Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 787686 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1815 Dátum: 2014.09.23 08:25:32 »
Sziasztok!
Bajban van a szívem, ketyereg a váltómban valami...(nyeles tengely csapágy vagy rosszabb.....).Tudna esetleg valaki jó áron AVENSIS I. (T22) 1998.10. váltót? Zalaegerszegen vagyok, de minden szóba jöhet.
Köszi.
Biztos, hogy váltógond? Konkrétan beazonosítottad, hogy a váltóból jön a ketyergő hang?
Azt javaslom, ne egyből váltócserén gondolkodj, hanem kerestesd meg egy jó szerelővel a hiba valódi okát. Lehet, hogy egy szinkrongyűrűt kell csak cserélni, vagy ilyesmi... A bontott váltóról sem fogod tudni, hogy milyen állapotban van.

Egyébiránt, bontókat kellene körbekérdezni ezügyben, azok, pedig megtalálhatók ennek e honlapnak a főoldalán.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1816 Dátum: 2014.09.23 08:44:19 »
Hol törik el a műszerfal? Van képetek róla? Csak mert nekem úgy néztem egyben van és fogalmam sincs hogy nézhet ki a törött.

Nekem így tört el.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1817 Dátum: 2014.09.23 09:01:04 »
Nekem így tört el.
Na, ez már tényleg törés, az enyémen csak repedés van...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1818 Dátum: 2014.09.23 09:11:24 »
Na, ez már tényleg törés, az enyémen csak repedés van...

Gondolom valami feszkó van benne, és az anyag nem bírja :(
Korábban a Citroen Jumperünk volt olyan, hogy a szélvédő mindig végigrepedt a két alsó befogási pont között. 140-es tempó felett meg ki lehetett dugni a kezedet az ajtó tetejénél, annyira összenyomódott a homlokfal.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1819 Dátum: 2014.09.23 09:24:38 »
Gondolom valami feszkó van benne, és az anyag nem bírja :(
Korábban a Citroen Jumperünk volt olyan, hogy a szélvédő mindig végigrepedt a két alsó befogási pont között. 140-es tempó felett meg ki lehetett dugni a kezedet az ajtó tetejénél, annyira összenyomódott a homlokfal.
Utóbbi a deformáció...  :lol:

Ami az Avéknél van, az egyszerű UV-fáradásból fakad. Ezért írtam korábban, hogy szélvédőre helyezett hőtükörfóliával, napsütésben megvédhető a repedéstől a burkolat. Dehát, 13-14 éves autóknál ez legyen a legnagyobb gond.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1820 Dátum: 2014.09.23 10:46:20 »
Az enyémen is megrepedt, de az utasülés felőli oldala.
Kicsit csipásan még rosszul fogalmaztam,de én is a vezető oldali részről írok :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1821 Dátum: 2014.09.23 10:47:48 »
Nekem így tört el.

Na,ugyan így...kis Y-elagázás nincsen benne. Nekem még hülye hangon zörgött is hideg időben ezért körbebástyáztam habszivaccsal :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1822 Dátum: 2014.09.23 14:48:19 »
Éves kisszerviz kipipálva...

km állás: 228.594
olaj: LM Top Tec 4300 5W-30
olajszűrő: Mann W 68/3
Levegőszűrő: Nipparts
Pollenszűrő: Nipparts
gyertyák: Denso K16R-U11
szerviz költség: 8000Ft bruttó számlásan, hivatalos adatbázisba rögzített km-óra állással (ebből 3000Ft a levegőszűrő volt, a többi a munkadíj)

Előző olajcsere: 218.052km-nél
ideje: 2013.10.14.
cserélt dolgok: olaj (LM TT 4300), levegőszűrő, pollenszűrő és olajszűrő (MANN)

Tapasztalat: A gyertyák kb 25.000km-t futottak, gondolkodtam, hogy cseréljem-e őket. Kellett. A szerelő szerint érdemes volt, mert az egyiken nem gyári értéken volt a hézag. Kicseréltettem, nem hajlítgatta, méregette a használtat. Szerencsére 25000km-ként belefér az a 4000Ft plusz költség. Észre is vehető a változás: hidegen indítva az első 5 mp-ben kissé egyenetlen volt a motor járása. Most gyönyörűen indul, egyenletesen jár és ejti vissza fokozatosan a fordulatot.
A használt gyertyák nem voltak elszíneződve, nem voltak olajosak, szépen kiégett képet mutattak (szürkés).
A pollenszűrő már tavasz óta vesződött a kocsiban, már a doboza is kezdett szakadni szét, de egyszerűen nem láttam sok értelmét cserélni, mert hatékony volt egész nyáron a kabin szellőzése, nem párásodott az ablak. Most, 1 évet használva már mindezek ellenére is cseréltettem.

