Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 787947 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1860 Dátum: 2014.10.09 20:48:56 »
 :lol:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1861 Dátum: 2014.10.09 21:14:11 »

Sziasztok!
Szeretnék kérni egy kis segítséget. Tudja -e valaki, hogy a TM0460 és a TM 0461 CD tár között mi a különbség?
Válaszokat előre is köszönöm!
Én elsőre a befogadott lemezek számára tippelnék...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1862 Dátum: 2014.10.09 21:43:29 »
Sziasztok!
Szeretnék kérni egy kis segítséget. Tudja -e valaki, hogy a TM0460 és a TM 0461 CD tár között mi a különbség?
Válaszokat előre is köszönöm!
Nekem a 2. volt,6 CD-t kezelt.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1863 Dátum: 2014.10.09 21:50:34 »
Én elsőre a befogadott lemezek számára tippelnék...
szerintem meg ilyen minimális valami semmi különbség lehet... az egyik modernebb, 2cm-el kisebb a doboz stb-re tippelnék..

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1864 Dátum: 2014.10.09 23:53:24 »
Az enyém a kesztyűtartóban volt, 6 lemezt kezelt. Sajnos már nem rémlik melyik volt, de a keresőbe beírva a 0461-re azt a formájút hozza, amit általában az anyósülés alá vagy a csomagtérbe szereltek.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

istvanmegyeri

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1865 Dátum: 2014.10.13 02:35:54 »
Üdv minden tisztelt toyota avensis tulajdonosnak! Olyan problémám van a 2000-es évjáratú 1.6 VVT-I Toyota avensisemmel hogy akad a váltom ha harmadikba rakom. És érzem hogy egyre nehezebben veszi be. Már néha a másodikat is de a 3.-at szinte mindig. Mi lehet a baj? Váltóolajcsere megvolt, de nem segített semmit rajta. A Másik probléma hogy hátul a keréknél 2 szilent szét van, amit csak rúddal (nem jut eszembe a neve sajnos annyira nem értek hozzá)  együtt lehet kapni újonnan egy vagyonért... Esetleg nem lehet megkerülni hogy az egészet cserélni kelljen? Köszönöm előre is annak aki ír. A váltó miatt nagyon aggódom mert külföldön élek, és csak 3 hónap múlva megyek haza. Nem tudom kibírja e addig...   

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1866 Dátum: 2014.10.13 06:29:48 »
Üdv!
Mindkét probléma ismerős, és van rájuk megoldás.
Vsz. a szinkrongyűrű kopott. Nem fog tönkremenni azonnal. Vagy kicseréled, vagy elviseled, vagy másra cseréled az olajat. Nekem ez utóbbi segített.
Ha a hossztartó rúdról van szó, ahhoz kapni szilentet, ha a csonkállvány felőli szilent érintett, az bajos, de megoldható. Itt utánanézhetsz a gyári számanak.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1867 Dátum: 2014.10.13 09:37:56 »
Üdv!
Mindkét probléma ismerős, és van rájuk megoldás.
Vsz. a szinkrongyűrű kopott. Nem fog tönkremenni azonnal. Vagy kicseréled, vagy elviseled, vagy másra cseréled az olajat. Nekem ez utóbbi segített.
Ha a hossztartó rúdról van szó, ahhoz kapni szilentet, ha a csonkállvány felőli szilent érintett, az bajos, de megoldható. Itt utánanézhetsz a gyári számanak.

