Zoli, elhiszem neked, tényleg. De nem szerencs kérdése, hogy évek óta minden autómat így mostam és nem lett semmi baja. Volt köztük Opel, VW, Renault, és 2db Toyota.
Eszem ágában sincs közelről veretni, kb 1m távolságból azt a kevés port leszedi és az elektromos részekhez, biztosítékhoz sem érintem a közvetlen vízsugarat. Lehet ezt agyatlanul is csinálni és akkor okozhat gondot (pl. a Corolla előtt, amikor Debrecenben egy 2.0 Carinát néztem-próbáltam, ugyanez volt, 3 hengere ment, aztán, amikor megkergettem kicsit szépen működött a 4. is, mintha mi sem történt volna. Az eladó mondta, hogy aznap mosták alaposan, beázott a gyertya...), de lehet óvatosan is (ahogy én és nem lesz gond. Persze, mindig járó motor mellett mosom. És ez a mosás sem perceket vesz igénybe, hanem csak 5-10 mp-et.
De-de, Mester - bizony nagy szerencséd volt
Bár én még nem dőlnék hátra a helyedben, mert a motormosás rengeteg helyen indíthat el olyan korróziót a motortérben (gondolok itt pl. csatlakozókra), amik majd csak x idő múlva bosszulják meg magukat
!
A motort NEM KELL mosni, semmi szükség nincs rá. Ugyanakkor durván megnöveli az azonnali, vagy későbbi meghibásodások kockázatát. Összegezve: motort mosni ROSSZ ötlet. Pont
Én addig mosogattam, amíg a Camryben egyszer be nem xart egy motormosás után a légmennyiség-mérő
... ! Úgyhogy, eldöntheted, kinek a kárából tanulsz: a máséból - vagy megvárod a sajátodat, esetleg továbbra is bízol a szerencsében
...
Az ápolt autóhoz NEM tartozik hozzá a csillivilli motortér. Épp ellenkezőleg: a csillivilli motortér minimum hozzá nem értő tulajról árulkodik
... nagyon vigyázunk pl. az Avensisünkre - de a motortere pont ugyanúgy néz ki, mint G86 Corijáé
A gond nyilvánvalóan azzal van, hogy egy motormosás során egész más módon kerül a víz a motortérbe, mint az autó használata során. És a gyár ezzel nem számol! Ezért mondja a legtöbb szakember (ahogy TZoli is), hogy motort csak akkor mossunk, ha muszáj (pl. ha olajszivárgás helyét kell megállapítani).
Egy esetben nem probléma a motormosás, és ott nagyobb is a létjogosultsága: veterán autókon. Az okok, gondolom, nyilvánvalóak.
De a hétköznapokban használt, modernebb autókon... NE csináld
! Ezeken a maximum, ami tényleg belefér és azért sokat dob a motortér kinézetén (ha valakinek ez számít): a törölgetés. Szép türelmesen, ablaktisztítós papírtörlővel vagy ilyesmivel. De a víz NE zúduljon be oda
!