Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786334 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3075 Dátum: 2016.11.01 08:03:30 »
2.0 diesel váltoba milyen olajat érdemes rakni?

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3076 Dátum: 2016.11.01 09:23:14 »
75W90 -es hajtómű olajat az enyémben totál van jelenleg de Eneos vagy bármely nevesebb gyártóé megfelel.
Az enyémben még szerintem a gyári volt 300000Km után illő volt lecserélni.
Nagyon büdös volt az olaj 2 nap után ki kellett miatta takarítanom az aknát mert egy kicsi kifojt a csempére és bűzlött.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3077 Dátum: 2016.11.01 15:59:24 »
75W90 -es hajtómű olajat az enyémben totál van jelenleg de Eneos vagy bármely nevesebb gyártóé megfelel.
Az enyémben még szerintem a gyári volt 300000Km után illő volt lecserélni.
Nagyon büdös volt az olaj 2 nap után ki kellett miatta takarítanom az aknát mert egy kicsi kifojt a csempére és bűzlött.
[/quote
Akkor eneos lesz :)
remélem nem hamisitják mindenhol.
a hajtómű olajak elég büdösek tudnak lenni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3078 Dátum: 2016.11.01 16:06:01 »
75W90 -es hajtómű olajat az enyémben totál van jelenleg de Eneos vagy bármely nevesebb gyártóé megfelel.
Az enyémben még szerintem a gyári volt 300000Km után illő volt lecserélni.
Nagyon büdös volt az olaj 2 nap után ki kellett miatta takarítanom az aknát mert egy kicsi kifojt a csempére és bűzlött.
[/quote
Akkor eneos lesz :)
remélem nem hamisitják mindenhol.
a hajtómű olajak elég büdösek tudnak lenni.
Szia!
Nekem régen a Marutiba jó volt az Eneos 75w90, de valahol itt nemrég olvastam, hogy Toyotához többeknek nem vált be. Carina váltóba Castrolt használok, annál így nincs tapasztalatom Eneos hajtóműolajjal.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


clouse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3079 Dátum: 2016.11.26 18:44:20 »
Sziasztok.

T22-es (2002) Avensist szeretnék venni, de nem tudom hogy melyiket érdemesebb megvenni. Az 1.6-os vagy az 1.8-as motorral szerelt változatot?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3080 Dátum: 2016.11.26 19:12:38 »
1,8
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3081 Dátum: 2016.11.26 20:41:58 »
Az 1.6-os se olyan rossz. Használt autó esetében pedig állapotot veszünk, tehát ha netán adódna egy megkímélt, karbantartott 1.6-os, én azt is megnézném.  ;)

1.8-as esetében általában már a jobban felszerelt Sol felszereltségű az autó, kivétel lehet, ha külföldről behozott - de ezt a képekről elég könnyű és gyorsan ki lehet szúrni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3082 Dátum: 2016.12.09 11:49:50 »
Éves olajcsere megtörtént 249 585 km-nél (A1 Toyota Szalon és Márkaszerviz - Meszlényi csoport).
Az általam már 2008 óta preferált szerelőt kértem a munkához, ő kérdezés nélkül átnézett minden főbb alkatrészt (futómű, fék, olajszivárgás, korrózió, hűtővíz és szélvédőmosó folyadék alkalmassága, stb) és az alábbi fontos megállapítások születtek:

1. A vezérmű dekni felől látszik egy enyhe olajszivárgás, vélelmezhetően a láncfeszítő patrontól jöhet, innen szokott.
2. A jobb első fék kissé szorul. Megforgatva a kereket egyértelműen érződik, hallatszik a betétek súrlódó hangja, ahogy hozzáérnek a tárcsához. Mivel, az idei nyaralás előtt volt karbantartva és azóta a nyaralással együtt sem ment többet, mint 3000km, valószínűleg az állás okozza. Szét kell szedni, újra meg kell járatni a csúszkákat, munkahengert...
3. Hidegindítást követően hallatszódik a motor (vele szemben állva) bal oldala felől némi oda nem illő zaj, ami üzemmeleg állapotban elhalkul. Ennek megoldása a hosszbordásszíj levételét követően derülhet ki, lehetséges valamelyik görgő, vagy akár a vízkeverő megfáradása is.
4. A hátsó kipufogó dob körül a kipufogó csőnek van egy rögzítő-merevítő lemeze. Az ehhez rögzítő varrat az egyik oldalán elengedett, valamint, a cső és a dob csatakozásánál is látok némi korróziót. Ezek most még komolyabb beavatkozás nélkül menthetők, nincs semmi szétrohadva, egy alapos felületkezelést követően körbe kell varrni és máris a kialakuló hiba elé mentünk. Egyébként, a gyári hátsó dob Walker gyártmányú (ez a brand és a Toyota felirat is ott figyelnek együtt).

