Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2897236 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6660 Dátum: 2011.05.09 08:43:37 »
Ilyen felniket fog kapni, ha megjönnek a 195/45/R15 gummák :)
http://img.carstyling.hu/usercars/00/04/01/73/40173_1302598583.jpg
ET szám ?   Futóműállítás !!
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6661 Dátum: 2011.05.10 12:27:24 »
Találtam egy kis érdekességet Wikipedián:

Elvileg ha ez mind igaz akkor a 88LE-s és a 75LE-s 4E-FE Motor ugyanazok kivéve a kipufogó szívóoldalt és az ECU-t a lóerő a jobb környezetvédelmi besorolásnak köszönhetően csökkent...
Eredeti Angol Szöveg a Wikipédiáról:

2nd Gen 4E-FE

The 2nd Generation of the 4E-FE was introduced in 1996 producing less peak power: 88 bhp (66 kW) @ 5500 rpm, but with a slight increase in peak torque 87 ft·lbf (118 N·m) at 4400 rpm. The 2nd generation of the 4E-FE was essentially the same engine as the first but the intake and exhaust manifolds were changed along with a slight alteration of the ECU to reduce exhaust emissions.

    Specs:
    74.3 mm Bore
    77.4 mm Stroke
    9.6:1 Compression Ratio

3rd Gen 4E-FE

In 1997 the intake manifold was changed again along with the ECU and the result was 85 bhp for the Corolla and 82 bhp for the Starlet. This engine was discontinued in 1999.

Lefordítva magyarra: (Google Fordító)

2. Gen 4E-FE

A 2. generációs a 4E-FE vezették be 1996-ban előállítása során kevesebb csúcsteljesítmény: 88 LE (66 kW) @ 5500 rpm, de enyhe növekedése a legnagyobb nyomaték 87 ft · lbf (118 Nm), a 4400 ford / perc. A 2. generációs 4E-FE lényegében ugyanazzal a motorral, mint az első, hanem a szívó-és kipufogócsövek megváltozott együtt kissé módosulhatnak az ECU csökkenti a kipufogógáz-kibocsátás.

     Specifikációk:
     74,3 mm-es furat
     77,4 mm löket
     9.6:1 tömörítési arány

3. Gen 4E-FE

1997-ben a szívócső ismét változott együtt az ECU és az eredmény 85 lóerő a Corolla és 82 lóerő a Starlet. Ez a motor megszűnt 1999-ben.

Tehát ha jól értelmezem egy 75LE-s 1.33-as motorból ECU, kipufogó, és szívóoldal cseréjével előhozható még plusz 15LE mindez gyári cucokkal...
Today
Tomorrow
Toyota

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6662 Dátum: 2011.05.10 12:30:50 »
Én most így gyorsan elolvasva azt mondom igen, viszont hiába lesz +x paci, valójában gyengébb lesz, mert a max nyomatékot sokkal magasabb fordulatszámon tudja csak leadni (közel a leszabályzáshoz).
         

Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6663 Dátum: 2011.05.10 12:36:32 »
Én most így gyorsan elolvasva azt mondom igen, viszont hiába lesz +x paci, valójában gyengébb lesz, mert a max nyomatékot sokkal magasabb fordulatszámon tudja csak leadni (közel a leszabályzáshoz).

Viszont tegyük fel, hogy egy gyáritól hangyányival nagyobb rozsdamentes kipufogó rendszert kap egy nem ordítós szolid végdobbal akkor is lehetséges minimális teljesítmény növekedés úgy, hogy lényegében a motorhoz nem lett piszkálva.
Ha mondjuk szívósort is cserél akkor már valószínűleg nem fogja tudni lekezelni az ECU akkor már komolyabban bele kéne nyúlni aminek nincs értelme... :D

Majd ha ez a motor kihal belőle mai szvsz elég soká lesz (még csak 130.000 van benne) kap egy 4A-FE vagy 4A-FTE endzsínt  :)
Today
Tomorrow
Toyota

Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6664 Dátum: 2011.05.10 12:38:59 »
Ezt is eszembe jutott közben...

