Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 787980 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1305 Dátum: 2014.05.10 19:51:53 »
Jó is nagyon, nagyjából a benzines felfűtési sebességére hozza fel a dízelt. :)

Állítólag át lehet alakítani programozhatóra. Kérdés persze mennyibe fáj.

Kell egy vízszivattyú, mert ha nem jár a motor, a kályhában sem mozog a víz. Aztán kell elektromos átalakítás is, mert a rajzról ugyan nem derül ki, de a leírás szerint az ECU is beleszól a működtetésbe, illetve a generátorról is jön egy feszültség az L pontról (B+, ha nem jár a motor, itt egy redukált feszültség van. Remélhetőleg itt a küszöbfeszültség nem 12,8V, mert akkor kell egy kaszkád-kapcsolás, vagy valami boost áramkör, ami megemeli az akku feszültségét a töltés közbeni feszültségre álló motor esetén, ami 13,9V nagyjából). A többit azt hiszem megoldja a kályha önállóan a saját elektronikájával. Persze, kell egy programozható relé, vagy időzítő, ami időre elindítja a kályhát a megfelelő tápok bekapcsolásával.
Valószínűnek tartom, hogy ha van eszköz, otthon is megcsinálható, de egy olyan cég, aki foglalkozik beépítéssel, az ezt is megoldja.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1306 Dátum: 2014.05.10 20:05:35 »
Kell egy vízszivattyú, mert ha nem jár a motor, a kályhában sem mozog a víz. Aztán kell elektromos átalakítás is, mert a rajzról ugyan nem derül ki, de a leírás szerint az ECU is beleszól a működtetésbe, illetve a generátorról is jön egy feszültség az L pontról (B+, ha nem jár a motor, itt egy redukált feszültség van. Remélhetőleg itt a küszöbfeszültség nem 12,8V, mert akkor kell egy kaszkád-kapcsolás, vagy valami boost áramkör, ami megemeli az akku feszültségét a töltés közbeni feszültségre álló motor esetén, ami 13,9V nagyjából). A többit azt hiszem megoldja a kályha önállóan a saját elektronikájával. Persze, kell egy programozható relé, vagy időzítő, ami időre elindítja a kályhát a megfelelő tápok bekapcsolásával.
Valószínűnek tartom, hogy ha van eszköz, otthon is megcsinálható, de egy olyan cég, aki foglalkozik beépítéssel, az ezt is megoldja.

Hát ez költségesnek hangzik. Attól tartok, egyelőre marad a menet közbeni működés. :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1307 Dátum: 2014.05.10 21:34:51 »
Ma megint tuningoltam kicsit az Avensist. Kapott DRL-t meg egy szivargyújtó aljzatot a csomagtérbe.
Szép munka! Jó tudni, hogy ennél a típusnál is mit hova kell kötni, mit hol kell keresni. Köszi!!!  :clap: ;)

Én egy sokkal kisebb projektbe vágtam ma bele:





A műszercsoport jobb oldala elhalványult, most Hella W3W üveglábas izzókkal (3db) hoztam vissza az életbe. Ismét szép egyenletes a fény a műszerfalon és a középkonzolon. Összesen 7db izzót vettem (4db w5W és 3db W3W) 420Ft-ért. Mind Hella. Nem nagy kiadás.  :)


Toshiba foglalatokban vannak az izzók. 3db felel a műszerfalvilágításért, a kisebbek a visszajelző fények, ezeket mikroizzók alkotják. A hosszű, tűs csatlakozó az egyik, amit el kell távolítani ahhoz, hogy a műszeregység kiszedhető legyen. Van ezen kívül mégegy.

Már csak a pollenszűrőt kellene kicseréljem, de 1,5 hét alatt odáig még nem jutottam el. Talán holnap...  ::)



4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1308 Dátum: 2014.05.10 21:53:34 »
Szép munka! Jó tudni, hogy ennél a típusnál is mit hova kell kötni, mit hol kell keresni. Köszi!!!  :clap: ;)

Én egy sokkal kisebb projektbe vágtam ma bele:
Hú de jó látni. Pár hete mentem hajnalban dolgozni, és a műszerfal bal oldala nem világított. A turbó hiba megtalálása után ezzel szeretnék foglalkozni. Könnyen ki lehet cserélni?