A patentek is megérkeztek, de nem meglepő módon az évek alatt változtattak némelyik kinézetén, pl. a hűtőrácsot fixáló patenet (3db) teljesen más kialakítást kaptak - és a vicc, hogy -, a régivel tökéletesen megegyező cikkszám alatt futnak.
Eltérők, továbbá, a csomagtér oldal ablakai körül lévő kárpit elemet rögzítő patentok (10db) is, remélhetőleg azok is használhatók lesznek. A csomagtartó rakodó peremének két rögzítő patentje és a napellenző rögzítő eleme tökéletesen stimmel. Nem fizettem értük keveset (11500Ft bruttó)...mindegy.

Levegőszűrőből gyárit kapott, ez br. 7233 Ft. Munkadíjjal összesen 30887.- Ft-ot fizettem.

Motorolajat vittem (4 liter Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30) és olajszűrőt is (MANN W68/3). Pollenszűrőt most nem cseréltünk, mert azt a július végi nyaraláskor kapott új, aktív szenest, azóta a 3000km km alatt nem koszolódik el. Majd a jövő évi nyaralás előtt megint kap újat. Nagyon keveset használjuk az autót, nincs jelentősége. A most leengedett Sustina 5W-30-ban is 6000km volt...

Ami szerintem elég jó dolog, hogy rozsdának nyoma nincs sehol, kisebb felületi foltok is csak elvétve vannak a futómű alkatrészeken, teljesen jelentéktelen mértékben.

2017. januárban műszaki vizsga következik, az említett első fék szoruláson kívül nem gondolom, hogy bármi gondja lehet majd. Ja, már bejelentettem az autót január elejére a fék miatt... :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3083 Dátum: 2016.12.09 13:49:38 »
2. A jobb első fék kissé szorul. Megforgatva a kereket egyértelműen érződik, hallatszik a betétek súrlódó hangja, ahogy hozzáérnek a tárcsához. Mivel, az idei nyaralás előtt volt karbantartva és azóta a nyaralással együtt sem ment többet, mint 3000km, valószínűleg az állás okozza. Szét kell szedni, újra meg kell járatni a csúszkákat, munkahengert...

Ha jól emlékeszem a fékpofacseréd körüli alkatrészcsereberére, Neked is az oldalanként 2 dugattyús Aisin féknyerges elől az autód. Nekem is ezzel szerelték. Valamikor a 2001-es évtől váltottak elől és hátul is féknyerget , ezután lett egydugattyús a fék elöl és ekkortól lett hátul tárcsa a rögzítőfék a korábbi tárcsa üzemi + dob rögzítőfék kombó helyett.
Neked szorul a jobb első.
Nekem is szorult.Sőt, érezhetően melegedett az állandó súrlódástól. Félre nem húzott, egyéb tünet nem volt, de autópályás menetnél 1-1,5 literrel emelte a fogyasztást.
Most nem találom, de korábban egy másik fórumtársnak is hasonló baja volt. Ő akkor 2 különböző műhelyben is felújíttatta a féket, de még után is melegedett. Végül nem emlékszem mi lett az ő megoldása. De már új féknyeregben meg mindenfélében gondolkodott.

Én szétszedtem a féket, észrevettem, hogy egy ici-pici szakadás van a jobb oldali porvédők egyikén. Tényleg alig látható volt. Nem akartam utángyártott gumialkatrészekkel kísérletezni (pedig még az amayama is hozza a gyári cikkszámhoz a FEBEST szettet, és itt nem igazán szoktak ugy. alkatrészeket listázni), hanem vettem gyári felújítókészletet, amiben minden gumialkatrész (porvédő, karmantyú, stb.) mindkét oldali első fékhez megvolt. Nem két forint volt, mert 23.800 Ft volt a készlet + 8.000 Ft volt a szerelés munkadíja.
Mivel bő fél évvel előtte cserélet az első fék kopó dolgait (betét + tárcsa) saját kezűleg, lehet, hogy én magam okoztam a sérülést, bár mintha már előtte is érzékelhetően melegedett volna. A javítás 3 hónapja történt, azóta nincs gond vele.
Huszonéves Toyotás tapasztalattal rendelkező szerelőm (és nem a szerelő, hanem a tapasztalat huszonéves) nem ajánlotta az utángyártott javítószetteket, mert tapasztalata szerint nem méretpontosak, a porvédő nem látja el jól a feladatát. Amikor említettem a FEBEST lehetőséget, azt mondta, hogy ő még nem találkozott vele, nincs róla tapasztalata. Én nem hiszem, hogy rossz lenne, valószínűleg az amayama sem listázna egy kukás alternatívát, de nincs róla tapasztalat. Nagyjából 10-14.000 Ft között elérhető budapesti forgalmazón keresztül.
www.febest.hu
Egyébként ebben a márkában elérhetőek olyan szilentek is, pl. a komplett hátsó futóműhöz (csak a lengőkarokon, toronyban és stabilizátornál 8-8 db van oldalanként...), amiket máshol nem lehet külön megvásárolni.

