1.2 liter/1000km olajfogyasztás azért már jelentős, évente kb. 24000Ft pluszköltség. Erre jönnek még egyéb tényezők (benzinfogyasztás se olyan jó már akkor, katalizátor is veszélyben van). 4-5 év alatt megtérül.
Nekem kb. 2.5-3dl megy el 1000-en, évente én is olyan 12000-et megyek. Csak azt az olaj mennyiséget kell számítani ami pluszban jön. Nekem ez 3 liter max. Ez olyan 7000Ft. Soká térülne meg
Persze jó lenne a tudat, hogy egészséges motor van az autómban. Nem tudom belevágjak e egy gyűrűzésbe, mindig arra jutok, hogy várhatok még.
Hasonlóan gondolkodunk. Én biztosan nem fogok hozzányúlni a motorhoz emiatt az 5000km/1liter miatt, ami jelenleg van nekem.
Szerintem akkor fogj bele, ha
1. van erre szánható "felesleges" pénzed, amit kivéve a büszéből, nem érzel meg (maximalismus az autó iránt)
2. tervezed még megtartani annyi évig és km-futásig, hogy esetleg megtérüljön az ára.
Mert az biztos, hogy eladáskor ezt valszeg nem fogja senki megfizetni egy húsz év körüli autónál, de még az enyémnél sem...
A katalizátor kérdése, pedig szerintem nem ennyire lényeges. Nem megy tönkre enniytől. Ott van vd Carinája. Neki jelentős olajfogyasztása volt, mégis helyrejött 1-2ezer km alatt a generált követően a katalizátor és ezzel a kibocsájtása is. Nem kell ettől félned, hogy 2,5-3 deci fogyásnál bármi károsodik. Persze, célszerű néha hosszabb távon kicsit kikormolni, rávenni a - részleges - öntisztulásra, de én nem aggódnék, a helyedben, hogy jelen olajfogyás miatt károsodik.