Nagy tévedés!
2 elektromotor/generátor van benne, és a bolygómű miatt a benzinmotor önmagában nem is tudja kihajtani a kereket.
Mindenképpen kell, hogy az 1-ik elektromotoron is ébredjen nyomaték, folyamatosan besegítenek. -> http://eahart.com/prius/psd/
Mankókerék ügyben:
Több P3-as autóval rendelkező tagnál probléma ez. Találtam nekik RB-on egy hirdetést, nem tudom sikerrel jártak-e vele, még nem számoltak be róla.
Az a hirdetés eltűnt, de ezt találtam neked, esetleg egy telefont megér: http://racing-bazar.hu/(gy%C3%A1ri%20felni)_felni_es_gumiabroncs/R16_5x100/toyota_prius_mankokerek
Autópályás fogyasztás: A szemléltető linket köszönöm, el is játszottam vele kicsit, elég lenyűgöző. Ez esetben visszavonom a "csak a benzinmotor hajt" kijelentésem, de ettől függetlenül továbbra is azt gondolom, pusztán az energiamegmaradás törvénye alapján, hogy autópályán egyenletes sebességnél (tehát gyakori gyorsítások és energia-visszatermelő fékezések nélkül) valójában a benzinmotor dolgozik csak. Hogy ezt nem direktben teszi, hanem a munka mellett tölti még a hibrid akkut is, amelyből a generátor(ok) cserébe visszasegítenek a hajtásba (mert a rendszer felépítése miatt nem "csatolhatók ki" az elektromotorok a hajtásláncból), ez szerintem kb. azt jelenti, hogy a benzinmotor akkutöltésre befektetett pluszmunkája kb. vissza is térül az elektromotorok által. A többi fogyasztás pedig kell a haladáshoz. Esetleg még ideiglenesen/rövidebb távon a hibrid akkuban lévő többletkapacitás felélése segíthet a fogyasztás mérséklésében, de ha kimerült, akkortól már az sem.
Az ennek ellenére 5 liter körüli kedvező autópályás fogyasztást én inkább a kocsi kedvező alaktényezőjének és a benzinmotor magas hatásfokának tudom be. Pl. a korábban az M3-ason 130 mellett (ennyit mutatott, tehát valójában, GPS-el mérve 120 körül mentem) fogyasztott 5.0 liter körül, viszont tegnap ugyancsak megjártam vele az M3-ast, de most hazafelé 137-et állítottam be (ez a GPS-el kb. 129 km/h volt) és így már 5.4 lett a fogyasztás, mindkét esetben végig klímával (autópályán kívül, falvakon át, 60-110-es tempókkal pedig 4.6-ot evett csak). Ezért írtam, hogy autópályán ahogy növeljük a sebességet, elkerülhetetlenül nő a fogyasztás, ezen sem az ECO-mód, sem más trükk nem segít, ahogy én látom. Persze lehet, hogy mérsékeltebben nő a fogyasztás, mint ahogy korábban gondoltam...
Mankókerék: nagyon köszönöm a linket, Maci87! Az eladóval még aznap fel is vettem a kapcsolatot és másnap megköttetett az üzlet: a kerék azóta a kocsimban, a helyén pihenget...