Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883512 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4440 Dátum: 2009.10.26 19:49:24 »
Gyertyacseréhez kis adalék: Nemrég, 105 ezernél olaj- és szíjcserekor szerelővel kivettünk egy gyertyát is. Érdemes volt, mert a középső elektróda erodálódott, amúgy ettől eltekintve tiszta és ép volt. Azt javasolta, ne várjak a cserével 120 ezerig. Azóta gyertyákat cseréltem és nagyon észre lehet venni. (Denso volt, Denso lett)
Azóta kételkedem kicsit, hogy hatvanat elmegy egy garnitúra gyertya, mégha gyári is.

Nekem 60-nál cserélték a Corollában, és alig volt látható fogyás az elektródákon; Apámnak 90e -nél cserélték, ott már elég csúnya volt a dolog- lehet, hogy neked a gyári volt még benne???
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4441 Dátum: 2009.10.26 20:16:13 »
Sziasztok,

Lassan el kellene vinnem 90.000-es szervízre a Corollámat (1.4 D4-D Wagon 2006). az autóról: decemberig még garis.

Több kérdésem is lenne...
Ahogy a többiek is írták: az olajakat (motor- és váltóolajat) vidd; a többit hagyd rájuk. Azzal nem nyersz semmit, ha a lég- és pollenszűrőt magad cseréled. Ezek egyperces műveletek, amelyek részét képezik a szervízelésnek, nem okoznak plusz költséget.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4442 Dátum: 2009.10.26 21:13:00 »
Ezért cserélem én a gyertyákat 30.000 km-enként.
Neked ez a mániád, hogy mindent kidobsz félig használtan  :szemez: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4443 Dátum: 2009.10.26 23:22:18 »
Nekem 60-nál cserélték a Corollában, és alig volt látható fogyás az elektródákon; Apámnak 90e -nél cserélték, ott már elég csúnya volt a dolog- lehet, hogy neked a gyári volt még benne???
A hatvanezres szervíz számláján ott díszeleg a 4 db Denso gyertya, de ez persze nem garantál semmit (77 ezerrel vettem az autót). De hogy 105 ezernél többet elmenjenek a gyertyák, azt nem hiszem. Annyira csúnyán nem néztek ki, hogy ezekben 105 ezer legyen. Na mindegy, az új gyertyákat tényleg észrevenni, kisimult a gép hangja, mélyebbről húz. Érdekes, hogy üzemmelegen az alapjáratot a korábbi 750 helyett kb. 700 fordulaton tartja.
1.4VVti (2004)

gavel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4444 Dátum: 2009.10.26 23:24:20 »
Szervusztok!
Az alábbi problémáim vannak a Corollámmal (1,4B 2004/12, Terra, 60e km): hűvösebb időben 1800-as fordulat körül finoman rángat bármelyik fokozatban (se alatta se felette) Mi lehet ennek az oka?(új korában nem csinálta, teljesen simán ment 2-3 évig). Nem vészes a dolog, de azért zavaró. A másik, hogy 2-3 hónapja gyorsításkor 3000 környékén becsörög. Csak itt, más fordulaton nem csinálja. Nemrég lett gyertya cserélve, az eredeti Bosch helyett NGK-t kapott a gép. Lehet valamelyik gyertya a ludas? Épp ma csináltam egy ECU Reset-et, de sajnos nem segít, még mindig csörög. Normális helyeken tankolok, kúttól független a csörgés 3000 környékén. Ha valakinek van ötlete megköszönném.
Üdv
Gábor
Szia!

A kis fordulati rántgatás lehet a gyertya hibájából adódóan, de valószínűbbnek tartom azt, hogy a legtömegmérőd elkoszolódott. Ki kell szerelni (ott van a legszűrőházba belecsavarozva), majd kontaktspray-vel megfújni alaposan olyan 20-30 cm-ről. Arra figyelj, hogy nehogy leszakadjon a sok kis egérkaki a drótokról, mert akkor kukás a cucc és öléggé húzos az új... Ha megszáradt, akkor vissza kell szerelni, majd ECU-reset és próba. Nálam ez megszűntette ezt a kis fordulati rántgatást, illetve az egyik hamerom Yaris-ánál is...

A csörgés állítólag tipikus VVT-i betegség, az ECU okozza az eddigi ismeretek szerint, de én ebben nem vagyok még biztos. Jelenleg a probléma vizsgálata folyik itt a kollégákkal...
Eddig ECU resettel orvosolták, ami 250 pénz a mkereskedésben, olcsóbb megoldáson dolgozunk. Sztem a kopogásérzékelő környékén megy tönkre valami, attól csörög.

Javasolni szokták a 100as benzint, sokaknál ez megoldja a bajt, bár nem egy olcsó megoldás ez sem hosszabb távon...

Minden esetre én a helyedben mielőtt bármi mást tennék, visszacsapnám a régi Bosch gyertyákat és próbálgatnám úgy. Ha akkor nem csinálja, akkor a gyertya a hibaforrás, ha csinálja továbbra is, akkor nem a gyertya az oka, csak véletlen az egybeesés...


