Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243234 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5535 Dátum: 2013.07.15 12:02:28 »

Más mai autókban már elektromos kézifék is van, nemhogy működő manuális.

Nekem az az automata rögzítőfék döglött meg az Avensisben, szerencsére még garanciális korában (300e volt a csere  :hmmmm: )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5536 Dátum: 2013.07.15 12:21:19 »
Sajnos az enyémnek van.
Úgy kezdődött a probléma, hogy télen befagyott. De nem ám a bowden, hanem kiderült, hogy az Aurisban a kézifék már egybe van építve a normál fékrendszerrel, és maga a fék ragadt be, mivel valahogy bejutott oda nedvesség. A szervíz féknyereg cserét javasolt, elég komoly összegben, aminek a felét bevállalta a Toyota. De így is húzós összegről van szó... akkor azt gondoltam, hogy majd télen odafigyelek. De sajnos elkezdte a hibajelenséget meleg időben is produkálni. A szervíz továbbra is a cserét javasolta, a Toyota bevállalta a felét, így aztán rászántam magam. Ki is lett cserélve, ez így nekem még féláron is 90e-be fájt, ami mondjuk elmegy, de az már nem, hogy akárhogy is nézzük, féket (nem fék betétet!) kellett cserélni egy 5 éves Toyotában.
Sajnos a csere végén azzal várt a szervíz, hogy a féknyereg most oké, de hát a bowden esetleg még beragadhat, akkor majd szóljak.... itt már levegőt is nehezen kaptam, hogy őszinte legyek, megint mondom, egy 5 éves Toyota fékjéről beszélünk, a fékről, nem valami belső világítás kapcsolóról... (halkan említem, hogy volt nekem gázpedál visszahívásom, meg kormányoszlop visszahívásom...)
Ismét nem mellesleg a szervíz azt is kérdezte, hogy hol áll a kocsi, mivel az alváz komlyan felületi rozsdásodik, de hát ez van, mondták, 'a Toyota már spórol az alvázvédelmen'
A kézifék most éppen működik, nem fog be, ha kiengedem, de mondjuk egy meredek emelkedőn még mindig előfodul, hogy plusz rá kell húznom komoly erőből, mert elindul a kocsi behúzott fékkel is. Rékerestem a neten, nem egyedi az Aurisnak ez a kézifék mizériája.
Az az érdekes, hogy elsőre nem tűnik nekem bonyolultnak egy kéziféket gyártani, gyorsan végiggondolok, hogy milyen autóim voltak már, amelyikben működött ez az alkatrész idértve mondjuk a 105-ös Skodát... :)
Más mai autókban már elektromos kézifék is van, nemhogy működő manuális.
Érdekes egyébként, hogy kb tízmilliószor bonyolultabb elektromos motor és hajtás működik, egy ilyen egyszerű valami meg nem.

Ezek után nem lepnek meg az utódmodellen tapasztalható hanyagságra és spórolásra utaló jelek.
A Toyota sajnos túl sok energiát tesz a gyártási folyamat rövidítésére és a költségcsökkentésre és ez elérte azt a mértéket, ami már a termék rovására megy.
Talán akkor mégis jelent valamit, hogy az enyém japán ;) Nekem semmi gondom a kézifékkel, keveset használom, otthon fedett helyen soha, mert neki engedem egy pallónak. (állitólag kéne, nehogy berohadjon, de nem tett ilyet).
Azok a visszhívások nekem is voltak.

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5537 Dátum: 2013.07.15 13:17:11 »
Én azt hiszem, nem ahhoz van köze a dolognak, hogy Japánban vagy máshol gyártják.
Sokkal inkább annak, hogy a beszállító milyen minőséget szállít be, illetve hogy mennyire erős a költségcsökkentési nyomás a Toyotánál. Ááá, hát ide jó lesz ez az anyag, ezen is spóroltunk 8 dollárt...
Tipikusan az ilyen spórolások azok, amik miatt fütyül a szél a bezárt szellőzőn meg amiért kiesik a kilincs.
És így hiába a technológiai bravúr a hibridhajtással, ha ilyen butaságokon meg megy a spórolás.

Amúgy kicsit olvasgattam külföldi teszteket és a legtöbb helyen az a mondás, hogy lehetőleg ne a hibrid motorral, hanem inkább dízellel ha spórolni akarsz és benzinessel ha menni.
Ebben az a gáz, hogy pont a hibrid lenne az egészben a nagy dobás...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5538 Dátum: 2013.07.15 13:29:10 »
Én azt hiszem, nem ahhoz van köze a dolognak, hogy Japánban vagy máshol gyártják.
Sokkal inkább annak, hogy a beszállító milyen minőséget szállít be, illetve hogy mennyire erős a költségcsökkentési nyomás a Toyotánál. Ááá, hát ide jó lesz ez az anyag, ezen is spóroltunk 8 dollárt...
Tipikusan az ilyen spórolások azok, amik miatt fütyül a szél a bezárt szellőzőn meg amiért kiesik a kilincs.
És így hiába a technológiai bravúr a hibridhajtással, ha ilyen butaságokon meg megy a spórolás.

Amúgy kicsit olvasgattam külföldi teszteket és a legtöbb helyen az a mondás, hogy lehetőleg ne a hibrid motorral, hanem inkább dízellel ha spórolni akarsz és benzinessel ha menni.
Ebben az a gáz, hogy pont a hibrid lenne az egészben a nagy dobás...
A minőségbiztositás a legfontosabb, de igazad van túlzásba viszik a spórolást , de ott mégfontosabb a minőségellenőrzés. (Hányszor van hogy világmárkát Kinában gyártják first class minőségben, aztán ugyanolyat hamisitva vacak anyagból, vagy elenőrizetlen minőségben)
A hibrid mindenképpen vetekszik spórolásban a dieselel, de azt mondják a hibridek még hosszu távon is megbizhatók, nem elromlósak, és nem várhatók drága nagyjavitások. (Gondolom azért a komplikáltabb megoldások, méginkább márkaszervizelést igényelnek)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #5539 Dátum: 2013.07.15 13:56:47 »
Jaj ezt a sok nyavajgást!
Vegyétek meg a mostani Auto Bild-et és olvassátok el a Peugeot 5008 1.6 thp 100000km-es tesztjét. És eztán mindenki maradjon csendben a problémáival... :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #5540 Dátum: 2013.07.15 14:01:38 »
Jaj ezt a sok nyavajgást!
Vegyétek meg a mostani Auto Bild-et és olvassátok el a Peugeot 5008 1.6 thp 100000km-es tesztjét. És eztán mindenki maradjon csendben a problémáival... :)
Modern ember nem vesz újságot, a neten informálódik [rohog] :szemez:
Mi a baj vele? Bár én úgy is tudtam , hogy francia nem kő .

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5541 Dátum: 2013.07.15 14:19:45 »
Kicsit sarkosra sikerült a teszt, de azért pár pontban igaza van. Nekem a beltérben a légzsák visszajelző tűnt fel elsőre, az tényleg olyan, mintha egy figyelemfelkeltő matrica maradt volna fent a műszerfalon, ami még 5 színben villog/világít. Illetve a kék szegésű szőnyeg is elég gáz. Mintha egy locsolócső lenne belevarrva kék cérnával.  :D

Ellenben a gázpedál simán kezelhető, a fék is ügyesen fel van programozva, nem érződik a generátoros töltés, és a valódi fékezés közötti átmenetet.
A felbőgés is igaz, de azért megindul az autó. Maximum nem érződik annyira, mint egy kézi váltóval. De stopperrel mérve nem nagyon maradna alul szerintem...

És úgy amúgy is tök könnyen kezelhető autónak tűnik. A kormány is jó, a kis váltókar pedig fenomenális.  :clap: :D
Igen, a szőnyeg tényleg rettenetes. De minden más rendben van belül.
És menet közben is. Ilyen csendes autóban, ami nem Lexus, még nem utaztam. A motor hangja azért tűnik hangosnak, mert addig néma csend van, amíg be nem indul. EZ a furcsa a többi autóhoz képest, hogy azokban megszokja a fülünk a motor hang folyamatos jelenlétét. A csend után, viszont zavaró már egy kismértékű zaj is az utastérben.

Múlt héten néztem meg közelről a veszprémi Toyota szalonban a kombi Aurist közelről.
Hanyatt én sem estem tőle, de ez pusztán szubjektív érzés. Pár hónap alatt megszoktam az Avensis belső szellős méreteit,  megfelelő méretű üvegfelületeket, az Auris ezzel szemben elképesztően bunker, a szó kellemetlen értelmében. Lőrések vannak rajta hátul ablakok helyett.
Ami műszaki emberként feltűnt még, hogy a csomagtér roló rögzítése nagyon rossz. Egy kézzel gyakorlatilag nem lehet a helyére tenni. Példát vehettek volna a H Astra kombi megoldásáról...
A másik problémám a csomagtartó padlójának anyaga. Vékony, hajlékony, nem terhelhető. Sajnos azt kell rá mondanom, hogy gagyi.

De ennyi. Más kifogásolnivalót nem találtam benne. Minden egyéb dolog, amibe ember beleköthet, az pusztán szubjektív vélemény, nem az autó hibája.

Nem is értem, miért probléma az, hogy a szellőrostély zárt állapotban szelel? Egyáltalán, miért zárja el?! Miért nem irányítja az ablakra? Vagy megint csak az van, hogy a csendes hibrid autóban pusztán ennyi zaj tűnik fel neki? Csak annyira bugyuta, hogy ez nem tudatosul a fejében?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5542 Dátum: 2013.07.15 14:38:43 »
Nem is értem, miért probléma az, hogy a szellőrostély zárt állapotban szelel? Egyáltalán, miért zárja el?! Miért nem irányítja az ablakra? Vagy megint csak az van, hogy a csendes hibrid autóban pusztán ennyi zaj tűnik fel neki? Csak annyira bugyuta, hogy ez nem tudatosul a fejében?
Talán azért, mert a nevében is benne van ZÁRT állás. akkor ne szeleljen. Nem nagy mérnöki bravúr ezt megoldani és egy csendes kocsiban én is elvárnám az efféle zajok kiküszöbölését. Végül is nem egy minimál Dacia-ról van szó  ;)

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #5543 Dátum: 2013.07.15 14:49:22 »
Jaj ezt a sok nyavajgást!
Vegyétek meg a mostani Auto Bild-et és olvassátok el a Peugeot 5008 1.6 thp 100000km-es tesztjét. És eztán mindenki maradjon csendben a problémáival... :)

Van ám ilyen Auto Bild tartóstesztje a régebbi Aurisnak is, azt is olvastad? Alapvetően arról szól, hogy mi mindent evett meg a rozsda a kocsin. Eléggé csodálkoztak is a tesztelők...

De egyébként az ám anagyszerű érv, hogy a Peugeot még rosszabb.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5544 Dátum: 2013.07.15 14:50:27 »
Igen, a szőnyeg tényleg rettenetes. De minden más rendben van belül.
És menet közben is. Ilyen csendes autóban, ami nem Lexus, még nem utaztam. A motor hangja azért tűnik hangosnak, mert addig néma csend van, amíg be nem indul. EZ a furcsa a többi autóhoz képest, hogy azokban megszokja a fülünk a motor hang folyamatos jelenlétét. A csend után, viszont zavaró már egy kismértékű zaj is az utastérben.

Múlt héten néztem meg közelről a veszprémi Toyota szalonban a kombi Aurist közelről.
Hanyatt én sem estem tőle, de ez pusztán szubjektív érzés. Pár hónap alatt megszoktam az Avensis belső szellős méreteit,  megfelelő méretű üvegfelületeket, az Auris ezzel szemben elképesztően bunker, a szó kellemetlen értelmében. Lőrések vannak rajta hátul ablakok helyett.
Ami műszaki emberként feltűnt még, hogy a csomagtér roló rögzítése nagyon rossz. Egy kézzel gyakorlatilag nem lehet a helyére tenni. Példát vehettek volna a H Astra kombi megoldásáról...
A másik problémám a csomagtartó padlójának anyaga. Vékony, hajlékony, nem terhelhető. Sajnos azt kell rá mondanom, hogy gagyi.

De ennyi. Más kifogásolnivalót nem találtam benne. Minden egyéb dolog, amibe ember beleköthet, az pusztán szubjektív vélemény, nem az autó hibája.

Nem is értem, miért probléma az, hogy a szellőrostély zárt állapotban szelel? Egyáltalán, miért zárja el?! Miért nem irányítja az ablakra? Vagy megint csak az van, hogy a csendes hibrid autóban pusztán ennyi zaj tűnik fel neki? Csak annyira bugyuta, hogy ez nem tudatosul a fejében?
Más autó is tud csendes lenni. A Jazznél pl sokszor oda kellett figyelni, hogy megy-e a motor alapjáraton :yes:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5545 Dátum: 2013.07.15 15:02:33 »
Hát, nekem már akkor sem tetszett az Auris, amikor megjelent. Az előző generációs Kia Ceed-re emlékeztet. BElül sem tetszik.  Én nem tudom, mi ütött a japánokba, hogy egy ideje nem tudnak normális autót gyártani.. Egyedül a Mazda tartja magát. Honda Civic is hogy néz már ki, förtelem.. Mitsu se egy nagy szám, Nissan detto. Mondjuk ezeket megvették a franciák, így érthető :) Következő autónak én már nem is gondolkodom Toyotában és Hondában, Hyundai, Kia, vagy Mazda.. VAgy egy Skoda  :whistling:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5546 Dátum: 2013.07.15 15:08:29 »
Hát, nekem már akkor sem tetszett az Auris, amikor megjelent. Az előző generációs Kia Ceed-re emlékeztet. BElül sem tetszik.  Én nem tudom, mi ütött a japánokba, hogy egy ideje nem tudnak normális autót gyártani.. Egyedül a Mazda tartja magát. Honda Civic is hogy néz már ki, förtelem.. Mitsu se egy nagy szám, Nissan detto. Mondjuk ezeket megvették a franciák, így érthető :) Következő autónak én már nem is gondolkodom Toyotában és Hondában, Hyundai, Kia, vagy Mazda.. VAgy egy Skoda  :whistling:
Á veszek egy szép Dáciát [rohog] :yes:
Van az a (fél) pénz...... :devil:

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5547 Dátum: 2013.07.15 15:22:27 »
A Toyota sosem a külalakjával hódított (kivéve talán a sportkocsikat)
Éppen az a bizonyos minőség volt az előnye, amit most egyre kevésbé tud tartani.
És ilyenkor jönnek elő azok az érvek, hogy nade hogy néz ki.

Azért a Toyota köszöni szépen, jól elvan a világban és eléggé leszarja, hogy Magyarországon vagy Európában van egy ilyen teszt, vagy néhány elégedetlen vevő.
Van először is Japán, aztán Amerika, aztán a kelet többi része (pl India) aztán jön a többi
Sokkal többet keresnek világszinten a spóroláson, mint amennyit vesztenek az igényes vevőkörből Európában, ahol amúgy sincsenek az elsők között.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5548 Dátum: 2013.07.15 15:28:36 »
A Toyota sosem a külalakjával hódított (kivéve talán a sportkocsikat)
Éppen az a bizonyos minőség volt az előnye, amit most egyre kevésbé tud tartani.
És ilyenkor jönnek elő azok az érvek, hogy nade hogy néz ki.

Azért a Toyota köszöni szépen, jól elvan a világban és eléggé leszarja, hogy Magyarországon vagy Európában van egy ilyen teszt, vagy néhány elégedetlen vevő.
Van először is Japán, aztán Amerika, aztán a kelet többi része (pl India) aztán jön a többi
Sokkal többet keresnek világszinten a spóroláson, mint amennyit vesztenek az igényes vevőkörből Európában, ahol amúgy sincsenek az elsők között.

Na de mi Európában vagyunk, minket azért érdekelhet hogy néz ki egy Toyota..  :whistling:  Azért voltak jól sikerül formáik, pl a carina e nagyon jól néz ki, Avensis is jó volt, de még az E10 és az E12-E15 Corolla is elmegy. Az E11 viszont elég gagyira sikerült.. De ez, hogy amikor minden konkurens hasít, előjönnek egy régi Kia Ceed formával, meg idétlen belsőtérrel, és még a minőség sem ok, az sztem elég gáz.. Mondjuk az előző Auris az förtelem volt, ahhoz képest jobb ez a forma. Az új 4 ajtós viszont nem rossz, de lehetne letisztultabb az is.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.15 15:31:58 írta Kisfiatal »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5549 Dátum: 2013.07.15 15:29:29 »
A Toyota sosem a külalakjával hódított (kivéve talán a sportkocsikat)
Éppen az a bizonyos minőség volt az előnye, amit most egyre kevésbé tud tartani.
És ilyenkor jönnek elő azok az érvek, hogy nade hogy néz ki.

Azért a Toyota köszöni szépen, jól elvan a világban és eléggé leszarja, hogy Magyarországon vagy Európában van egy ilyen teszt, vagy néhány elégedetlen vevő.
Van először is Japán, aztán Amerika, aztán a kelet többi része (pl India) aztán jön a többi
Sokkal többet keresnek világszinten a spóroláson, mint amennyit vesztenek az igényes vevőkörből Európában, ahol amúgy sincsenek az elsők között.
Szerintem nem így van. Azért tudtak jelen lenni Europában mert jobbak, megbizhatóbbak (voltak). De ha már nem azok, akkor nem marad semmi érv mellettük.