A képeket NE idézd légyszi.  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.12 08:54:01 írta kleingy »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1309 Dátum: 2014.05.10 22:23:14 »
Hú de jó látni. Pár hete mentem hajnalban dolgozni, és a műszerfal jobb oldala nem világított. A turbó hiba megtalálása után ezzel szeretnék foglalkozni. Könnyen ki lehet cserélni?
Elsőre, tavaly, elbíbelődtem vele, mire rájöttem a mikéntjére, de most összesen kb 10 perces munka.
0. Kormányt a legalacsonyabb állásba állítod.
1. Kihajtod a két csavart a műszerpult tetején.
3. A fekete keret alsó két szélét egy határozott, de óvatos rántással kijjebb húzod, egészen a kormány felső takaró burkolatára,ahol a tetejét kissé lenyomva, feszítve kihúzod a kormány mögül.
4. Egy csavar kiold fent, kettő oldalt lent és
5. Aljánál fogva kibillented annyira, óvatosan, hogy hozzaáférj a két vastag kábelcsatlakozóhoz és a csaklakozó színes rögzítőkeretét határozott mozdulattal elbillented a csati hossz tengelye mentén. Ezután a csati könnyen kijön, mindkettő.
6. Kibillented az óracsoportot a helyéről és kiveszed a kormány mögül.
7. Az izzók foglalatát elfordítod, amíg engedi és kiemeled. Érdemes alaposan megtörölgetni az új izzó búráját az ujjlenyomatok miatt és csak ezután visszahelyezni őket.
8. Én még a foglalatok érzékelőit is kissé kijjebb hajlitottam, hogy biztosan érintkezzen.
9. Fordított sorrendben visszaszerelni.
10. A két fő csati rögzítése elott, csak bedugott állapotban megnéztem, hogy minden fény mködik-e, csak ezután rögzítettem és folytattam a szerelést.
;)
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.10 22:27:00 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1310 Dátum: 2014.05.10 22:26:54 »
Elsőre, tavaly, elbíbelődtem vele, mire rájöttem a mikéntjére, de most összesen kb 10 perces munka.
0. Kormányt a legalacsonyabb állásba állítod.
1. Kihajtod a két csavart a műszerpult tetején.
3. A fekete keret alsó két szélét egy határozott, de óvatos rántással kijjebb húzod, egészen a kormány felső takaró burkolatára,akd a tetejét kissé lenyomva, feszítve kihúzod a kormány mögül.
4. Egy csavar kiold fent, kettő oldalt lent és
5. Aljánál fogva kibillented annyira, óvatosan, hogy hozzaáférj a két vastag kábelcsatlakozóhoz és a csaklakozó színes rögzítőkeretét határozott mozdulattal elbillented a csati hossz tengelye mentén. Ezután a csati könnyen kijön, mindkettő.
6. Kibillented az óracsoportot a helyéről és kiveszed a kormány mögül.
7. Az izzók foglalatát elfordítod, amíg engedi és kiemeled. Érdemes alaposan megtörölgetni az új izzó búráját az ujjlenyomatok miatt és csak ezután visszahelyezni őket.
8. Én még a foglalatok érzékelőit is kissé kijjebb hajlitottam, hogy biztosan érintkezzen.
9. Fordított sorrendben visszaszerelni.
10. A két fő csati rögzítése elott, csak bedugott állapotban megnéztem, hogy minden fény mködik-e, csak ezután rögzítettem és folytattam a szerelést.
;)

Na így már könnyű lesz. Nem is várok akkor sokáig. Köszi a részletezést.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1311 Dátum: 2014.05.10 22:28:12 »

Na így már könnyű lesz. Nem is várok akkor sokáig. Köszi a részletezést.
Szívesen, tenyleg nem nagy munka. ;) menni fog.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1312 Dátum: 2014.05.11 19:14:47 »
Üdv!

Carinán hasonló a motorháztető belső oldalán van, jobbra.

Megnéztem, én ott sem találtam.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1313 Dátum: 2014.05.13 09:50:11 »
Ez egy egészen pofás példány, még a km is stimmelhet akár.  :sorcerer:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d_linea_sol-7892079

Ez sem tűnik rossznak a hirdetés és a képek alapján (persze, bármi lehet):
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d_linea_terra_189000km_ser.mentes_1_tulaj-7827934

Ebből a kereskedésből származik az enyém is. Szerinem ennek az autónak nem egészen ennyi a futása, de talán nem nagyságrendekkel több. Jó állapotúnak tűnik:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d_linea_sol-7897380

Ezt már hónapok óta hirdetik, vajon miért? Nem alkuképes az ára? Nem olyan a valós állapota, mint a képek alapján tűnik (jó)? Pedig még normális minőségű, 2 szett gumit is tartalmaz az ár, nem feltétlenül van túlárazva...
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d-7804419

Most nézem csak, 4 oldalnyi hirdetésből (Toyota, Avensis, kombi, 2000-2002) egyetlen 1,8 vvt-i van...  :eek: az is 318.000km-rel, régóta hirdetik.
2db 1,6 vvt-i van, az össze többi 2,0 d4d, pedig nem adtam meg motort a keresőnek...  :hmmmm: Most akkor ennyire nincs idehaza 1,8 vvt-i kombi, vagy ennyire nem akarja eladni, akinek ilyen van?  :?:
Íme a találat: Toyota, Avensis, kombi, 2000-2002
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1314 Dátum: 2014.05.13 13:40:16 »
ennek a benyásnak a kormánya cserélt? biztos kipukkadt a légzsák.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1315 Dátum: 2014.05.13 13:41:01 »
Melyiknek?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1316 Dátum: 2014.05.13 13:42:25 »
a kombinak. 318e kmrel.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1317 Dátum: 2014.05.13 13:42:58 »
a kombinak. 318e kmrel.
Ja, nem tudom. Nem néztem meg annyira.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1318 Dátum: 2014.05.13 13:43:45 »
a szine teljesen más.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1319 Dátum: 2014.05.13 14:20:46 »

Ez sem tűnik rossznak a hirdetés és a képek alapján (persze, bármi lehet):
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d_linea_terra_189000km_ser.mentes_1_tulaj-7827934

Egy lelkes érdeklődő mikor hívott az autóm miatt ,ezt az egri autót említette még mint lehetséges opció. Jót beszélgettünk autókról,végülis konkrétan nem mondta ezt ki,hogy ez az,de megtaláltam. Jól néz ki,szép autó. De ez biztos Linea Terra?
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus