Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883465 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5820 Dátum: 2010.10.26 09:37:18 »
RTFM  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5821 Dátum: 2010.10.26 09:53:32 »
Dehogy kell hozzá nőgyógyász diploma, elég, ha jó érzéked van a hentességhez! Amennyiben az E12 is hasonló az E11-emhez, úgy baromi egyszerű: kicsavarod a lámpabura 2-3 db 10-es csavarját, kiveszed a burát, kicseréled az izzót, és már vissza is raktad a burát.
Még, mielőtt kérdeznéd, nem, nem lesz rosszul visszarakva, mert az agyas japók fix helyet képeztek ki a bura tartó pöcköknek. Csak egyféleképpen lehet a helyére rakni, és a csavarok vissza húzása után sem fog elmozdulni, vagy bénán állni a lámpa, ellenben ugyanolyan tökéletesen a helyén lesz, mint volt.
E11nél valóban így működik a dolog, de E12nél nem. Anno én az E11ben néha már csak hobbiból is cserélgettem izzót :yes: :D
Gabe 254.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5822 Dátum: 2010.10.26 10:05:49 »
Nem akarok senkit sem megsérteni: szerintem egyáltalán nem nehéz az izzócsere, aki csinált már más kocsikon ilyesmit, annak 5 perces munka az egész. Jobb oldalon van egy csomó hely, bal oldalon meg ki kell szedni a szívócső patentját, arrébb kell tolni a csövet, azt simán hozzáférni.

Nagyon el vannak a kollégák kényelmesedve!  :flowers:  Meg kellene nézni egy Honda Jazz-t, nah, az már szopás...  :censored:

Az facelift E11-es és az E12-es Corolla között annyi a különbség, hogy az E11-be több a hely, mert hosszabb az eleje, illetve nem rugós az izzó rögzítése, hanem bajonettzáras. De minden ugyan ott van kb, mindent szinte ugyanúgy kell csinálni. Nehézségben nincsen érdemi különbség a kettő között.

Nekem sincsen szerintem kis kezem, de még eddig mindig befért mindenhová, csak ügyesnek kell lenni  :excl:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5823 Dátum: 2010.10.26 10:08:51 »
Ezt, azonban egy átlag user nem tudhatja, és a teljes burkolást akarja megbontani a motortér felől.
Honda Jazz: szintén a kerékjárati doblemez felől cserélhető, de ez le van írva részletesen a manualban. Nehezen tudom elképzelni, hogy adnak az autóhoz egy használatit és éppen az égők cseréjének mikéntje nincs leírva benne (vagy az van leírva, hogy kapd le a lökhárítót). Olvasson az átlag user  :otlet:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5824 Dátum: 2010.10.26 10:29:57 »
Anno én az E11ben néha már csak hobbiból is cserélgettem izzót :yes: :D
Hobbiból nem jársz felénk mostanában? :D Még csak a jobb első van kicserélve. Csodaszép a verdám, az egyik izzó sárga, a másik kékesfehér.  :devil:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5825 Dátum: 2010.10.26 10:34:24 »
Anno én az E11ben néha már csak hobbiból is cserélgettem izzót :yes: :D
Hobbiból nem jársz felénk mostanában? :D Még csak a jobb első van kicserélve. Csodaszép a verdám, az egyik izzó sárga, a másik kékesfehér.  :devil:
Ááááááááá! :eek: De az olyan csúúúnya! Színes izzók és ráadásul még különböző színűek is?! Nemár...!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5826 Dátum: 2010.10.26 10:37:17 »
Anno én az E11ben néha már csak hobbiból is cserélgettem izzót :yes: :D
Hobbiból nem jársz felénk mostanában? :D Még csak a jobb első van kicserélve. Csodaszép a verdám, az egyik izzó sárga, a másik kékesfehér.  :devil:
bocsika, csak fészliftet vállalok :winkiss:
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5827 Dátum: 2010.10.26 10:39:59 »
Nem akarok senkit sem megsérteni: szerintem egyáltalán nem nehéz az izzócsere, aki csinált már más kocsikon ilyesmit, annak 5 perces munka az egész. Jobb oldalon van egy csomó hely, bal oldalon meg ki kell szedni a szívócső patentját, arrébb kell tolni a csövet, azt simán hozzáférni.

Nagyon el vannak a kollégák kényelmesedve!  :flowers:  Meg kellene nézni egy Honda Jazz-t, nah, az már szopás...  :censored:

Az facelift E11-es és az E12-es Corolla között annyi a különbség, hogy az E11-be több a hely, mert hosszabb az eleje, illetve nem rugós az izzó rögzítése, hanem bajonettzáras. De minden ugyan ott van kb, mindent szinte ugyanúgy kell csinálni. Nehézségben nincsen érdemi különbség a kettő között.

Nekem sincsen szerintem kis kezem, de még eddig mindig befért mindenhová, csak ügyesnek kell lenni  :excl:
Barna! Semmilyen csövet nem kell le-kiszedni, csak a burát tartó 2db 10-es csavart, maga a bura fix helyen van, nem tudod rosszul visszarakni. A bura alján van egy kis pöcök, amit fix helyről húzol ki a bura meg/kiemelésével. Max 2 perc az egész izzócsere be- és kiszereléssel együtt. Magam is megcsináltam ennyi idő alatt, pedig nem vagyok egy autószerelő típus. Eltéveszthetetlen a művelet, mert egyféleképpen tudod vissza illeszteni a helyére, csak a csavarokat kell visszahajtani és kész.  :flowers: ;) Próbáld csak ki!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5828 Dátum: 2010.10.26 10:48:23 »
a hátso gátloknál ezek a kódok nem egyeznek, vélemény?
ettöl még gond nélkül beszerelhetö lenne -e egyik gátlo a másik helyére?
elsö kép az USA verzio
második kép Europe verzio

