Köszi,akkor ezt is szem előtt tartom majd! Ezen kívül ti x év távlatából mit tartotok gyenge pontnak,amit érdemes figyelni vásárláskor? A km kereskedőtől lutri, tulajtól vennék inkább.. Mik a tapasztalatok,meddig megy el a motor gond nélkül? Annyi jött le eddig,hogy egy dízelnél 250ig tuti kell kettőstömegű lendkereket cserélni...
Benzinesnél mi lehet szűk keresztmetszet?
200-250.000km-ig igazából az olajfogyasztás lehet probléma. Az a gond ezzel, hogy előre megmondani, hogy eszi-e az olajat, vagy sem, nagyon nehéz, voltaképpen lehetetlen. Az is kérdés, hogy neked, személy szerint mi jelentene problémát? 10.000km/1 liter? 5000km/1liter? 15000km/1 liter? 1000km/1 liter?
Ezek a benzines Toyota motorok egyébként igen "őszinte" teremtések. Gyakorlatilag semmilyen rendellenes hang (csörgés, kalapálás, dadogás, nyeszegés-nyiszogás) nem lehet. Csak a sima benzines járás, mindennemű zavaró gépi zaj nálkül. Ha ilyen a kiszemelt autó - és ezzel együtt összességében is megkímélt, megvigyázott állapotú -, akkor sztem nem lőhet az ember nagy öngólt. A szervizkönyv, esetleg szervizszámlák mind csak hab a tortán. De figyelem!
Nagyon ritka az ilyen!
A futóműve stabil és strapabíró, a váltója kiváló. Nekem most 229.000-nél kellett a generátor diódahídját cserélni bő húszezerért, előtte önszorgalomból feszítőgörgőt, klímakompresszor csapágyat, hosszbordásszíjat bő tízezerért összesen. Az autóm jelenleg 14 éves, én évi 50.000Ft-nyi karbantartási-javítási költséggel számolok.
Vezérműláncos a motor, így vezérlés csere nincs, csak 105.000km-ként hosszbordásszíjat kell cserélni, ami Dayco-ból 3600Ft.
Szóval, alapvetően ennek az 1,8-as motornak az esetleges karbantartási-javítási költségei ugyanannyiba vannak, mint egy 1,4-es motorénak.