Remélem, segítettem:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.09 13:53:39 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3084 Dátum: 2016.12.09 14:37:18 »
Szia keeper83!

Igen, sokat segítettél, lehetséges, hogy a nyáron alkalmazott felújító készlet nem volt a legjobb, nem tudom, én leginkább csak a kevés használatra gyanakszom, mint hiba okozó, nekem ezzel az Aisin rendszerrel nem volt gondom. Nem melegedett (pedig idén Kakucson is megdolgoztattam), a nyaralás alatt pályán fullosan pakolt autóval és tetőbox-szal 130-140-es utazóval 7,91 volt a fogyasztás. Mostanában kissé emelkedett a fogyasztás, de azt betudtam a hidegebb időnek. Mindegy is, január elején meg lesz csinálva, nyaralás előtt, pedig egy újabb ellenőrzést kap majd.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3085 Dátum: 2016.12.09 16:02:17 »
Én szerdán voltam a 255 ezresen.  Márkaszervizben nekem a légszűrő 5.137 bruttó volt  ;)
Olajszűrő 2.921,-
4 patent (motor takaró alul): 1.925,-
Volt még egy tükör index csere (vittem az alkatrészt) és a fejegységet is cserélték (ez a 3.), ezekért 13.278-at fizettem. Az olajat én vittem.
Mindezekkel együtt 24.005 Ft volt a márkaszervizes móka (Szombathely). Kész anyagi csőd  ;)  :D

Pavel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3086 Dátum: 2016.12.12 11:36:56 »
Sziasztok!

Eladóvá vált egy vadonatúj ködlámpa szett a hőn szeretett T22-es Avensisemhez, csak ki lett bontva, nem lett beszerelve, nincs sérülés rajta.
Az alábbi linken találjátok a hírdetést ha valakit érdekelne :) http://www.jofogas.hu/budapest/Toyota_Avensis_T22_kodlampa__kodfenyszoro_szett__uj__jobb__bal__59637834.htm

Üdv,
Pavel

gyurijo9

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3087 Dátum: 2016.12.12 14:08:56 »
Sziasztok!

Futómű szilentezéssel valaki foglalkozik Budapest-Gödöllő térségében?

(Avensis T_22, 2.0 d-4d)

Köszi: Gy.

istibond

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3088 Dátum: 2016.12.21 13:49:20 »
Sziasztok!
Van nekem egy Toyota Avensis em T22 2001 VVTI 1.8 as. SOL.
Lenne egy kérdésem: A vezetőoldali ajtó muszerfala ,az elektromos ablakok(első) gombjainál van egy auto jel ami által fel le megy az ablak egy hosszabb érintésre,na most ez világit sötétben,ha felkapcsolom a vilagitast?
Nálam nem,kiégett vagy nincs is ott égő? Sötétben egy kicsit zavaró hiszen nem látom mit nyomok.
Köszönöm
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.21 13:52:32 írta istibond »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3089 Dátum: 2016.12.22 17:43:39 »
Sziasztok!
Van nekem egy Toyota Avensis em T22 2001 VVTI 1.8 as. SOL.
Lenne egy kérdésem: A vezetőoldali ajtó muszerfala ,az elektromos ablakok(első) gombjainál van egy auto jel ami által fel le megy az ablak egy hosszabb érintésre,na most ez világit sötétben,ha felkapcsolom a vilagitast?
Nálam nem,kiégett vagy nincs is ott égő? Sötétben egy kicsit zavaró hiszen nem látom mit nyomok.
Köszönöm
Csak az AUTO felirat világít. Nem vagyok benne biztos, hogy lehet benne izzót cserélni, mert a gomb háza ragasztott, nem csavaros rögzítésű. Az enyém még világít, de elég halványka...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i