A BMW-nek nagyon kell igyekeznie, hogy ne csak dízelben legyen erős, mert egyre nehezebben tudják hozni az emissziós adatokat. Az új szabályozás ellen ugye Ők is tiltakoznak. A mostani dízel technológia nem sok tartalékot rejt már magában ezen a téren. A részecskeszűrők állandó cserére szorulnak, sok dízelt adalékolni kell, hogy a szűrő jól működjön, stb. Ez mind drágítja az autót, illetve növeli a fenntartási költségeket, miközben az emisszión keveset javít, hiszen a kiégetéskor azért rengeteg korom, így NoX távozik, ami ugye egy hibridnél pl. gyakorlatilag nulla. Sokan a CO2-t tartják a fő bűnösnek üvegházilag, de bizony a Nitrogén-oxid talán nagyobb bűnös. A finom részecskékről nem is beszélve, amik pont a szűrők miatt finomodnak még jobban, elérve ezzel azt, hogy könnyebben jusson pl. a tüdőbe.
Ellenérvként sokan az akkumulátorokat szokták felhozni, melyre azért van két remek válasz: egyrészt ritkán kell cserélni, ami azt jelenti, hogy egy átlagos háztartás több elemet dob ki a hibrid akksi életciklusa alatt, mint egy hibrid akksi súlya. Másrészt a selejtezésre kerülő akksikat a Toyota egy erre a célra létrehozott üzemben szétszedi, és az így nyert elemeknek több, mint 90% újrahasznosítva ismét akkumulátort készít.
Az akkumulátor technológia nagyon sokat fog fejlődni a következő években, melynek fő oka, hogy a szükséges nyersanyagok jó része néhány országban lelhetők csak fel (A legtöbb Kínában.), addig is, amíg ezek az új akksik szériába kerülnek, jön az üzemanyagcella-hibrid. A Toyota 2015-ben már utcán lesz az első széria modellel.