Sziasztok!
Üdvözlök mindenkit, abban a reményben írok, hogy kapok hasznos tippet a problémámmal kapcsolatban.Hol is kezdjem?, talán az elején, próbálom "röviden" összefoglalni.Autómat (Avensis 2.0 D-D4, 2002 1CDFTV) 2006-ban vettem, 170.000 km-ert tettem bele (most össz.250ezer +amit a nepper tekert kb. 330 ezer van benne).Az összes szokásos szervizeléseket mindig időben rendesen elvégeztettem.
A hiba:Ez év márciusában kezdődött 3000-res fordulatnál "megállt" a motor nem húzott tovább, ez a jelenség néha jött elő, április közepén véglegesen. 2motorkód hiba: P1226 és P1228, mindkettő üa. rendszer hiba.Az első szerelő az injektornál kezdte, felküldte Szigethalomra- bevizsgálás-a csúcs hibás, csere +ezen kívül a turbót és levegőszűrőt összekötő gumicső csere, EGR szelep ledugózva, nagynyomású-turbó-intercooler-légtömegmérő-olajszivattyú takarítás.
A változás, hogy most már nem áll meg 3000-nél a fordulat, pörög rendesen, viszont 2000-res fordulatig a motor nem "él" egyenletes sebességen haladva gázadáskor megtorpan, és jó pár mp. után egy nagy fekete füst kíséretében megindul, ugyanezt csinálja elinduláskor és minden sebességfokozatban különösen nagyobb motorterheléskor (klíma,emelkedő).Ez a szerelő "feladta", na ilyenkor jönnek a haveroktól a tuti tippek (vidd Józsihoz, ő becsukott szemmel megmondja a hibát
)
Következő egy adagoló szerviz, nagynyomású szivattyúban a két nyomásszabályzó szelep (piros-zöld) a hibás, próbára kaptám két újat csere és semmi nem történt, illetve igen, ugyanúgy füstöl.Szelep visszaad pénzbe nem került.
Következő szerelő: kezdjük a tanknál, ebben még nincs szivattyú a szűrő tiszta, turbó rendben van szerinte tehát ez se lehet.Javasolja a légtömegmérő cserét, hátha ez hiba
(40-60 ezer körül van), esetleg bontottat próbára, 15-dik bontónál feladtam, nem volt.
Itt tartok jelenleg, (200ezer) az autó megy de szentségelnek a mögöttem jövők, előzni nem egyszerű,ehhez még hozzá jött a középső motortartó bakk, leállításnál egy erős kattanó hang, azt hittük kettős tömegű, de állítólag a motortartó adja a hangot (30ezer) de egyenlőre ezzel nem foglalkozok.
Még annyi kimaradt, hogy 2007-ben volt egy közös nyomócső csere szenzorral +nagynyomású és injektor takarítás, 2007-2014 között semmilyen motorhibám nem volt.Tankolni csak OMV nov.-márciusig a prémium azon kívül a sima.
Hát elég hosszú így visszaolvasva de hátha van valaki aki tapasztalt már hasonlót common rail diesellel és van valami javaslata merre is tovább, talán a Toyota szerviz?, az árak miatt nem mertem még oda vinni.
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!