Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786341 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1965 Dátum: 2014.11.13 14:15:25 »
Nekem ugyanez van a váltóval. A váltóolaj csere nem oldotta meg a problémát. Kompletten fogom az egész váltót kicseréltetni valami bontottra, mert sajnos nincs időm otthon szétszedetni meg alkatrészeket rendelni bele. Ha szervizbe vinném gondolom ott megtudnák oldani gyorsan, de a gatyám rámenne egy ilyen problémára... :-(

Na ***a, mindkét véglet feljött.
Lehet egy viszonylag olcsó olajcsere vagy egy marhadrága javítás/komplett csere.
Már csak remélni tudom hogy nincs komolyabb baj.

istvanmegyeri

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1966 Dátum: 2014.11.13 14:32:34 »
Sajnos kezdenek nekem is kijönni a problémák rajta. Most rendeltem generátor ékszíjat, csapágyat, meg vízpumpát. Sajnos nagyon csúnya hangja lett az autónak... Kb két hónapja előjött egy "ciripelő" hang a generátor felől, és 2napja beindítottam reggel, és nagyon megijedtem. Mivel én 4-5 havonta járok haza Magyarországra, mindig otthon csináltatom az autót. De most nem fogom megúszni a német óratarifát.... :-(   

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1967 Dátum: 2014.11.13 14:48:21 »
Sajnos kezdenek nekem is kijönni a problémák rajta. Most rendeltem generátor ékszíjat, csapágyat, meg vízpumpát. Sajnos nagyon csúnya hangja lett az autónak... Kb két hónapja előjött egy "ciripelő" hang a generátor felől, és 2napja beindítottam reggel, és nagyon megijedtem. Mivel én 4-5 havonta járok haza Magyarországra, mindig otthon csináltatom az autót. De most nem fogom megúszni a német óratarifát.... :-(

Most úgy tűnik megúsztam egy váltókulissza zsírzással, azt mondják jó lett.
Kipróbálgatták, nincs baja a szinkrongyűrűknek és egyéb olyan dolgoknak ami miatt meg kellene bontani.

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1968 Dátum: 2014.11.14 09:17:50 »
Most úgy tűnik megúsztam egy váltókulissza zsírzással, azt mondják jó lett.
Kipróbálgatták, nincs baja a szinkrongyűrűknek és egyéb olyan dolgoknak ami miatt meg kellene bontani.

Elhoztam a kocsit tényleg jó lett, SKF csapágy jónak tűnik semmi hangja a gépnek végre.
Váltó is jó, sokkal könnyebben beugrik a helyére.
Jövőre kap új kuplungot meg váltóolajat, az még kibír párezer km-t.

kona

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1969 Dátum: 2014.11.19 19:38:45 »
Sziasztok.

Na úgy látom, hogy elérkezett az idő arra, hogy kicseréljem a kocsiban a termosztátot, ugyanis, hosszabb távon sem áll be középre a helyére, hanem csak max a negyedéig megy föl. Akkor megy fel középre ha huzamosabb ideig megy alapjáraton,de amint elindulok vissza le megy.
Szerintem nincs olyan hideg még mostanság hogy ne tudjon felmelegedni a víz. Ezért gyanakszom a termosztátra.
Abban szeretném segítségeteket kérni, hogy milyen márkájú termosztátot tehetek még bele a kocsiba a gyárin kívül?
Van valakinek ezzel tapasztalata?

