Éves kisszerviz kipipálva...
km állás: 228.594
olaj: LM Top Tec 4300 5W-30
olajszűrő: Mann W 68/3
Levegőszűrő: Nipparts
Pollenszűrő: Nipparts
gyertyák: Denso K16R-U11
szerviz költség: 8000Ft bruttó számlásan, hivatalos adatbázisba rögzített km-óra állással (ebből 3000Ft a levegőszűrő volt, a többi a munkadíj)
Előző olajcsere: 218.052km-nél
ideje: 2013.10.14.
cserélt dolgok: olaj (LM TT 4300), levegőszűrő, pollenszűrő és olajszűrő (MANN)
Tapasztalat: A gyertyák kb 25.000km-t futottak, gondolkodtam, hogy cseréljem-e őket. Kellett. A szerelő szerint érdemes volt, mert az egyiken nem gyári értéken volt a hézag. Kicseréltettem, nem hajlítgatta, méregette a használtat. Szerencsére 25000km-ként belefér az a 4000Ft plusz költség. Észre is vehető a változás: hidegen indítva az első 5 mp-ben kissé egyenetlen volt a motor járása. Most gyönyörűen indul, egyenletesen jár és ejti vissza fokozatosan a fordulatot.
A használt gyertyák nem voltak elszíneződve, nem voltak olajosak, szépen kiégett képet mutattak (szürkés).
A pollenszűrő már tavasz óta vesződött a kocsiban, már a doboza is kezdett szakadni szét, de egyszerűen nem láttam sok értelmét cserélni, mert hatékony volt egész nyáron a kabin szellőzése, nem párásodott az ablak. Most, 1 évet használva már mindezek ellenére is cseréltettem.
10.000km-nél úgy veszem észre, hogy már eszi az olajat a motor. Itt le kell cserélni. Ezen a távon összesen 3 liter olajat öntöttem bele pluszban. Ez kb 3000km/1 liter olajfogyást jelent. A 3-ból 2 litert a második 5000km-en pótoltam bele. Az olajszint nálam mindig a maximumon, vagy közelében van. Gondolatban már barátkozom az ötlettel, hogy adni kellene neki egy új gyűrűszettet, de valszeg erre még jövőre sem kerül sor. Figyelem a változásokat addig. A következő olajcserére minden bizonnyal a Top Tec 4100 5W-40-nel érkezek majd.
Arra számítottam, hogy ennél a mennyiségnél már esetleg látszik vmi égésbeli gyengülés a gyertyákon, elszíneződés, ilyesmi, de semmi. A gyertyák is tiszták és a kipufogó is. Utóbbin a teljesen természetes mennyiségű sötét színű koromlepel van, ami porzáraz a kipufogó végében. Semmi jele az olajnak. Annyira finoman elég, hogy egyszerűen nem látszik, hogy elfogy, csak a nívópálcán látszik a csökkenés.
Ezért mondom, hogy használt autóvásárláskor az olajfogyás mértéke szinte 100%, hogy nem megállapítható, akárki, akármit mond.
A szerelő - mivel korombeli és jóban is vagyunk - alaposan átvizsgálta a fékeket, futóművet. Utóbbi még most is gyári értékeken van, gyári alkatrészekkel. Megdöbbentette (a szerviz egyébként Postaautó és VW haszngépjármű márkaszerviz, nem ehhez van szokva), 14 évesen és 230.000km felé még semmihez nem kellet nyúlni. Sem "kutyacsont, sem szilentek, semmi. Minden gyári és minden jó. Nyilván a fékek is, de azokat tavasszal cseréltettem (Brembo). Érdekes a Brembo. Hallani róla sok rosszat, hogy gariban vissza kellett cserélni, mert rázott a tárcsa, betétek nem jók. Nekem az eddigi tapasztalatom vele eddig pozitív, főleg az elmúlt 2 hét fényében, amikor többször járt magas tempón az autó autópályán. Tökéletesen adagolható, nem éreztem, hogy fárad, nem hullámos, nem nyiszog. Némán és hatásosan teszi a dolgát. Talán csak kifogtam, de az is megfordult a fejemben, hogy mi van, ha egyes nagykerek különböző forrásokból szerzik be ezeket és tényleg van közöttük gyengébb széria...
Apró szösszenet: a szerviz kasszás hölgye jelezte, hogy, ha el akarnám adni, azonnal tudna rá vevőt, mert pont ilyet keresnek (Vetrca C után), de nincs a piacon...