Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3370855 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4965 Dátum: 2012.03.01 19:48:34 »
Egyre többször a zenehallgatásról is lemondok ezért az élményért  :D

Mondjuk ezt értem, néha én is így vagyok ezzel, de azért ha meghallgatnál egy V8-ast (nem bugyborékolós amerikait, hanem kulturált európait) vagy egy sorhatost, akkor azt jobban szeretnéd. ;)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4966 Dátum: 2012.03.01 21:18:15 »
Nézd, ha itt el is  homályosul valakinek a tisztánlátása, akkor az csakis azért van, mert már sokaknak bizonyított a márka. Illetve, ha kitekintünk akkor sem állunk olyan rosszul.
Igazából az igazi fanatikusok nem is feltétlenül a saját autójukhoz ragaszkodnak. Én például ahhoz a filozófiához, hozzáálláshoz, alázathoz , amit a japók művelnek, ahogyan gyártják ezeket az autókat.
Sajnos a mai rohanó világban néha tanúi vagyunk annak is, hogy az ős tanítást elfelejtik. Többek közt ez okolható azokért a világrengető buktákért, amiket elszenvedtek nemrég. Valamelyik Toyoda úr hagyta az utókorra a második alapszabályt: "soha ne lépj a piacra a termék megfelelő tesztelése nélkül".
Ez maradt ki a prius féknél, a gázpedálnál, a lexus elektronikus kormányzási hibájánál, stb.
Tehát itt egy nép mentalitásáról, életvitelén, kultúrájáról, tradició szeretetéről van szó. Az, ahogyan csinálnak valamit, az a más, az a lényeg!
 Az, hogy ahogyan egy francia simán elhallgat egy nyikorgó műszerfalat, egy olasz elnézi, hogy csodásan szóló alfa motor néha fossa az olajat, esetleg lerohad az autópályán, attól, hogy egy bmw, vagy audi tulaj használt során még egyszer megveszi az autóját, ami sokszor messze nem olyan megbízható már, mint régen, mindez a különbség. Mert ezek a dolgok ezeknek a kis embereknek nem fér össze azzal, hogy ezt egy autó csinálja. Addig dolgozik rajta, amíg tökéletes nem lesz.

Elmondok egy történetet. Manapság nagyon divatosak ezek a gyártási módszerek, a TQM és társai, pedig ezek is csak akkor jelentenek előnyt, ha megfelelően adaptálva a helyükön alkalmazzák őket.
Egyik ilyen előadónk mesélte, hogy többször volt japánban látogatóban gyárakban. Az egyikben, ahogyan szokott lenni körbevitték őket, persze mindehol kint volt a nemzetközi jel, hogy fényképezni tilos.
Emberünk érdekességet látva, jó magyarként csak megkérdezte, hogy nem lehet-e mégis pár képet csinálni. Kis emberek azonnal összedugták a fejület 3-an, 4-en és gyorsan megvitattak valamit. Majd illedelmesen közölték, hogy nem, nem lehet fényképezni.
Másik helyen szintén eljátszotta ezt az emberünk, a történet ugyanaz, a japók össze, majd illedelmes elutasítás. A magyar kitartó és újra nekifutott, a történet ugyanaz, csak most már  emberünk is visszakérdezett, hogy jó, jó, hogy nem lehet fényképezni, de miről vitatkoznak ilyenkor, amikor megkérdezi, hogy nem lehet-e mégis egy képet csinálni?
Valaki lefordította nekik, hogy azon tanakodnak (és most jön a lényeg) vajon mit nem csinálhatnak jól ŐK, hogy a vendég nem érti meg, hogy bár mindenhova ki van téve a fényképezni tilos tábla, mégis megkérdezi, hogy lehet-e fényképezni?

Aztán, egy másik, mindenki tudja, hogy a földrengés, cunami után mit műveltek. Napok, órák alatt állitottak helyre szétszakadt autópályákat, stb.

