"Magas nyomással (+0,5) satufékezve 37 méter 12 centi lett az átlagos féktáv, azaz majdnem 90 centit nőtt. Igazán távol áll tőlünk a hatásvadászat, de ez akár emberéletet is jelenthet, ha lelép egy gyalogos a kocsi elé."
"A gyári által megadott adatnál 0,5 bar nyomással laposabb gumikkal az átlagos féktáv 36 méter 92 centi lett, azaz közel 70 centivel később állt meg az autó a normál nyomásos fékezések átlagánál."
Ez egyébként nem olyan drámai mint gondoltam. Az alacsony nyomás még versenyzésre sem jó pályanapokon, ott is 2,2-2,6-ot találtam, azt hittem alacsonyabb nyomáson szokás, mint az f1ben is mindig alacsony nyomást akarnak.
Mivel a gumi egyébként is ereszt érdemes túlfújni, a kérdés csak hogy mennyivel (0,1?, 0,3? több). Ezek szerint a fél bár is belefér, nem vészes a tapadásvesztés, érdemes a komfortot megfigyelni, zaj, kormányzás, fogyasztás. Ha a gumi széle jobban kopik (nem szemre, műszerrel) akkor is érdemes emelni a nyomáson, ez főleg elöl fordulhat elő. Szélesebb gumiknál ez nagyobb gondosságot igényel, valószínűleg előre és hátra nem lesz jó ugyanaz a nyomás kopás szempontjából.
Én autópályán mindenképp igyekszem megemelni a nyomást, ahogy az ajánlott is- nem csak takarékossági okokból.
A 2,5-tel valóban nem lehet mellélőni
A 2 kevés, 3 sok.
Télen, esőben, nyálkás úton, rossz úton, földúton- főleg sárban, homokon stb. érdemes tartózkodni a túlfújástól.