35 maximum 40mm-ert ültetni szeretném az autót mivel így még a gyári gátlók elvileg bírni fogják a terhelést...
Találtam Weitec, Koni, FK, rugókat csak az a kérdés melyik az amelyik ténylegesen a megadott mértékben ültet ?
Mivel közlekedni is szeretnék azért az autóval nem folyton felakadni... :D
Today
Tomorrow
Toyota

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6665 Dátum: 2011.05.10 12:54:44 »
Én most így gyorsan elolvasva azt mondom igen, viszont hiába lesz +x paci, valójában gyengébb lesz, mert a max nyomatékot sokkal magasabb fordulatszámon tudja csak leadni (közel a leszabályzáshoz).
A teljesitmenyt kW-ban (1 kW=1,36 LE) merik es nem nyomatekban.

Lehet, hogy kis fordulaton rosszabbul menne, de ha leszabalyzasig kitolod elozes kozben, akkor jobban menne a kocsi. A masik meg, hogy a gyorsulasa is valoszinuleg jobb a kocsinak, miutan nagyobb a teljesitmenye, felteve persze, hogy kelloen magas fordulatig porgeti a driver.

Szvsz elozni, illetve gyorsulni is konnyebb, mert tudod, hogy tiltasig kell elforgatni a motort es nem neked kell kikiserletezgetni, hogy mikor valtsal el ahhoz, hogy a legnagyobbat menjen a kocsi.


A cikkben amugy nem a kipuffogorendszerrol van szo, hanem a kipuffogo leomlorol. Ugyanis a manifold az a leomlo vagy szivocsonk, attol fuggoen, hogy mire gondolunk.

Ahhoz, hogy az erosebb motort kapjuk, velhetoen kell szivocsonkot es leomlot is cserelni, ezen felul az ECUt is hozza kell igazitani a dolgokhoz. Ehhez meg kell egy vezerlo doboz (pl. GReddy e-Manage). lehet ECU cserevel is probalkozni, csak az lehet, hogy nem lesz jo, hiszen a Corollanak mindenet az ECU vezerli. Lehet, hogy az ABS vagy az ablakemelo nem fog a masik ECU-val helyesen mukodni majd.

Ha valaki erosebb motorra vagyik, akkor olcsobb egy eleve erosebb kocsit venni vagy a meglevo motort 4A-FE-re cserelni, hiszen nagyon olcsoak ezek a motorok mar bontva. Persze a motorcsere megint csak az ECU cserejet vonja maga utan, ami gondokhoz vezethet. Errol amugy biztosan van a neten sok anyag, csak alaposabban kell keresni.

Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6666 Dátum: 2011.05.10 12:58:39 »
Én most így gyorsan elolvasva azt mondom igen, viszont hiába lesz +x paci, valójában gyengébb lesz, mert a max nyomatékot sokkal magasabb fordulatszámon tudja csak leadni (közel a leszabályzáshoz).
A teljesitmenyt kW-ban (1 kW=1,36 LE) merik es nem nyomatekban.

Lehet, hogy kis fordulaton rosszabbul menne, de ha leszabalyzasig kitolod elozes kozben, akkor jobban menne a kocsi. A masik meg, hogy a gyorsulasa is valoszinuleg jobb a kocsinak, miutan nagyobb a teljesitmenye, felteve persze, hogy kelloen magas fordulatig porgeti a driver.

Szvsz elozni, illetve gyorsulni is konnyebb, mert tudod, hogy tiltasig kell elforgatni a motort es nem neked kell kikiserletezgetni, hogy mikor valtsal el ahhoz, hogy a legnagyobbat menjen a kocsi.


A cikkben amugy nem a kipuffogorendszerrol van szo, hanem a kipuffogo leomlorol. Ugyanis a manifold az a leomlo vagy szivocsonk, attol fuggoen, hogy mire gondolunk.

Ahhoz, hogy az erosebb motort kapjuk, velhetoen kell szivocsonkot es leomlot is cserelni, ezen felul az ECUt is hozza kell igazitani a dolgokhoz. Ehhez meg kell egy vezerlo doboz (pl. GReddy e-Manage). lehet ECU cserevel is probalkozni, csak az lehet, hogy nem lesz jo, hiszen a Corollanak mindenet az ECU vezerli. Lehet, hogy az ABS vagy az ablakemelo nem fog a masik ECU-val helyesen mukodni majd.