A linkelt helyen a szilentre vonatkozó gyári szám csak a hosszlengőkarral együtt találsz. A csonkállvány felőli szilent külön gyárilag szintén nem kapható csak csonkállvánnyal együtt, horror áron. Vicces? Az.
Én pont ezt a témát járom körül éppen, egyéb futóműalkatrészekkel kiegészítve.
A hosszlengőkar karosszéria felőli szilentjét először én sem találtam sehol. Itt a fórumon linkeltek a fékmester.hu oldalról egy noname JCauto márkájú darabot, 4000 pár száz Forintért. Itt helyben (Szeged) több helyen utánakérdeztem, és egyszer csak az egyik szerelőnél rendelhető a szilent külön. Yamato márka, ami a gyári beszállítója a Toyotának, valószínűleg nem rossz. 4000 pár száz Forint/darab. A kiszerelésével lehetnek problémák, mert a régi szilentet ki kell préselni, az új szilentet be kell préselni, amit helyben nem igazán lehet megcsinálni, ezért a komplett kart le kell szedni (ez még nem 100%, egy héten belül nekem kiderül).
És itt jön a képbe a csonkállvány felőli szilent. Ha ki kell venni a komplett lengőkart, akkor az itt lévő csavart is bontani kell. Az nem tegnap óta van ott meghúzva, ezért előfordulhat, hogy a szilent roncsolása nélkül nem lehet kiszedni. Így lehet csereérett az a szilent is, ha éppen magától még nem ment volna tönkre. Na azt a szilentet már tényleg nem lehet sehol sem külön kapni! Budapesten van egy szilentgyártó cég, akiknél utánakérdeztem. Ismerik a problémát, tudnak beletenni fémházas, erősített szilentet 4-5.000 Ft/db + munkadíj áron, viszont oda vagy a komplett autót viszed és ők bontják ki a csonkállványt, vagy csak a csonkállványt kapják meg és tudnak vele dolgozni. Kitakarítják, méretre marják a szemet, szilentet, összepréselik, stb. Ezek egyike sem a 1-2 órás szerelés kategória.
Ezen kívül olvastam itt a fórumon még olyat, hogy másfajta szilentet faragnak be "házilag" a csonkállványba. Ez nekem nem tűnik a legjobb megoldásnak, inkább hanyagolnám.

Mondom, 1-2 hét múlva okosabb leszek, de nem, egyszerű a probléma. Hajrá!

Egyébként nem is értem, hogy ha ez a szilentcsere ilyen nagy számban előforduló dolog, akkor miért nincs az utángyártópiac felkészülve rá...

Üdv:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.13 09:49:28 írta keeper83 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1868 Dátum: 2014.10.13 16:22:05 »
  ::)Köszi, hogy összefoglaltad! ::) Várjuk a csere eredményét!
Annyit teszek hozzá, hogy nálam kényszer szülte a szilent befaragást (kocsi napokig szétborítva állványon), de összehasonlítva a sokkal puhább bentlévőkkel, egyáltalán nem tűnt rossz megoldásnak, s már 4. éve tökéletes. Ha megtehettem volna, én is az újonnan gyártott szilentre voksolok, ahol ráadásul a keménységét is meg lehet adni, de a roncsolás elkerülhetetlensége csak menet közben derült ki...
P.S.: Úgy néz ki a gyári beszállító Yamato és a noname JCauto közt van némi kapcsolat  :hmmmm:  ;)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1869 Dátum: 2014.10.14 08:01:18 »
  ::)Köszi, hogy összefoglaltad! ::) Várjuk a csere eredményét!
Annyit teszek hozzá, hogy nálam kényszer szülte a szilent befaragást (kocsi napokig szétborítva állványon), de összehasonlítva a sokkal puhább bentlévőkkel, egyáltalán nem tűnt rossz megoldásnak, s már 4. éve tökéletes. Ha megtehettem volna, én is az újonnan gyártott szilentre voksolok, ahol ráadásul a keménységét is meg lehet adni, de a roncsolás elkerülhetetlensége csak menet közben derült ki...
P.S.: Úgy néz ki a gyári beszállító Yamato és a noname JCauto közt van némi kapcsolat  :hmmmm:  ;)

Érdekes kapcsolat!
Mindig tanul újat az ember fia.
Köszi!

Egyébként szerinted a fékmesternél most melyik szilent ami odavaló? Most nincs az a cikkszám, amit annak idején írtál. Kép alapján talán a 150005...
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.14 08:08:16 írta keeper83 »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1870 Dátum: 2014.10.14 08:45:20 »
Érdekes kapcsolat!
Mindig tanul újat az ember fia.
Köszi!

Egyébként szerinted a fékmesternél most melyik szilent ami odavaló? Most nincs az a cikkszám, amit annak idején írtál. Kép alapján talán a 150005...