üdv

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1970 Dátum: 2014.11.20 08:43:45 »
Úgy tűnik, sikerült pontosan megtalálni az előzőekben részletezett vonyító hang forrását. A generátorban lévő dióda sor a hibás. A tapasztalatok szerint ez jellemző úgy általában a japán autókra, köztük a Toyotára is. Egy idő után (nálam ez ugye 14 év) a diódák közül nehány tönkrement és emiatt jelentkezik a zaj. A generátor gyorcsatlakozojat lehúzta járó motor mellett a szerelő és a vonyitas azonnal megszűnt. Visszadugta és ujra hallható volt a hang.
A dióda sort lehet cserélni, ami kb 12-13000 Ft.
Szereléssel, szerviz díjjal együtt összesen 20000 Ft-ból orvosolva lesz jövő héten.
A töltés mérés egyébként nem mutatott semmi hibát, tehát a generátorral ilyen irányú hiba nincs.
Tegnap végre elhozhattam az autót a szervizből. Kész lett.  :clap: Valóban beigazolódott az elsődleges gyanú, hogy a generátor diódáinak hibája miatt jelentkezett a korábban említett, rendkívül zavaró vonyító hang a motortér felől.
Készítettem néhány képet a visszakapott diódahídról, amit végül kompletten kellett cserélni, mert ebben a generátor típusban a diódákat külön nem lehet (nem minden Toyotára jellemző ez, mert pl. a Hiluxon lehet a diódákat is egyenként) cserélni.
A képek alapján látható, hogy maga a híd egy félhold alakú egység, amin van összesen 8db (4db piros és 4db fekete) dióda. Igyekeztem informatív képeket készíteni a hibásakról is, így, látható, hogy a 2db középső diódaszál alján erőteljes fekete elszíneződés, égés nyom látható. Ez jelezte szemrevételezés alapján is a hibát. A szerelő annyit mondott, hogy ezek hibája miatt a generátornak több áramot kellett termelni és részben az erőlködés miatt jelentkezett a vonyító hang.
Látható még, továbbá, hogy két másik dióda tővénél is kialakulóban van némi elszíneződés, jelezvén, hogy az a rész sem egészséges már.

A megoldás a komplett diódahíd cseréje lett, ez bruttó 17.500Ft-ba kerül felénk egy igen tapasztalt és jó hírrel rendelkező villamossági mesternél.

Két oldala így néz ki:


Itt látható a 8db dióda:


Az alábbi képeken, pedig, hogy a tönkrement és a jó dióda között szemre milyen különbség van:



Az egész művelet szereléssel együtt 22500Ft-ba került. Ebből 17500Ft volt a komplett diódahíd a diódákkal, egy minimális szervízdíj (mert a szerelő ex-Toyotásként jelenleg az Opelben dolgozik, ahová csak nyitott munkalappal mehet be autó), valamint 3000 Ft munkadíj.
A generátor összeszerelését követően lehetett ellenőrizni, hogy a fesszabályzó megfelelően működik-e, nos, igen, azzal úgy tűnik semmi baj nincs, nem is volt. A teljes összeszerelést követően töltést is mért a szerelő, mindent rendben talált.  :clap:

Az autó mostmár újra csendes, menet közben a motorhang szinte nem is hallatszik, vonyítás sehol, kívülről is olyan finom járása van, mint egy svájci órának... ja, nem, mint egy Toyota benzinmotornak.   :sorcerer: :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1971 Dátum: 2014.11.20 13:55:20 »

A megoldás a komplett diódahíd cseréje lett, ez bruttó 17.500Ft-ba kerül felénk egy igen tapasztalt és jó hírrel rendelkező villamossági mesternél.

Az egész művelet szereléssel együtt 22500Ft-ba került. Ebből 17500Ft volt a komplett diódahíd a diódákkal, egy minimális szervízdíj (mert a szerelő ex-Toyotásként jelenleg az Opelben

Jó neked!
Amikor nekem a D-4D-ben tönkrement a diódahíd és elment a töltés, akkor a hasonló diódahíd ár mellett a munkadíj többe került az alkatrésznél is, ugyanis a D-4D-nél a motor háta mögött van a generátor, mely kiszerelése csak alulról, a komplett jobb oldali féltengely eltávolításával lehetséges (burkolatok, csonkállvány megbontása, féltengely a belső féltengellyel együtt kiszerel). Elismert autóvillamosságis csinálta.
Nem két forint volt...
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.20 14:27:46 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1972 Dátum: 2014.11.20 14:05:46 »
A téli wax-ot és a külső műanyagok ápolását is megkapta...  :wub:

