Üdv!
Mindkét probléma ismerős, és van rájuk megoldás.
Vsz. a szinkrongyűrű kopott. Nem fog tönkremenni azonnal. Vagy kicseréled, vagy elviseled, vagy másra cseréled az olajat. Nekem ez utóbbi segített.
Ha a hossztartó rúdról van szó, ahhoz kapni szilentet, ha a csonkállvány felőli szilent érintett, az bajos, de megoldható. Itt utánanézhetsz a gyári számanak.
A linkelt helyen a szilentre vonatkozó gyári szám csak a hosszlengőkarral együtt találsz. A csonkállvány felőli szilent külön gyárilag szintén nem kapható csak csonkállvánnyal együtt, horror áron. Vicces? Az.
Én pont ezt a témát járom körül éppen, egyéb futóműalkatrészekkel kiegészítve.
A hosszlengőkar karosszéria felőli szilentjét először én sem találtam sehol. Itt a fórumon linkeltek a fékmester.hu oldalról egy noname JCauto márkájú darabot, 4000 pár száz Forintért. Itt helyben (Szeged) több helyen utánakérdeztem, és egyszer csak az egyik szerelőnél rendelhető a szilent külön. Yamato márka, ami a gyári beszállítója a Toyotának, valószínűleg nem rossz. 4000 pár száz Forint/darab. A kiszerelésével lehetnek problémák, mert a régi szilentet ki kell préselni, az új szilentet be kell préselni, amit helyben nem igazán lehet megcsinálni, ezért a komplett kart le kell szedni (ez még nem 100%, egy héten belül nekem kiderül).
És itt jön a képbe a csonkállvány felőli szilent. Ha ki kell venni a komplett lengőkart, akkor az itt lévő csavart is bontani kell. Az nem tegnap óta van ott meghúzva, ezért előfordulhat, hogy a szilent roncsolása nélkül nem lehet kiszedni. Így lehet csereérett az a szilent is, ha éppen magától még nem ment volna tönkre. Na azt a szilentet már tényleg nem lehet sehol sem külön kapni! Budapesten van egy szilentgyártó cég, akiknél utánakérdeztem. Ismerik a problémát, tudnak beletenni fémházas, erősített szilentet 4-5.000 Ft/db + munkadíj áron, viszont oda vagy a komplett autót viszed és ők bontják ki a csonkállványt, vagy csak a csonkállványt kapják meg és tudnak vele dolgozni. Kitakarítják, méretre marják a szemet, szilentet, összepréselik, stb. Ezek egyike sem a 1-2 órás szerelés kategória.
Ezen kívül olvastam itt a fórumon még olyat, hogy másfajta szilentet faragnak be "házilag" a csonkállványba. Ez nekem nem tűnik a legjobb megoldásnak, inkább hanyagolnám.
Mondom, 1-2 hét múlva okosabb leszek, de nem, egyszerű a probléma. Hajrá!
Egyébként nem is értem, hogy ha ez a szilentcsere ilyen nagy számban előforduló dolog, akkor miért nincs az utángyártópiac felkészülve rá...
Üdv:
BF