Én nem feltételenül várok a következő autómosásig -> ha észreveszek 1-1 kavicsnyoot igyekszem minél előbb leápolni. A felület megtisztítása után
a) ha "csak" a fényezett felület sérült, akkor nagyon kevés festék a javítóecsettel - éppen csak annyi, hogy kitöltse a "krátert";
b) ha a kő "átütötte" az alapozót is és látszódik a lemezfelület (ilyen még az Aurisnál nem volt, kopp-kopp), akkor egy nagyon pici (órás)csavarhúzóval, vagy bicskaheggyel megkaparom a sérült részen a lemezfelületet (fontos, hogy nem mélyítem/szélesítem a "sebet", csak az oxidálódott fémfelületet tiszítom meg), addig, amíg teljesen fényes nem lesz, majd a fentiek szerinti javítás a javítófesték ecsetével.
A javítófestéket egy ismerősöm révén OFF Opel-szalonból szereztem, így a színkód nyílván más, de ugyanúgy "fekete - mica". Persze ha pl. jégkék-metal fényezésű autóm lenne, akkor megvettem volna hozzá a gyári Toyota javítót a színkód alapján. A javítócsomagban lévő lakkot még nem használtam, a korábban több negatív tapasztalatom volt vele, ennek ez az oka. Legjellemzőbb "hibája" (vagy hibám), hogy egyrészt sötétebbé teszi a bejavított kis pontnyi felületet, így az árnyalatban elüt a javított elem színétől, másrészt bármennyire igyekeztem keveset használni, mindig "kidudorodott" a javított felület síkjából, száradás után egy érezhető kis "gömb" jelezte a javítás helyét.
ps: amióta (~1,5 hónap) az avatáron látható bőr fent van a kocsin (főleg országúti használat során, de előfordul, hogy a városban is), sem a motorház, sem a szélvédő nem kapott követ, pedig előtte már én is beszedtem 4-5 nyomot.