10.000km-nél úgy veszem észre, hogy már eszi az olajat a motor. Itt le kell cserélni. Ezen a távon összesen 3 liter olajat öntöttem bele pluszban. Ez kb 3000km/1 liter olajfogyást jelent. A 3-ból 2 litert a második 5000km-en pótoltam bele. Az olajszint nálam mindig a maximumon, vagy közelében van. Gondolatban már barátkozom az ötlettel, hogy adni kellene neki egy új gyűrűszettet, de valszeg erre még jövőre sem kerül sor. Figyelem a változásokat addig. A következő olajcserére minden bizonnyal a Top Tec 4100 5W-40-nel érkezek majd.

Arra számítottam, hogy ennél a mennyiségnél már esetleg látszik vmi égésbeli gyengülés a gyertyákon, elszíneződés, ilyesmi, de semmi. A gyertyák is tiszták és a kipufogó is. Utóbbin a teljesen természetes mennyiségű sötét színű koromlepel van, ami porzáraz a kipufogó végében. Semmi jele az olajnak. Annyira finoman elég, hogy egyszerűen nem látszik, hogy elfogy, csak a nívópálcán látszik a csökkenés.
Ezért mondom, hogy használt autóvásárláskor az olajfogyás mértéke szinte 100%, hogy nem megállapítható, akárki, akármit mond.

A szerelő - mivel korombeli és jóban is vagyunk - alaposan átvizsgálta a fékeket, futóművet. Utóbbi még most is gyári értékeken van, gyári alkatrészekkel. Megdöbbentette (a szerviz egyébként Postaautó és VW haszngépjármű márkaszerviz, nem ehhez van szokva), 14 évesen és 230.000km felé még semmihez nem kellet nyúlni. Sem "kutyacsont, sem szilentek, semmi. Minden gyári és minden jó. Nyilván a fékek is, de azokat tavasszal cseréltettem (Brembo). Érdekes a Brembo. Hallani róla sok rosszat, hogy gariban vissza kellett cserélni, mert rázott a tárcsa, betétek nem jók. Nekem az eddigi tapasztalatom vele eddig pozitív, főleg az elmúlt 2 hét fényében, amikor többször járt magas tempón az autó autópályán. Tökéletesen adagolható, nem éreztem, hogy fárad, nem hullámos, nem nyiszog. Némán és hatásosan teszi a dolgát. Talán csak kifogtam, de az is megfordult a fejemben, hogy mi van, ha egyes nagykerek különböző forrásokból szerzik be ezeket és tényleg van közöttük gyengébb széria...

Apró szösszenet: a szerviz kasszás hölgye jelezte, hogy, ha el akarnám adni, azonnal tudna rá vevőt, mert pont ilyet keresnek (Vetrca C után), de nincs a piacon...  :whistling: :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kona

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1823 Dátum: 2014.09.23 18:19:38 »
Sajnos csatlakozok én is a törött müszerfalasak táborához :censored:
Nekem is el van törve több helyen is, a szélvédő mögötti műanyag.
Sajnos kicsit lifegett is, mert a törés végett kicsit feljebb állt a müszerfal síkjától.
Én ugy oldottam meg, hogy kis szélvédőragasztót nyomtam alá. Már kb 1 éve ugyahogy tart, de a hőmérséklet ingadozások nem tesznek jót neki.

kona

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1824 Dátum: 2014.09.23 18:23:25 »
Nekem így tört el.

Nekem pontosan ugyanígy van eltörve.. azzal a különbséggel, hogy az a kis háromszögbe torkolló repedés és illetve darabka ki is esik.(esett amig vissza nem ragasztottam)

kona

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1825 Dátum: 2014.09.23 18:25:52 »
Apropó, mennyi kilométer után kell vezérműszijjat cserélni? Contitech van benne. 60000 km-el ezelőtt tetettem bele.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1826 Dátum: 2014.09.23 18:44:39 »

Apropó, mennyi kilométer után kell vezérműszijjat cserélni? Contitech van benne. 60000 km-el ezelőtt tetettem bele.
105000 km a periódus
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1827 Dátum: 2014.09.23 18:51:47 »
105000 km a periódus
ja,ha lenne benne vezműszíj. hacsak nem dízel...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1828 Dátum: 2014.09.23 19:23:39 »
Nekem így tört el.

Huhh. Nekem hál' Istennek semmi ilyesmi nincs se a mostani, se az előző kocsin.

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1829 Dátum: 2014.09.23 20:05:36 »
Az enyémen is repedt 2 helyen a műszefal.
Mivel nincs a simán egyet töröl funkció az ablaktörlőnél nem lehet a kar cseréjével megoldani? Pl a T25-ös Avensissel együtt megjelent Corollában detto ugyan ilyen a kar, csak felfele is lehet állítani és akkor csak egyet töröl.
Illetve a szélvédő aljánál kívül elég rossz állapotban van egy gumitömítés és a szélvédő előtti műanyag elem. Utcán megnéznem jópár ave-t és szinte mindegyik ilyen. Nagy macera ezt javítani?