Ha valaki erosebb motorra vagyik, akkor olcsobb egy eleve erosebb kocsit venni vagy a meglevo motort 4A-FE-re cserelni, hiszen nagyon olcsoak ezek a motorok mar bontva. Persze a motorcsere megint csak az ECU cserejet vonja maga utan, ami gondokhoz vezethet. Errol amugy biztosan van a neten sok anyag, csak alaposabban kell keresni.



Az igaz, hogy ilyen E10-es Corollákban volt 4A-GE 20v motor ?
Ha jól értelmeztem az Si 3 ajtós verziókban...

Mert akkor már a 4A-FE helyett inkább a 4A-GE 20v bár az szerintem 5 ajtósokban nem volt csak 3 ajtósban így nem biztos, hogy bele engedik papíroztatni...
Today
Tomorrow
Toyota

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6667 Dátum: 2011.05.10 13:05:56 »
Ezt is eszembe jutott közben...

35 maximum 40mm-ert ültetni szeretném az autót mivel így még a gyári gátlók elvileg bírni fogják a terhelést...
Találtam Weitec, Koni, FK, rugókat csak az a kérdés melyik az amelyik ténylegesen a megadott mértékben ültet ?
Mivel közlekedni is szeretnék azért az autóval nem folyton felakadni... :D
Amikor nezed a termekeket, elvileg le van irva, hogy melyik rugo milyen hosszu, illetve, hogy mekkorat ultet majd. Ezeket csak a katalogusokbol, cikkszamok alapjan lehet megtudni; nem marka fuggo, hogy mekkora az ultetes merteke.

A kocsit amugy nem szerencses ultetni, mert a gyari gatlok nem arra vannak kitalalva. 40 mm-nyi ultetestol valszeg gondod lesz a gatlokkal majd. Az is gondot okozhat, hogy ha ultetve van a kocsi, akkor egy szelesebb gumi eseten konnyen beleerhet a gumi a kerekivbe, ami ciki, ha eppen 4 fovel utazni szeretnel valahova.

Az ertetlensegemnek szeretnek hangod adni, hogy szerintem abszolut hibas dontes egy ilyen gyenge, fapados kocsit tuningolni. Belekerul egy valag penzbe, de attol meg a kocsi gyenge marad, kicsik maradnak a fekek, stb. Ha valaki sportoskodni akar, akkor eleve olyan autot kell venni, mert utolag sokkal dragabb tuningolni egy kocsit, mint amennyivel dragabb a gyarilag erosebb kivitel. Egy G6 ugyan dragabb, de alapbol szeles a gumija, van alufelni rajta, jol felszerelt, erosebb, sportosabb. Ha ugyan azt a szintet el akarod erni, akkor a ket kocsi kozotti kulonbozet duplajat is ki kell fizetned.

En megfogadtam, hogy a kovetkezo kocsim fullos lesz es eros, mert akkor nem kell megvenni utolag ra mindent (mert igenyem ugye lenne mindenre), sokkal olcsobban usznam meg. Meg sok mindent nem is lehet utolag belepakolni egy kocsiba, pl. a legzsakokat vagy tetoablakot. (Lehet, de nem eri meg a munka es a raforditas.)

Persze ha csak ultetni szeretnel es vege (amit nem tudok elkepzelni, mert ismerem az emberi termeszetet), akkor megoldhato termeszetesen, csak szamolni kell szamos gonddal, pl. a kocsi razni fog jobban, nehezebb lesz parkolni, leveri az aljat egy magasabb padka, lehetnek gondok a kerekivvel, stb. Megeri egy pici kulonbseg miatt sok 10e Ft-ot kiadni es szivni a kovetkezmenyekkel? Szerintem nem. (De ez egyeni velemeny.)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6668 Dátum: 2011.05.10 13:12:18 »
Az igaz, hogy ilyen E10-es Corollákban volt 4A-GE 20v motor ?
Ha jól értelmeztem az Si 3 ajtós verziókban...

Mert akkor már a 4A-FE helyett inkább a 4A-GE 20v bár az szerintem 5 ajtósokban nem volt csak 3 ajtósban így nem biztos, hogy bele engedik papíroztatni...
Nem Te vagy az elso. :D

http://corolla-club.hu/forum/viewtopic.php?t=1077&sid=1c4924176b605526b7ffba74f6437eae
http://forums.club4ag.com/zerothread?id=74483
http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=111362
http://www.4age.net/



Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6669 Dátum: 2011.05.10 13:13:30 »
Ezt is eszembe jutott közben...