Kérdezem a többi kollégát, hogy akinek csörög a VVT-i motorja, azoknak  mikori gyártású a kocsija és hol rakták össze, illetve mi a pontos típusa?
Hello!
Köszönöm az ötleteket, megpróbálom a légtömegmérő tisztítását/ECU resetet. Sajnos az eredeti Bosch gyertyákat a szerelőnél hagytam, gondoltam az 55ekm-es gyertyákra nem lesz szükségem. Régebben mindig eltettem az ilyen dolgokat, most sajnos kihagytam(pedig a szerelőmnél felmerült bennem hogy elkérem őket) Hát most jók lennének...Egyébként érdekesnek találom, hogy Toyoban nem japán gyertya van gyárilag. A biztonság kedvéért a gyertyákat is kiveszem milyen a színezetük.
A csörgésről még annyit, hogy nem csak 3e körül jelentkezik, hanem 5e fordulat környékén is (ma kicsit megforgattam a gépet). Ahogy hallgatom, lehet hogy csak valami esetleg berezonál ezeken a fordulatokon, bár korábban amikor feltűnt a jelenség az autó nem is húzott rendesen (3e ford pont 100 körüli sebesség 5-ben, amivel utazik az ember)
Üdv
Gábor
Gábor

Vastüdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4445 Dátum: 2009.10.27 00:12:54 »
Udv mindenkinek!

Olvasgattam a forumot es mivel az en Toyotamnak is ilyen problemaja van, gondoltam bekapcsolodok a beszelgetesbe.

Par adat az autorol:

2001 ev vegi sedan az elol-hatul tarcsas, 97 Le 1.4 VVTI.

A csorgo hanga en az olaj es gyertya csere utan lettem figyelmes.

Volt aki azt mondta, hogy valoszinuleg hig az olaj es a szelepek kopognak de nekem ez a verzio nem tul meggyozo.

A csorges sebessegi fokozattol fuggetlenul jelentkezik, foleg amikor a motor erolkodik de nem minden esetben.

Volt, hogy direkt eroltettem emelkedonek felfele nagy fokozatban de semmi.
Amikor csorog, elveszem a gazt majd ujra raadom es akkor nem csorog.
A motor teljesitmenyet ugyan nem befojasolja, de szeretnem megszuntetni.

Megprobalnam en is azt a szenzorerzekelolehuzos dolgot, de nem tudom hol kell keresni es hogyan nez ki.

Ha valaki tudna ebben segiteni azt megkoszonnem :helpsmilie:

Valamint lenne meg egy kerdesem:

Tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni Corolla karbantartasi utmutatot vagy szervizsegedletet?
Erdekelne, hogy milyen karbantartasokat mikor kell elvegezni es persze hogyan.

Elore is koszi!

ui:

Csatolok egy kepet az elso Corollarol erdekesseg keppen, volt szerencsem megsimogatni ::)






[a csatolmányt egy admin törölte]

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4446 Dátum: 2009.10.27 02:01:03 »
Szia!

A csörgés érdekes dolog, még nem jártunk a végére. Majd kiderül, hogy mi az oka...

Szervízintervallum a www.toyota-tech.eu oldalról tölthető le.

Javítási útmutatót meg a Haynes csinált hozzá. Ezt töltsd le a netről. Úgy keresd hogy: Corolla E11 Haynes.

Vastüdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4447 Dátum: 2009.10.27 08:58:44 »
barna.czukor koszi az infot, haasznos volt!

 :clap:

Mar bongeszem is az anyagokat!


villamos79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4448 Dátum: 2009.10.27 21:10:14 »
Sziasztok!

2001-es VVT-i Corollám van (sedan), és már egy éve észrevettem én is a csörgő hangot,
de sajnos amikor szerelővel voltam nem hallatszott, és elmagyarázni igazából nem tudtam
hogy mit is hallok.

Legutolsó vizsgálatkor az egyik szerelő azt mondta, hogy az egyik lambda szondám döglődik,
és az adhat hamis jeleket, ami végett esetleg csöröghet a kocsi, amúgy a motorral
semmi gond, mivel szgéppel megnézte.

kíváncsian várom a hozzászólásaitokat, mivel én is szeretnék utánajárni a dolognak.

Chris!

Vastüdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4449 Dátum: 2009.10.27 21:20:59 »
Szia Villamos79!

Ez a csorges mar csak ilyen!!!

Amikor en is meg szerettem volna mutatni valakinek, termeszetesen nem csinalta!

Ha a lambdaszonda rossz azt elvileg zoldkartyanal eszrreveszik, az enyem pedig most volt zoldkartyan.
Elotte es utana is csinalta :eek:



tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4450 Dátum: 2009.10.27 21:25:15 »
de sok lett az új tag hirtelenjében...... :eek:

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4451 Dátum: 2009.10.28 12:00:49 »
Sziasztok!

Megtudja mondani vki,hogy mely corolláknál van külön az immobiliser a motorvezérlő ECU-tól?
Mert van amelyekben külön van,van amelyekben egybe van implemetálva.

Köszi

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4452 Dátum: 2009.10.28 12:03:19 »
Sziasztok!

Megtudja mondani vki,hogy mely corolláknál van külön az immobiliser a motorvezérlő ECU-tól?
Mert van amelyekben külön van,van amelyekben egybe van implemetálva.

Köszi

Nálam mintha külön lenne.Az ecu a kesztyűtartó mögött az immo meg feljebb.

villamos79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4453 Dátum: 2009.10.28 13:17:00 »
Én nem most léptem be, csak ritkásan tudom olvasgatni a fórumot.

Azt meg tudnátok mondani, hogy hol tudnék utánaolvasni a
motorvezérlő ECU-nak, hogy mi is az?

Köszönöm a választ!
Chris!

Ozvego

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4454 Dátum: 2009.10.28 22:58:18 »
Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani nekem, hogy egy E-12 -es (2004) Corolla HB-én hogy lehet levenni a csomagtartón található belső műanyag borítást. Ugyanis kiégett a rendszámtáblát világító izzó. Sajna csere közben beesett a műanyag, és a fémkeret közé.
Mindenki válaszát előre is köszönöm.
04 Corolla 1.4 VVT-i HB SOL.