[a csatolmányt egy admin törölte]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5829 Dátum: 2010.10.26 11:17:19 »
Ááááááááá! :eek: De az olyan csúúúnya! Színes izzók és ráadásul még különböző színűek is?! Nemár...!
Sorry, tegnap este esőben, 10-es kulcs nélkül csak a jobb oldalira futotta. Ég is a pofám miatta (részletek és fotó a világítás topicban). :)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5830 Dátum: 2010.10.26 12:24:02 »
Barna! Semmilyen csövet nem kell le-kiszedni, csak a burát tartó 2db  10-es csavart, maga a bura fix helyen van, nem tudod rosszul visszarakni. A bura alján van egy kis pöcök, amit fix helyről húzol ki a bura meg/kiemelésével. Max 2 perc az egész izzócsere be- és kiszereléssel együtt. Magam is megcsináltam ennyi idő alatt, pedig nem vagyok egy autószerelő típus. Eltéveszthetetlen a művelet, mert egyféleképpen tudod vissza illeszteni a helyére, csak a csavarokat kell visszahajtani és kész.  :flowers: ;) Próbáld csak ki!
Nálam jobb nem buzerálni a fülhegesztett lámpámat, mert még a végén letörik a füle megint. Már 2 db-ot kibaxott egy-egy kő, így vettem egy bontottat olcsóért, ami gyári, de sajnos az meg füle-hibás volt, így átraktam a füleket...

Amúgy azért nem igaz az teljesen, hogy atom fixen megvan a helye, mert 1-2 mm-nyit lehet játszani úgy is, ha minden gyári és klappol. Alul beakasztod, azt fölül vissza tudod tenni úgy is, hogy 1-2 mm-rel másutt van a felső felfogatása.

Meg nehogymá' kiszedjem a lámpát, ami 10 perc és kockáztassam a füleket, meg az index hülye patentjával szívjak, mikor 5 perc alatt simán ki lehet szerszám nélkül bárhol és bármikor cserélni bármelyik izzót...

Mióta xenon van, azóta nem kellet izzót cserélnem, remélem még sokáig bírja a kis JSM szettem.  :wub:

Egyedül erre a hülye japán gyártású Koito lámpára vagyok kiakadva. Az angolhoz való Valeonak sokkal szebb a vetített képe, életerősebb és gyorsabb a motorja és az állítása is csavarhúzós-imbuszkulcsos, nem azt a barom racsnyit kell tekergetni. De hát mit tudok csinálni, gyorsak kellett akkor, azt csak a japánhoz való Koito volt. Akkor mondjuk még azt sem tudtam, hogy az rosszabb, mint az angolba szerelt Valeo lámpák... Úgyhogy mielőtt még belerakom a projektort, fogok egy angol lámpát venni motorral, aztán azt tuningolom tovább, hátha úgy is elégedett leszek az eredménnyel.

Azon spekuláltam múltkor, hogy a foncsoron ha kitakarnék bizonyos részeket, akkor a szórt fény abszolút nulla lenne, sőt még a vetített képét is meg lehetne xenonosra csinálni. Csak le kell szedni a búrát, az szigszalaggal nekiállni játszani. Azt ha megvan, hogy melyik felét és hogyan kell kitakarni, akkor valami esztétikus matt ezüsttel le kellene ott fújni a foncsort és akkor nem lenne se csúnya és a képe is faintos lenne...  :wub:
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.26 12:30:19 írta B.S. »

akosk

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5831 Dátum: 2010.10.27 00:14:54 »
Lassan esedékes lesz az akkumulátor csere de ezekről a talp rögzítésekről nem sokat tudok, úgymint "Korean B1" vagy "B13". Elvileg az E11-ben az előbbi van. Be lehet tenni mondjuk a B13-ast nyugodt szívvel? Persze szívesen veszek konkrét típusra vonatkozó javaslatokat is. Kösz!
Ákos (E11 Corolla HB 1.6 Linea Terra) 295.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5832 Dátum: 2010.10.27 00:26:33 »
Mi a franc az a talprögzítés??? :ph34r:

Én olyanról tudok, hogy 60Ah, jobb+, min 480A indító áram, stb...

akosk

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5833 Dátum: 2010.10.27 00:41:35 »
A magyar EXIDE katalógusban az Egyéb műszaki adatoknál az utolsó oszlop a talprögzítés módja (B0, B1, B9, B13, Korean B1) az angol nyelvű Bosch katalógusban pedig a Mounting oszlopban ugyanígy. A többit még nem néztem...
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.27 00:43:06 írta akosk »
Ákos (E11 Corolla HB 1.6 Linea Terra) 295.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5834 Dátum: 2010.10.27 08:32:39 »
Lassan esedékes lesz az akkumulátor csere de ezekről a talp rögzítésekről nem sokat tudok, úgymint "Korean B1" vagy "B13". Elvileg az E11-ben az előbbi van. Be lehet tenni mondjuk a B13-ast nyugodt szívvel? Persze szívesen veszek konkrét típusra vonatkozó javaslatokat is. Kösz!

Mivel Toyotáék fölül pánttal szorítják az aksikat, és nem az alsó peremnél fogatják, ezért számodra csak a magasság érdekes. Ha japán a gép akkor magas, ha eu összeszerelés akkor többnyire normál aksi kell bele.Vásárlás előtt mérd meg a magasságát! ( a magas lefogató alá beteszel egy megfelelő fa-vagy műanyagdarabot, és máris alacsony, fordítva macerásabb)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!