Szóval erről beszélek én. Nekem ez a termék kell, amit ők csinálnak, ott, azon a szigeten. mert igenis számít, hogy milyen nép, milyen mentalitás szereli össze.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.01 21:40:16 írta b.c. »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4967 Dátum: 2012.03.01 23:57:56 »
Nézd, ha itt el is  homályosul valakinek a tisztánlátása, akkor az csakis azért van, mert már sokaknak bizonyított a márka. Illetve, ha kitekintünk akkor sem állunk olyan rosszul.

Ez így nagyjából rendben is volna. :)

Nem tudom, hányszor voltál Japánban, én asszem talán 5x. Nyugat-japánban, mert a hiedelemmel ellentétben japán nem észak-déli fekvésű, hanem inkább kelet-nyugati. ha valaki ezzel vitatkozna, az beszélgessen velük, mert ők legalábbis így látják. Az biztos, hogy elképesztő a kelet-nyugati szembenállás. Kelet ugye Tokió, míg nyugat Kobe, Osaka, stb. Én az összes jelentős nyugati várost bejártam. nem ajánlom sima turista célpontként, de egyszer látni kell. Ha igényt tartotok rá, és éppen kedvem van hozzá, rengeteg érdekes történetem van. Koreából is.

No, vissza a tojodához, meg a japán szellemiséghez. Ugye azzal tisztában kell lenni, hogy még a hatvanas évek elején is a "japán" pejoratív jelző volt a műszaki berendezésekkel kapcsolatban. Legyen az autó, vagy zsebrádió. Az autók annyira vacakok voltak, hogy volt olyan gyártó, amelyik presztízs okokból inkább lecserélte a nevét, mert azt már nagyon lejáratta. A Datsun. De ezt most ne feszegessük, inkább fókuszáljunk a jelenre és a tojodára. Késő van már, más tervem volt, na mindegy...

Talán nézzük először kulturális oldalról? A gajdzsin szót nem igazán lehet magyarra fordítani,azonban az angol alien nagyon megfelel. A fehér embert olyan szinten nézi le az átlagos japán, hogy még azon is meglepődik, ha az megszólal. Ez nagyon túlzón hangzik, pedig így van. Eleinte én sem hittem el. Európai, amerikai barátaim, akik ott dolgoztak, figyelmeztettek, hogy ne lepődjek meg, ha az utcán megvetéssel, lenézéssel találkozom. Azt is tudni kell, hogy a japánok többsége nem beszél idegen nyelvet, még akkor sem, ha tanulta és/vagy tudja. Más a helyzet munkában együtt, itt ki lehet vívni a megbecsülést. Igaz, meg kell érte dolgozni, mert azért az alapállás az, hogy beszélő barbár majmok vagyunk. A dolognak a másik vetülete az, hogy az átlagos japán, az utca embere, a melós, valami elképesztően buta, szó szerint. Nem müveletlen, vagy tapló, hanem szimplán buta, aki akár egyetemet is végezhetett. Most az gondolhatjátok, hogy meg is vetem ezt a népet. Pedig pontosan az ellenkezőjét gondolom. A japán gazdaság és társadalom ereje az összefogásban van. Minden, amit akár egy tojodában is láttok, kis alkotó közösségek tehetsége és szorgalma tükröződik vissza. Néha olyan érzésem volt, hogy mintha tisztában lennének a korlátozott képességeikkel, és ezért rájöttek, hogy az összefogással tudnak kompenzálni. Az összefogást - szerintem - könnyebb megvalósítani, ha a társadalom tagjai nem csupa IQ bajnok, hanem maximum átlagos képességű. Okos embereket nagyon nehéz egy irányba terelni, mindegyiknek más véleménye van a megoldással kapcsolatban. Aztán ott vannak még a tradíciók is. Én egy modern felfogású céggel voltam kapcsolatban, de még ott is volt egy íratlan szabály, hogy a dolgozó addig nem ment haza, amíg a főnök bent volt. Még sokat mesélhetnék a hátterekről, de nem akarok most regényt írni, beszéljünk műszaki dolgokról.