(sajnos a képek telefonnal készültek, emiatt a szélek felé torzítanak erősen)





Már csak a belsőt kell kitakarítanom, kédereket impregnálóval befújkálni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1973 Dátum: 2014.11.20 14:09:52 »
Jó neked!
Amikor nekem a D-4D-ben tönkrement a diódahíd és elment a töltés, akkor a hasonló diódahíd ár mellett a munkadíj többe került az alkatrésznél is, ugyanis a D-4D-nél a motor háta mögött van a generátor, mely kiszerelése csak alulról, a komplett jobb oldali féltengely eltávolításával lehetséges (burkolatok, csonkállvány megbontása, féltengely a belső féltengellyel együtt kiszerel). Elismert autóvillamosságis csinálta.
Nem két forint volt...
Szokták kérni a modik, hogy a képeket ne idézzük, mert széthúzza a topicot.  ::) :innocent: :flowers:

Ezek szerint, neked is volt cserélve? Említette a szerelő, hogy ezeknél ez egy kisebb típushiba, 200.000km felett és 10 éves kor felett gyakran előfordul.
Huh, nem értem ezt a d4d motort, miért csinálták ilyen körülményesen szerelhetőre... úgy emlékszem, a vezérlés csere sem egyszerű művelet rajta.
A generátor le-és felszerelés egyébként a benzineseknél kb 10-15 perc, jól hozzáférhető helyen van, a motorblokk elején a hűtő mögött.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1974 Dátum: 2014.11.20 14:24:25 »
Műanyagot sima szilikon spray-vel ápolod?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1975 Dátum: 2014.11.20 14:30:43 »
Műanyagot sima szilikon spray-vel ápolod?
Nem. Impregnáló habbal. A felület igénye szerint, akár 2-3 rétegben is, amíg telítődik, majd selyem fénye nem lesz. Amíg foltosodik eltörölve, addig igényli az újabb réteget.
Nem drága sprayt használok, a magyar gyártású, Bigman márkájút.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1976 Dátum: 2014.11.20 14:41:08 »
Nem. Impregnáló habbal. A felület igénye szerint, akár 2-3 rétegben is, amíg telítődik, majd selyem fénye nem lesz. Amíg foltosodik eltörölve, addig igényli az újabb réteget.
Nem drága sprayt használok, a magyar gyártású, Bigman márkájút.
Jah értem. Köszi kipróbálom azt is :D
Sima szilikon műszerfalápoló eddig egész jónak tűnt, szép fényes lett a fekete, kevésbé koszolódott. A szilikonmentes műszerfalápoló nem jött be, valami iszonyat olajos réteget képzett, amitől minden beleragadt.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1977 Dátum: 2014.11.20 14:43:24 »
Jah értem. Köszi kipróbálom azt is :D
Sima szilikon műszerfalápoló eddig egész jónak tűnt, szép fényes lett a fekete, kevésbé koszolódott. A szilikonmentes műszerfalápoló nem jött be, valami iszonyat olajos réteget képzett, amitől minden beleragadt.
Ha szilikont használsz, érdemes a rongyra fújni és azzal áttörölni a felületet, mert nem lesz olyan takony fényes. Sokkal mattabb, esztétikusabb úgy.

Végülis, az impregnáló is hasonló hatású, mint a szilikon: vízlepergető réteget képez a felületen.

Egyébként, ez a Bigman elsősorban gumi- és műanyagápolónak van írva, ezzel szoktam áttörölni a gumikat is (szezonváltáskor, elrakás előtt a futófelületet is).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1979 Dátum: 2014.11.20 18:21:12 »
Azt írja : " éves szinten bele pörgött 36.000Km" tehát 12x36000= jó sok km. :whistling: Gondolom ezért nem is merték kiírni konkrétan, de azért nem titkolják... :whistling:
A váltószoknya kopottságából ítélve, van is benne ennyi...+ kereskedő árulja .... :innocent: :wacko:
Messzire biztos nem mennék megnézni... :excl:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.