35 maximum 40mm-ert ültetni szeretném az autót mivel így még a gyári gátlók elvileg bírni fogják a terhelést...
Találtam Weitec, Koni, FK, rugókat csak az a kérdés melyik az amelyik ténylegesen a megadott mértékben ültet ?
Mivel közlekedni is szeretnék azért az autóval nem folyton felakadni... :D
Amikor nezed a termekeket, elvileg le van irva, hogy melyik rugo milyen hosszu, illetve, hogy mekkorat ultet majd. Ezeket csak a katalogusokbol, cikkszamok alapjan lehet megtudni; nem marka fuggo, hogy mekkora az ultetes merteke.

A kocsit amugy nem szerencses ultetni, mert a gyari gatlok nem arra vannak kitalalva. 40 mm-nyi ultetestol valszeg gondod lesz a gatlokkal majd. Az is gondot okozhat, hogy ha ultetve van a kocsi, akkor egy szelesebb gumi eseten konnyen beleerhet a gumi a kerekivbe, ami ciki, ha eppen 4 fovel utazni szeretnel valahova.

Az ertetlensegemnek szeretnek hangod adni, hogy szerintem abszolut hibas dontes egy ilyen gyenge, fapados kocsit tuningolni. Belekerul egy valag penzbe, de attol meg a kocsi gyenge marad, kicsik maradnak a fekek, stb. Ha valaki sportoskodni akar, akkor eleve olyan autot kell venni, mert utolag sokkal dragabb tuningolni egy kocsit, mint amennyivel dragabb a gyarilag erosebb kivitel. Egy G6 ugyan dragabb, de alapbol szeles a gumija, van alufelni rajta, jol felszerelt, erosebb, sportosabb. Ha ugyan azt a szintet el akarod erni, akkor a ket kocsi kozotti kulonbozet duplajat is ki kell fizetned.

En megfogadtam, hogy a kovetkezo kocsim fullos lesz es eros, mert akkor nem kell megvenni utolag ra mindent (mert igenyem ugye lenne mindenre), sokkal olcsobban usznam meg. Meg sok mindent nem is lehet utolag belepakolni egy kocsiba, pl. a legzsakokat vagy tetoablakot. (Lehet, de nem eri meg a munka es a raforditas.)

Persze ha csak ultetni szeretnel es vege (amit nem tudok elkepzelni, mert ismerem az emberi termeszetet), akkor megoldhato termeszetesen, csak szamolni kell szamos gonddal, pl. a kocsi razni fog jobban, nehezebb lesz parkolni, leveri az aljat egy magasabb padka, lehetnek gondok a kerekivvel, stb. Megeri egy pici kulonbseg miatt sok 10e Ft-ot kiadni es szivni a kovetkezmenyekkel? Szerintem nem. (De ez egyeni velemeny.)

Időközben meggondoltam a dolgot, és vannak 15" os alufelnijeim itthon azokat alacsonyabb profilú gumival alátenni a gyári 14 esek helyett akkor is szép lesz és gyári magasság...
Remélhetőleg a futómű tolerálni fogja az elképzelést...
Hosszú távra kell az autó csak még ismeretlen terep előtte egy Honda-m volt azzal mindig legóztam (ráfáztam sokszor) amit ezzel nem akarok elkövetni...
Today
Tomorrow
Toyota

Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6670 Dátum: 2011.05.10 13:21:15 »
Nem Te vagy az elso. :D
Ez mind szép és jó de 5 ajtós Corolla E10 ben nem volt 4A-GE motor ebből következik nem lehet bele papíroztatni...
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.10 13:23:06 írta kleingy »
Today
Tomorrow
Toyota

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6671 Dátum: 2011.05.10 13:21:24 »
Ez most pontosan mikori Corolla? E10 vagy E11? Illetve milyen felszereltseg?

A gyari meretu gumikkal azonos atmerot kell hasznalni, ez az alapszabaly. Kulonben csalni fog a km-ora, illetve a futomubeallitas valtoztatasa is szukseges. Meg meg szamos problema adodhat.

Nekem a gyari gumim: 165/70r14
A mostani gumim: 195/50R15

Ez atmeroben picit kisebb, de valtomeretnek tekintheto. Ha nagyon akartam volna, akkor a 195/55R15 is belefert volna, mert az meg picivel nagyobb atmeroju lenne. De a nagyobbal magasabb a kocsi, a gumi jobban nyulik a kanyarokban es a gumi ara is magasabb. Sot igy a kerekiv is jo messze van, nem er bele a gumi szetpakolva sem.