Tehát. Ha egy európai mérnök (különösen pl. egy svájci) a kezébe vesz egy japán tervezésű elektronikát, sírva fakad, hogy ilyen IC temetőt még nem látott. Legalább 2x annyi IC-ből valósítja meg az adott feladatot a japán csákó. Az orosz meg fele annyiból. Ezt szemléltetni is tudom, ha valaki kívánja. Nos elsőre azt gondolhatnánk, hogy ez a japán ostoba gondolkodás miatt van. Hiba lenne ezt gondolni. Ez az elképesztő biztonságra törekvés miatt van, nagyon leegyszerűsítve gondoljatok arra, mintha valaki a biztosíték biztosítékának biztosítékát is betervezné. Mert erről van szó, a "mi van akkor ha?" örök kérdése. Ez lengi körül a japán termékeket azóta, amióta úgy lejáratták magukat a világháború után. Gondoljatok arra az íratlan szabályra, hogy ha egy cucc sok alkatrészből áll, növekszik a meghibásodás esélye. Márpedig a japán autókra sok minden jellemző, de az egyszerűség ritka esetben. Na innentől kezdve még jobban lehet őket tisztelni. Mert ehhez képest azért igencsak megbízhatóak.

De a japán praktikus is. Néha kicsit bonyolultan gondolkodik, de nem hülye. Nem szabad összekeverni azt a felvetésemet, hogy az átlag japán nem egy IQ bajnok. A kettő nem ugyanaz. Ezért praktikus okokból olyan autókat is gyártanak, amik elsősorban célszerűek, és legkevésbé emocionálisak. Mondjuk az utóbbi időben azért láttam egy-két japán autót is, ami megdobogtatta a szívemet, de azért valljuk be, ez a történet nem erről szól. Nos, ha eljutottunk odáig, hogy elfogadjuk azt a tételt miszerint a japán kocsikat elsősorban azért szeretjük meg praktikusak (és ebbe sok minden belefér) akkor egy olyan tulajdonságukról beszélünk, amivel végső soron nagyon nehéz konkurálni. A japán autó az a csavarhúzó a fiókunkban, amit ugyan nem szeretünk, mert egy csavarhúzót nem szokás szeretni, de ha 30 év után eltűnne, komoly traumát okozna. Gyakorlatilag úgy éreznénk, hogy elvesztettük a fél karunkat.

Én az Aurist nem szeretem. Van olyan kocsim, amit szeretek, ami ráadásul talán egy pénztemető. Viszont az Auris szerintem életem egyik legjobb kocsija (eddig legalábbis így látom) és lehet, hogy ez fog a legtovább nálam szolgálni. Gondoljatok kicsit a fiatalkori lángoló szerelmekre, és a feleségre, gyermekeitek anyjára. Bár ez a hasonlat kicsit sántít. Mivel az Aurisra józanul tekintek, ezért nem gondolom, hogy olyan tulajdonságokat kéne ráaggatni ami nem jellemző rá, nem várjuk el tőlük azt, és nincs is rá szükség. Azaz

- Nem várom el, hogy egy kompakt hibrid autó sportosan viselkedjen. Erre a célra veszek egy Mazda MX5-öt, ha már japán. Vagy veszek egy LS200h-t. Az sportos és hibrid. De az nem ennyibe kerül. és nem ilyen praktikus, és nem ilyen ,stb...
- Nem várom el, hogy vérpezsdítő legyen a motor hangja, ez meghagyom egy v8-as, vagy sor6-osnak, esetleg egy Subaru boxernek (amit egyébként imádok, és lesz egyszer egy ilyenem is). Csakhogy megmaradjunk egy japán márkánál. Vagy veszek egy LS200-at V6-os motorral, aminek beszarás a hangja.
- Nem várom el, hogy luxussal kényeztessen, hiszen nem is annyit fizettem érte. Meg egyébként is ha arra vágyom veszek egy Lexust, hogy a tojodánál maradjunk.
- Egy ilyen autó, egy Prius vagy Auris messze nem a legtökéletesebb autó, hiszen számtalan (akár tervezési) hibája van. De ezek nem érdekesek, mert amire tervezték, és amiért megvettem azt tökéletesen végzi. És ez a lényeg. A jó baltát sem azért tartja az ember, mert szép a nyele, vagy szép a hangja, amikor lecsap a fára. Ha ez kell, arra nem baltát kell használni. Ez szerintem helyre kéne tenni, mert akkor rájönnénk, hogy valójában milyen komoly valódi értékkel is rendelkezünk. és az amiről úgy gondoljuk hogy érték, nem is az, mert nem számít, és ráadásul ha megkapirgáljuk a dolognak ezt a részét, kiderül, hogy a konkurencia ezt esetleg jobban csinálja. Elég lehengerlő az, ahogyan egy Prius hibrid. Egyszerűen nincs ellene érv. Igazából egy Avensissel sem lehet vitatkozni. Nehéz rajta fogást találni és könnyű is. Pl. baromi lusta, úgy tudom, hogy nem gyorsul 4 mp alatt százra.  :censored:meg! Amúgy nehéz akkor fogást találni, amikor valaki egyszerűen szürke eminenciásként szolgál és csak szolgál és szolgál. Fanyalogni bárki tud, azzal nem kell foglalkozni. Egy tojodát komoly. megfontolt ember vesz, ezért a komolytalanok nem vitapartnerek. :devil: Hogy egy kis japán felsőbbrendűséget is megjelenítsek.;)

Szép dolog  a márkahűség, meg a lelkesedés és a megszállottság, de én maradok inkább józan tisztelője a márkának, érdemei maximális elismerése mellett. Én úgy gondolom, ebből többet lehet kihozni, ez valahogy hitelesebb.

Tehát, arra akartam ilyen hosszasan kilyukadni, hogy annyira fontos, hogy milyen szép a Prius vagy az Avensis motorjának a hangja, mint a balta nyelének a szépsége. Ez még nem zárja ki azt, hogy valakinek tetszik a baltájának a nyele. :D

Ha akartok japán anekdotákat, szóljatok, és akkor időnként pöttyentek valamit.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4968 Dátum: 2012.03.02 05:50:04 »
Fiúk, most ezt direkt csináljátok? Hányszor kell leírnom, hogy nem adalék? Egészen másképp működik, mint az adalékok. Az adalék az elegyedik az olajjal, annak valamilyen kémiai vagy fizikai tulajdonságát megváltoztatja. Itt erről szó sincs, az olaj itt csak hordozó közeg, annak tulajdonságait nem változtatja meg. Egyébként meg hazudok, és csak gonoszságból írtam, azt, amit.

De te sem olvastál utána. Mert ha legalább az oldalt megnézted volna, akkor nem írtál volna. :)

Hagyjuk az egészet, már sajnálom, hogy egyáltalán felvettem, kár volt. Részemről nem szóltam semmit, felejtsétek el!

Nézd, eszembe sincsen és nem is volt kétségbe vonni, amit írtál, hiszen az a Te tapasztalatod.  Én csak leírtam, hogy én mit tapasztaltam és mire vezethető vissza a minőségi_motorolajon_kívül_más_net_töltsünk_be_a_motorba véleményem.
Mint b.c. én is nyitott vagyok, ugyanígy meghallgattam a Rimet nevű szert használók véleményét is.

És a magam részéről nyitott lennék egy talira is, habár nekem nincsen (még) Priusom.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4969 Dátum: 2012.03.02 09:14:47 »
Csak hát én ilyet max egy leharcolt, nem karbantartott, 500e km+ kocsiba tenném mentőövként, nem egy 1-200e km futott Toyota motorba.
Egyetértünk! :punk:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4970 Dátum: 2012.03.02 09:22:30 »
b.c.: Csak úgy iszom a szavaidat :) Mindig tudsz valami érdekeset mondani, thx! Az általad említett japó filozófia nekem is nagyon bejövős.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4971 Dátum: 2012.03.02 09:29:25 »
Ha akartok japán anekdotákat, szóljatok, és akkor időnként pöttyentek valamit.
Mindenképpen!
Jó volt olvasni a másik oldalt és veled is együtt kell, hogy értsek. :yes:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4972 Dátum: 2012.03.02 09:32:01 »
Mindenképpen!
Jó volt olvasni a másik oldalt és veled is együtt kell, hogy értsek. :yes:

Csatlakozom! :)

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4973 Dátum: 2012.03.02 10:42:22 »
Mindenképpen!
Jó volt olvasni a másik oldalt és veled is együtt kell, hogy értsek. :yes:

Akkor első körben az idegennyelvvel kapcsolatban.

Egyik alakalommal egy komolyabb megbeszélésre jött össze a csapat Kobéban, és véletlenül úgy jött ki a lépés, hogy szinte egyszerre estek be a partnerek a különböző európai országokból. Szóval szépen összeverődtünk az osakai reptéren. Mivel többen viszonylag huzamosabb időt terveztünk ott tölteni, hamar kitaláltuk, hogy nem próbálkozunk a saját mobilok használatával, hanem veszünk helyben olcsó telefonokat kártyás előfizetéssel. A reptér mellett, kb. úgy mint nálunk Vecsésnél rengeteg shop volt, Vodafone is. Mikor beléptünk a boltba, megörültünk, hogy csupa fiatal volt az eladó. Ezek most jöhettek ki a suliból, biztosan beszélnek angolul. Hát gyerekek, dolgavégezetlenül távoztunk. Képtelenek voltunk megértetni velük, hogy szeretnénk olcsó mobilt kártyával vásárolni. Írtunk, rajzoltunk, hadonásztunk. Hihetetlen volt.

A másik ide tartozó info. Nincsenek sehol angol feliratok. Se a metró, se a vonatállomásokon. Szóval vagy nagyon tudod, hogy hova akarsz menni, vagy kísérő kell. Vagy esetleg beszélsz és olvasol japánul. :D Nincs külföldi turizmus, még az olyan történelmi városokban, mint pl, Kyoto, ahol talán még lenne valami látni való is, nagyon ritkán bukkan fel európai arc. Annyira, hogy még üdvözöljük is egymást, és gyakran szóba is elegyedünk. Honnan, hova, ki vagy, stb.

Folyt köv.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4974 Dátum: 2012.03.02 11:19:01 »
Ehhez egy kis szösszenet. 1984-ben voltam 4 hetet japánban ( Tokio, Kioto, Osaka, Kobe...stb). A szállásra érkezéskor mindenkinek a kezébe nyomtak egy kis plasztik kártyát, amin rajta volt a szállás címe és hogy én egy külföldi vagyok, segítsen kérem, hogy hazajussak típusú szöveg japánul. Enélkül a szomszéd utcáig sem mehettünk ki.
Tokioban meg rendszeresen eltévedtünk a bérelt busszal (persze sofőrrel együtt bérelt)  :D

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4975 Dátum: 2012.03.02 19:16:41 »
Ez egy érdekes cikk:

http://totalcar.hu/tesztek/2012/03/02/ez_legyen_a_kovetkezo_cegautod/1/#szoveg

Az utolsó mondatot akár én is írhattam volna:

"Nem tudtuk megszeretni, de leszakadt tőle az arcunk."

Én is Avensist vennék. 2 literes benzinest, automatát, memóriás üléssel. Hibrid még jobb lenne. Állítólag lesz.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4976 Dátum: 2012.03.02 21:56:32 »
Youtube reklámnak ezt kaptam ma este, gondoltam megosztom veletek. :D

[a csatolmányt egy admin törölte]

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4977 Dátum: 2012.03.03 00:02:20 »
Érdeklődés hiányában zárva: Volt, nincs...

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4978 Dátum: 2012.03.03 07:22:28 »
Kár lenne érte. Bár sose vennék (mert négyszemélyes), de mégis csak még egy lépés előre, hogy a hajtása kizárólag villamos.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4979 Dátum: 2012.03.03 08:59:35 »
Kár lenne érte. Bár sose vennék (mert négyszemélyes), de mégis csak még egy lépés előre, hogy a hajtása kizárólag villamos.
Hát igen, kicsit fából vaskarika a Volt, elektromos hajtású, de benzines áramfejlesztővel :lol:.
Ezt Bazsó is megoldotta amikor i-Miev-et (vagy Cityó reinkarnációját?) vezetett, betett egy Honda aggregátort a csomagtartóba [rohog]
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok