Na igen, általában legjobban mosás közben sérül a fényezés. Ahogy elnézem, a cél mosásnál az lenne, hogy minél kevesebb fizikai érintkezés történjen a kasztnival. Ez kefés mosónál nem megoldható, nagynyomásosnál állnak a hátsódban és nem tudod normálisan lemosni, otthoni nagynyomásossal meg a vizköves víz hagy foltokat, amit nem éppen könnyű kivédeni.
Innentől meg már jönnek a különböző kemikáliák, samponok, vízlágyítók, kondiciónálók, érdekeltségtől függően.
Youtube videók tömkelege szól a témáról, a két vödrös technikától kezdve a megfelelő mikroszálas törlőkendők használatán át, az azok korrekt mosásáig, osztályozásáig.
Én speciel most ennek a csávónak a videóit szoktam nézni. Szerintem a mosásra használt eszközök árából havonta tudnék venni egy új Porsche-t, a régi szutykosat meg eladnám
Nekem egyelőre csak egy Karcher K2-esem van egy FJ6 fúvókával. A műanyag dugattyús K2 lényegében 10-20 használat után behozza az árát, a fúvókába való hab viszont drága, ahhoz képest hogy egy Corsára elfúj fél litert belőle.