándító.
Varázsszem van rajta? Képeken ott van, de pár user panaszkodik, hogy a kapott akksin nem volt.

Mágikus szemet otthon megnézem. Nem rémlik fejből :hmmmm:

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Sziasztok!

Bár még jó az akkumulátorom, de kb. 4 éves, és ezek az "új típusú" karbantarátsmentesnek marketingelt akksik úgy vettem észre nagyjából ennyit is bírnak.  Azért gondolom, hogy nincs sok hátra neki, mert feltöltés után is 1-2 nappal már csak 12,6 V körül van a kapocsfeszültsége, korábban megtartotta a 12,9-13,0 V körül. Valamint indítózni se pörget úgy, mint régen. Szerintem a következő telet már nem bírná ki. Indítóáramára kíváncsi lennék, de nincs akksi teszterem.

El is kezdtem nézegetni, mit vegyek majd. Szomorúan tapasztalom, hogy hagyományos "kupakos" akkumulátort nem is lehetséges venni??? Ha igen, kérlek benneteket osszátok meg velem. Sajnálatos dolognak tartanám, hogy ezek a gondozásmentesek elterjedtek, nekem nem okoz gondot foglalkozni az autóval, és inkább azt venném meg, mert az kibír nálam 8-10 évet, de ez az újkori hulladékok ahogy hallom, meg ahogy érzem is, 1-4 év élettartammal kalkulálhatóak! Mérges vagyok emiatt!

update: na jó, közben találtam hagyományos savas akkumulátort, én azt fogok venni! Hála a jó égnek.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 11:54:16 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
A túlméretezés nincs ellentétben azzal amit PiciPeti mondott a  műszaki tartalomról, a külső fizikai méret azonban behatárolja a lehetőségeket.
A lemezek gyártástechnológiáján, és vastagságán kívül fejlesztettek a dobozoláson (vékonyabb de erős fal), a lemezek összekötésén, a leváló részecskék kezelésén, a lemezek anyagán, csökkentették a folyadékvesztést ... .
Akkor nekem eddig mákom volt. Vagy tényleg marha jó a Varta. :D
Ma jártam Mayeréknél, szerelő mondta, hogy általános célokra ő is egy Aldi-s töltőt vett és bőven elég arra amire egy akkunak otthoni körülmények közt szüksége van. Akkukraftot nézegettem nagyon, de csak valami világvégi boltban lehet kapni Páty-on és a honlapjukon semmi nincs arról, hogy mennyi a szállítás. Kár hogy nem lehet a netről rendelni sehonnan.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 17:29:54 írta Silent »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Ott van a lap alján, egy ezres a posta.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Ott van a lap alján, egy ezres a posta.
Jogos, tényleg ott van. Köszi az észrevételt!

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Az hogyan tudom letesztelni, leellenőrizni, hogy a jelenlegi aldis töltőm megfelelően működik e? Mit mérjek meg? Multiméterem van.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Mérd meg a töltési feszültséget, a végén nem mehet 14,4 ill. hópihe esetén 14,7V fölé.
Amennyiben van kedved és időd, akkor készíthetsz áramerősség és feszültséggörbét, és összevetheted a töltő megadott műszaki paramétereivel.
A mérésnél nem árt ismerni a multiméter mérési pontosságát.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 23:28:27 írta Agyarka »

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Senki nem szól semmit ezekre az új típusú, "gondozásmentes" akkumulátorokról amik gyakorlatilag az elmúlt években elárasztották a piacot és 4 év alatt kb el is használódnak? Senkit nem érdekel ez? Vagy csak én érzem úgy, hogy rendesen át lettünk verve? Gyakorlatilag nem is lehet másfajta akksit venni. Ezek nem fognak kibírni senkinél 8, vagy akár 10-12 évet, mint egy vízpótlásra szoruló régi akksi! Mert az bizony bírta, ha gondozták, és nem városi egykét kilométeres távokra használták az autót.
                                                                                                                                                   

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Ezek nem fognak kibírni senkinél 8, vagy akár 10-12 évet, mint egy vízpótlásra szoruló régi akksi! Mert az bizony bírta, ha gondozták, és nem városi egykét kilométeres távokra használták az autót.
Sajnos itt is a többség nyert. Ha nem gondozták, 3-4 év alatt az is kuka lett. Az autótulajdonosok 90%-a aztán végképp, pont az akksi az utolsó utáni dolog, amivel törődnek egy autón, most is látszik, beállt a hideg, csak akkor kapnak észhez. Nem jobb lett volna szeptember-októberbe ezzel foglalkozni? Nem látják be... Az emberek többsége nem fogja gondozni, törődni vele.

Na miattuk van az, hogy beveztték a gondozásmentest, aminek nagyjából fix életciklusa van. Gondozás nélkül 6-7 évig eléldegélnek (nekem E10-ben 9 évesen, Yaris-ban 8 évesen távozott a motortérből a gyári gondozásmentes, utóbbi nem is volt még teljesen kuka, csak megelőzés végett cseréltem).
Ennyi időközönként 10-15ezer ft. bele kell férjen egy autó fenntartásában - és ezzel sajnos le is zárható ez a téma...
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.15 15:31:01 írta robi (Robi) »

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Senki nem szól semmit ezekre az új típusú, "gondozásmentes" akkumulátorokról amik gyakorlatilag az elmúlt években elárasztották a piacot és 4 év alatt kb el is használódnak? Senkit nem érdekel ez? Vagy csak én érzem úgy, hogy rendesen át lettünk verve? Gyakorlatilag nem is lehet másfajta akksit venni. Ezek nem fognak kibírni senkinél 8, vagy akár 10-12 évet, mint egy vízpótlásra szoruló régi akksi! Mert az bizony bírta, ha gondozták, és nem városi egykét kilométeres távokra használták az autót.
Nem tudom lehet-e általánosítani. Nekem ez a második autóm, így 1db-ra van tapasztalatom: az viszont 11 évesen lett cserélve mert nagy fagyban már nem indított rendesen. Még az is lehet hogyha előtte pár nappal kap egy töltést, még tovább is jó lett volna - de lakótelepen ez nehezen kivitelezhető.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Senki nem szól semmit ezekre az új típusú, "gondozásmentes" akkumulátorokról amik gyakorlatilag az elmúlt években elárasztották a piacot és 4 év alatt kb el is használódnak?
Ebben a topicban és több típusspecifikus volt róla szó. Valóban egyre kevesebb jó minőségű dugós akkut lehet kapni, de erre halad a világ.
Szerencsére az egyre szigorodó a folyadékvesztésre vonatkozó szabályok miatt a "zártak " élettartama is javulhat.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Sziasztok!

B-Power S55 19 (indítóáram 450) típusú aksit vett nekem egy autószerelő ismerősöm (azért ő, mert neki van kedvezménye). Szerintetek ez jó lesz a Corollámba? Én Bannert kértem, és most ideges is lettem, hogy nem azt kaptam, amit kértem. Bár ahogy utánanéztem ez is Banner féleség, de valami olcsóbb változat lehet.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.15 18:58:31 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005