Körülbelül egy hete Avensis tulaj lettem, úgyhogy ez egyben bemutatkozó komment is.
Az autó egy 2005-ös Avensis Wagon 1.8 VVTi Sol Technic.
Korábban volt már a családban Avensis, ezeket mindig a Mayernél vettük, ill. szervizeltük és mindig elégedettek voltunk velük, úgyhogy most is ide vittem az autót. Elvileg ismert az előélete, első tulajtól, végig szervízkönyves, de inkább mindent cseréltetni akartam ami problémát okozhat.
A 180.000-es szervíz kilométerben elég közel volt, úgyhogy ennek mentünk neki kompletten. A vége 125k volt úgy, hogy 4+ programban számoltak pár dolgot.
Mayernél mindenki végtelenül előzékeny és segítőkész volt. Az autót az ügyfélváróból látni lehet szerelés közben. Kértem, hogy bemehessek megnézni, semmi gond nem volt. Lehet kártyával fizetni. Ez külön tetszett, nem annyira szeretek százezres összegeket zsebben hordani. Amexen kívül minden kártyát elfogadnak(CIB-es terminál).
Sajnos volt kellemetlen élmény is a szervíz során, bár ez nem Mayeréken múlt...
Az autó nagyon klassz, kellemes vezetni, csak van egy kis dízeles hangja. A fórumot olvasgattam múlt héten és egy mod(Trotter rémlik) tanácsolta egy usernek a zajok/zörgések topicban, hogy menet közben nyomja ki a kuplungot, mert így eldönthető, hogy a motor vagy sem a zaj forrása. Éppen a Pilisvörösvári emelkedőn mentem a szervizbe, mikor eszembe jutott a tanács a saját autó kerepelése kapcsán. Mondták, hogy a VVTi ilyen, de azért kinyomtam. Csoda történt, megszűnt a dízeles kereplés és azonnal kisimult szép benzines hangja lett.
Szervizben mondtam, a munkafelvevőnek a sztorit, miközben átadtam szerelésre, fel is akadt a szemöldöke rögtön(itt még nem tudtam miért) és elvitte az autót egy körre. Szóval az történt, hogy a dízeles kerepelés váltócsapágy. Két csapágy van a váltóban, ezeket kell cserélni. A Toyota a váltóolajat 60.000 km-enkénti ellenőrzésre javasolja. Mayer ezt cseréli 60.000 km-enként, biztos ami biztos. Az előző tulaj Németországban csak ellenőriztette, nem cserélte. Ő spórolt a két olajcserével cirka 100€-t. Nekem meg mondták, hogy 115.000 jó magyar forint lesz(40k a csapágy, 20k váltóolaj, a többi a munkadíj). Plusz ha valami fogaskerekek rágyógyultak a tengelyre és nem szedhetők le roncsolás nélkül, akkor 225.000... Nem volt őszinte a mosolyom, de kerestünk időpontot erre is. Ha szétszáll a váltó az drágább lenne, inkább megcsináltatom ASAP.
A váltóproblémára mutattak robbantott ábrát, részletesen elmagyarázták mi romlott el, mik az opciók, várható költségek. Bár a várható végösszegtől csuklottam, de ez van.
Van esetleg olyan Avensis váltó probléma amit érdemes megnézetni, ha már szétkapják a váltót?