tényleg Bepi a te autód fekete? írhatnál a polirról infót mert nagyon nem tudok bánni a fekete autóval..
szorgalmasan törölgetem a madársz.t , a kézi szivacsos mosásom csúnya foltos, melegszik is mint a disznó ..
Igen, az enyém fekete.
A kézi polírral eddig mindig jól boldogultam, egyedül az utómunkák időigényesek, mert a megszáradt políranyag mindenhol látszik, ahol él van, pl. ajtók, lemezek illesztéseinél, tanksapka körül. Ezeket gondosan át kell nyálazni a polír után, hogy ne maradjanak rajta fehér polír nyomok.
A fekete szín már csak ilyen, fehér autón mindez kevésbé látványos, ha rajta marad.
Ennek ellenére, én sem szoktam az utolsó foltig letörölgetni a maradékot, helyenként, főleg a kavicsfelverődés nyomaiban, vagy azok pontozott helyein egyszerűen megragad a polír és csak többszöri mosás után jön le. Ez van, akit zavar, én már megszoktam, ebben a fekete igen kényes.
Szivaccsal, kézzel SOHA sem mosom/mostam autót. Én a kézi mosókat szeretem, amik nagynyomással dolgoznak. Ahova én járok itt, helyben, ott az öblítő víz fúrott kútból, tisztított formában wax-szal bekeverve jön a fúvókából, amit nem törlök át Viledával sem, mert magában is foltmentesen (na, jó, nagyon kevés folttal) szárad, törölgetéskor a sima csapvízben lévő szennyek összecsíkozzák az autót. Tehát, lemez felületeket nem törölgetek, csak az ablakokat és kész.
A madárszart jól teszed, ha minél hamarabb, lehetőleg, mielőtt beleégne a lakkba, letörlöd, én ez ellen heti rendszerességű mosással védekezek. (1 mosás = 600Ft.)
A fekete szín hátránya, hogy melegszik, mint a disznó. Ez ilyen. Az összes. Szoktam mondani, hogy ugyanahhoz a hőfokhoz többször és nagyobb fokozaton kell használni a klímát egy fekete autóban, mint egy világos színűben.
Viszont az E11 esetében a fekete szín egyike a leginkább hozzáillők árnyalatok közül, de én elfogult vagyok.
Viszont "minden bizonnyal" a következő autóm, a PriusIII, gyöngyházfehér színű lesz és solar napfénytetős...
Ja, a mosáshoz még: Mindegy, hogy szivaccsal, vagy az általam használt nagynyomásúval mossuk, fontos, hogy ne a foltokat keressük az autón, amiket el kell távolítani, hanem következetesen MINDEN részét azonos figyelemmel tisztítsuk, mert a koszos fekete autó bevizezve is tisztának látszik. Én úgy szoktam, hogy, miután bedobáltam 400Ft-ot a gépbe, először csak gyorsan átvizezem (már a mosás programmal, természetesen) a kasztnit, kerékdobokat, ablakokat, hogy a következő körben, amikor elkezdem rendesen tisztítani, addigra a koszt már valamelyest lazítsa fel a ráspriccelt víz. A mosást MINDIG fentről lefelé haladva csinálom (tető-ablakok-oldal lemezek-kerékdobok, kerekek-lökhárítók).
A fekete autó már csak ilyen, hogy ugyanazzal a figyelemmel kell az összes részét lemosni, mert különben, száradás után foltos lesz.