A Honda lego, a Toyota kevesbe. Itt minden macerasabb es dragabb is bontva sajnos. Ha legozni akarsz, akkor a Honda sokkal jobb partner ebben.
A Hondahoz van sok fele motor olcsoert, olcso a futomu, fek, minden, A Toyotahoz minden 3x annyi bontva es nehez talalni is sok alkatreszt.
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.10 13:24:23 írta B.S. »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6672 Dátum: 2011.05.10 13:23:16 »
Nem tudom, hogy bele lehet-e papiroztatni, hallottam sok olyan esetrol, hogy mas gyartmanyba valo motort tettek egy kocsiba es kapott NKH-s engedelyt. Nem lehetetlen, csak macerasabb, meg kell sok kenopenz is hozza, plane a Mozaik utcai vampirorszagban.

Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6673 Dátum: 2011.05.10 13:28:13 »
Ez egy 96.11 havi E10 5 ajtós XLi Corolla (4 villanyablak, szervó)
Lényegében ugyanilyen gumit szeretnék a 15"-os felnikre feltenni... (195/50/R15) Csak ugye ha netán megbolondulok és még 35 vagy 40mm-ert ültetem akkor már nem biztos, hogy nem ér bele...
Motorcserével nem hiszem, hogy fogok bajlódni elég ez amire kell, meg amúgy is drága a benzin...



Ilyen lámpákat vajon hol lehet beszerezni ? Ha lehet egyáltalán ? Ölni tudnék egy garnitúráért...
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.10 13:31:09 írta Hecsi-Tibi »
Today
Tomorrow
Toyota

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6674 Dátum: 2011.05.10 13:41:31 »
A motorcsere draga, 250e Ft is van egy jo Blacktop vagy Silvertop motor, plusz a shipping. Annyit meg nem er, mert a kocsi araval vetekedne, mire benne lenne az e-Managedzsel, meg szerelessel.

A guminal nem csak a gumi merete szamit, hanem a felni szelessege es az ET szama is. Ha a felni nem kis ET-szamu, azaz nem log ki oldalra sokat, akkor nem biztos, hogy a kerekivbe belelogna a gumi. Persze ezt fejbol en sem tudom, csak a sajat kocsimnal vagom, hogy mi fer bele pont mibe.

Szerintem ehhez a motorhoz sok a 195-os gumi, elegge megfogja a kocsit, erezni lehetne mar a hatranyait a nagyobb szelessegnek. En 185/60r14-et tennek fel ra, az a kocsira a legjobb valasztas szerintem. Az en kocsim azert erosebb is, nehezebb is, ezert dontottem a 195 mellett. Elotte 185 volt fent, az is eleg volt vegulis. Szerintem neked a 185 lenne olyan kb, mint nekem a 195, ezert nem javaslom a 185/60r14-nel nagyobbat. Persze, ha megvan a 15-os felni, akkor mar mindegy, akkor a 195/50R15 a megfelelo meret.

Ami dobhat a teljesitmenyen, az egy direktszuro. A hangja is morcosabb a kocsinak, ha nagy gazzal gyorsitasz. Olcso, picit hoz, erzesre tobbet, es nem kerul sok 100e Ft-ba. Ha sokkal erosebb kocsi kell, akkor egy eleve erosebbet kell venni, az a legegyszerubb.

Ultetni nem kene a kocsit, mert azzal is csak a gond van es kozuton nagy ertelmet nem latom. Ami sokat hoz, ha muszakilag jo allapotra hozod fel a futomuvet. Pl. uj szilentek, (uj gatlok, ha kell)  kopott gombfejek csereje, stb. Az osszessegeben sokkal tobbet ad, mint a rugok csereje onmagaban. A muszaki allapot felhozasa a gyari szintre sem kis penz; a mostani allapothoz kepest el sem hiszed, hogy mennyivel jobb lesz a kocsid, ha mindent kicserelsz jora, ami mar kopott, faradt.

Ha legozni akarsz, akkor add el, aztan vegyel egy Civic-et. Ha el tudod fogadni igy a kocsit, akkor meg boldog leszel ezzel is.