Rákérdeztem fékmesternél, a 150005 az a KERESZTlengőkar hasonló, karosszéria felőli szilentje, de nem passzol. A korábbi cikkszámú termék forgalmazását helyettesítő termék nélkül megszüntették... illetve a JCauto megszüntette a gyártását (a JCauto honlapján található katalógusból is hiányzik ez a termék.)
Marad a másik forrás Yamato verziója.

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1871 Dátum: 2014.10.14 13:47:23 »
Sziasztok! Mi a gyári gumiméret?
Most 195/65R15 van fent (de lehet, hogy csak/60). Ekkora a nyári is és a téli is.
Viszont télinek szeretnék 185-öset, mert szerintem jobb télre a keskenyebb.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1872 Dátum: 2014.10.14 13:53:38 »

Sziasztok! Mi a gyári gumiméret?
Most 195/65R15 van fent (de lehet, hogy csak/60). Ekkora a nyári is és a téli is.
Viszont télinek szeretnék 185-öset, mert szerintem jobb télre a keskenyebb.
szia.
A gyári méret: 195/60r15

Ha most is ilyen van, felesleges méretet váltanod. A 185-ből a /65 r15 lenne a gyári váltó méret.
Nekem a téliek most 195/65r15, mert prémium gumit tudtam venni Újként igen olcsón. Ez ugyan 0,97cm-rel megemeli az autót, nem egészen váltó méret, de nem érződik rajta és nem, vagy csak alig látszik az autón, hogy ballonosabb kicsit. /60 méretben egy II. osztálybeli abroncsot tudtam volna venni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

istvanmegyeri

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1873 Dátum: 2014.10.14 14:48:30 »
Tisztelt Keeper83! Várom hogy mire jutsz a problémával, kérlek írj mindenképp! :) Ha nem lesz más akkor cseréltetem egybe az egészet, csak az a baj hogy 23000 darabja a hosszlengőkarral... :(  2 szilentprobléma miatt ennyi pénzt kiadni...  Köszönöm szépen a hozzászólásokat a problémáimhoz. Ha a szinkrongyűrű baja a váltómnak nagy meló azt kicserélni? Sajnos mindig időhiányban szenvedek ezért kérdem hogy mire számíthatok. Körübelül milyen árban van egy ilyen?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1874 Dátum: 2014.10.15 09:10:33 »
Tisztelt Keeper83! Várom hogy mire jutsz a problémával, kérlek írj mindenképp! :) Ha nem lesz más akkor cseréltetem egybe az egészet, csak az a baj hogy 23000 darabja a hosszlengőkarral... :(  2 szilentprobléma miatt ennyi pénzt kiadni...  Köszönöm szépen a hozzászólásokat a problémáimhoz. Ha a szinkrongyűrű baja a váltómnak nagy meló azt kicserélni? Sajnos mindig időhiányban szenvedek ezért kérdem hogy mire számíthatok. Körübelül milyen árban van egy ilyen?

Óó, a helyzet fokozódik! Tegnap elhoztam a 2 db kérdéses Yamato szilentet, de nem volt időm vele foglalkozni. Most rákerestem a rajta szereplő cikkszámra és bizony mindenhol úgy hozza, mint KERESZTlenőkar szilent, persely, stb.! Hát, köszi.  :cry: :cry: :cry: Felhívtam a szervizt, ahol vettem, utánanéztek, náluk hátsó híd szilentként szerepel, de ha nem jó, akkor másban nem tudnak segíteni.  :wacko: Sajnos nem jó, mert ránézésre sem passzol!
Jó akkor újabb keresgélés.
Megtaláltam a Febest márkát, egyenlőre magyarországi kontakt nélkül, de a komplett hátsó futóműhöz gyártanak szilentet, még a csonkállványba valót is!!! Juhéjj! A robbantott ábra itt. A linkelt webshop-szerű cuccnál viszont a kérdéses szilent (TAB-019) jelenleg "out of stock". Hát, bexarok, komolyan!!
Mindegy, ahogy látom tele van vele az ebay, amazon, persze nem épp rövid szállítási idők mellett, szóval próbálok valami közelebbi kontaktot hozzájuk, mert egyenlőre csak ők kínálnak komplett megoldást erre a hátsó futóműves problémára.

Üdv:
BF