Éves olajcsere megtörtént 249 585 km-nél (A1 Toyota Szalon és Márkaszerviz - Meszlényi csoport).
Az általam már 2008 óta preferált szerelőt kértem a munkához, ő kérdezés nélkül átnézett minden főbb alkatrészt (futómű, fék, olajszivárgás, korrózió, hűtővíz és szélvédőmosó folyadék alkalmassága, stb) és az alábbi fontos megállapítások születtek:
1. A vezérmű dekni felől látszik egy
enyhe olajszivárgás, vélelmezhetően a láncfeszítő patrontól jöhet, innen szokott.
2.
A jobb első fék kissé szorul. Megforgatva a kereket egyértelműen érződik, hallatszik a betétek súrlódó hangja, ahogy hozzáérnek a tárcsához. Mivel, az idei nyaralás előtt volt karbantartva és azóta a nyaralással együtt sem ment többet, mint 3000km, valószínűleg az állás okozza. Szét kell szedni, újra meg kell járatni a csúszkákat, munkahengert...
3. Hidegindítást követően hallatszódik a motor (vele szemben állva) bal oldala felől némi
oda nem illő zaj, ami üzemmeleg állapotban elhalkul. Ennek megoldása a hosszbordásszíj levételét követően derülhet ki, lehetséges valamelyik görgő, vagy akár a vízkeverő megfáradása is.
4.
A hátsó kipufogó dob körül a kipufogó csőnek van egy rögzítő-merevítő lemeze. Az ehhez rögzítő varrat az egyik oldalán elengedett, valamint, a cső és a dob csatakozásánál is látok némi korróziót. Ezek most még komolyabb beavatkozás nélkül menthetők, nincs semmi szétrohadva, egy alapos felületkezelést követően körbe kell varrni és máris a kialakuló hiba elé mentünk. Egyébként,
a gyári hátsó dob Walker gyártmányú (ez a brand és a Toyota felirat is ott figyelnek együtt).
A
patentek is megérkeztek, de nem meglepő módon az évek alatt változtattak némelyik kinézetén, pl. a hűtőrácsot fixáló patenet (3db) teljesen más kialakítást kaptak - és a vicc, hogy -, a régivel tökéletesen megegyező cikkszám alatt futnak.
Eltérők, továbbá, a csomagtér oldal ablakai körül lévő kárpit elemet rögzítő patentok (10db) is, remélhetőleg azok is használhatók lesznek. A csomagtartó rakodó peremének két rögzítő patentje és a napellenző rögzítő eleme tökéletesen stimmel. Nem fizettem értük keveset (11500Ft bruttó)...mindegy.
Levegőszűrőből gyárit kapott, ez br. 7233 Ft. Munkadíjjal összesen 30887.- Ft-ot fizettem.
Motorolajat vittem (4 liter Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30) és olajszűrőt is (MANN W68/3). Pollenszűrőt most nem cseréltünk, mert azt a július végi nyaraláskor kapott új, aktív szenest, azóta a 3000km km alatt nem koszolódik el. Majd a jövő évi nyaralás előtt megint kap újat. Nagyon keveset használjuk az autót, nincs jelentősége. A most leengedett Sustina 5W-30-ban is 6000km volt...
Ami szerintem elég jó dolog, hogy
rozsdának nyoma nincs sehol, kisebb felületi foltok is csak elvétve vannak a futómű alkatrészeken, teljesen jelentéktelen mértékben.
2017. januárban műszaki vizsga következik, az említett első fék szoruláson kívül nem gondolom, hogy bármi gondja lehet majd. Ja, már bejelentettem az autót január elejére a fék miatt...