Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 605055 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2760 Dátum: 2017.05.19 05:41:21 »
Srácok mennyire fújjátok a gumit?
Nekem a szervizbe 2,6 bar nyomták, ami kicsit soknak tűnik a kocsi súlyát ismerve.
Tudom hogy mindent a fogyasztásért.
A használati útmutató nem fogalmaz egyértelműen, X km/ óra alatt 2,3 felette 2,6, de ez egy baromság. Volt már pár autóm de mindig a terhelés (az utas létszám) volt az elsődleges szempont, és nem a sebesség...

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről
Télen nyáron kettőfélre.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2761 Dátum: 2017.05.19 07:22:50 »
Télen nyáron kettőfélre.
Tavasszal-ősszel?  ;) :D :tt2:

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2762 Dátum: 2017.05.19 08:26:08 »
Srácok mennyire fújjátok a gumit?
Nekem a szervizbe 2,6 bar nyomták, ami kicsit soknak tűnik a kocsi súlyát ismerve.
Tudom hogy mindent a fogyasztásért.
A használati útmutató nem fogalmaz egyértelműen, X km/ óra alatt 2,3 felette 2,6, de ez egy baromság. Volt már pár autóm de mindig a terhelés (az utas létszám) volt az elsődleges szempont, és nem a sebesség...

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről

Kár találgatni, a B-oszlopon ott a matrica - ott kéne lennie, hogy melyik gyári méretű gumihoz, milyen terheléshez (sematikus emberke és bőrönd figurák), milyen nyomás a javallott.
Amolyan általános "ökölszabály", hogy 2,5 körül jó... aztán egyéni igények szerint.
(Hisz sokaknak a gyári méretű gumi sem megfelelő, ahogy abból van extrém méretet kedvelő, biztos nyomásra is van fétis. Valamint "Taxi" című film: keréknyom elemzés, miszerint túlfújt gumi -> német sofőr, über Merga :))
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2763 Dátum: 2017.05.19 10:47:43 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2764 Dátum: 2017.05.19 10:53:10 »
Kár találgatni, a B-oszlopon ott a matrica - ott kéne lennie, hogy melyik gyári méretű gumihoz, milyen terheléshez (sematikus emberke és bőrönd figurák), milyen nyomás a javallott.
Amolyan általános "ökölszabály", hogy 2,5 körül jó... aztán egyéni igények szerint.
(Hisz sokaknak a gyári méretű gumi sem megfelelő, ahogy abból van extrém méretet kedvelő, biztos nyomásra is van fétis. Valamint "Taxi" című film: keréknyom elemzés, miszerint túlfújt gumi -> német sofőr, über Merga :))
Na pont ilyen nincs a Toyota.
Se emberke, se bőrönd,se figurák....
De azt hiszem le írtam.


Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2765 Dátum: 2017.05.19 12:37:59 »
Na pont ilyen nincs a Toyota.
Se emberke, se bőrönd,se figurák....
De azt hiszem le írtam.
Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről

érdekes, az enyémen van matrica, ott, ahol az összes többi autón is lenni szokott...

nálam például terheléstől és tempótól függetlenül, mindösszesen egy érték szerepel (de még ezt az egyet sem tudom megjegyezni :D)...

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2766 Dátum: 2017.05.19 13:05:41 »
érdekes, az enyémen van matrica, ott, ahol az összes többi autón is lenni szokott...

nálam például terheléstől és tempótól függetlenül, mindösszesen egy érték szerepel (de még ezt az egyet sem tudom megjegyezni :D)...

Na ezek után meg nézem még 1x....:)

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2767 Dátum: 2017.05.19 19:42:29 »
Nos gondban vagyok, elkezdtem tiporni a gázt, próbálom elhagyni a gurulásokat és nem akar fogyni a nafta :( Gondoltam majd jól megnézem mekkora spórmester vagyok, de eddig az első kocka 90+ mérföldet ment el 80 helyett és a második is jól tartja magát :(
Abban bízom, hogy a kút a ludas, mintha kissé előre és a töltőnyílással ellentétesen lejtett volna, az előző átlagot (3.7+) amúgy is kissé sokaltam. Vagy találtam olyan üzemanyagot amiből kevés a fogyasztás, de ebben egyelőre nem hiszek...

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2768 Dátum: 2017.05.19 21:25:50 »
http://blog.toyota.co.uk/toyota-tyre-pressure-and-size-guide#Auris
ez alapjan (is) 2.3-at javasolnak a 17"-osra  :eek:

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2769 Dátum: 2017.05.19 21:38:07 »
http://blog.toyota.co.uk/toyota-tyre-pressure-and-size-guide#Auris
ez alapjan (is) 2.3-at javasolnak a 17"-osra  :eek:
Én tudom, leírásban ez van.
Csak senki nem használja. :)

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2770 Dátum: 2017.05.19 21:55:39 »
De azert, meggondolom majd, hogy autopalyazashoz, meg 160 alatt is egy kicsit feljebb rakom....

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2771 Dátum: 2017.05.19 22:19:19 »
Hirtelen csak ezeket a profilrajzokat talaltam:
https://www.kwik-fit.com/tyres/information/tyre-pressure

azaz magasabb nyomas, kisebb tapadofelulet, egyenotlen kopas stb. ...
Pont erre gondoltam én is...
Elő vettem a téli gumikat,ami még szőrös.
De a közepén szinte teljesen le van kopva, a széle felé haladva egyre több van még belőle.
Tehát valószínűleg 2,6 amire a szalonba fújták az sok.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2772 Dátum: 2017.05.19 22:26:31 »
"Magas nyomással (+0,5) satufékezve 37 méter 12 centi lett az átlagos féktáv, azaz majdnem 90 centit nőtt. Igazán távol áll tőlünk a hatásvadászat, de ez akár emberéletet is jelenthet, ha lelép egy gyalogos a kocsi elé."
"A gyári által megadott adatnál 0,5 bar nyomással laposabb gumikkal az átlagos féktáv 36 méter 92 centi lett, azaz közel 70 centivel később állt meg az autó a normál nyomásos fékezések átlagánál."

Ez egyébként nem olyan drámai mint gondoltam. Az alacsony nyomás még versenyzésre sem jó pályanapokon, ott is 2,2-2,6-ot találtam, azt hittem alacsonyabb nyomáson szokás, mint az f1ben is mindig alacsony nyomást akarnak.

Mivel a gumi egyébként is ereszt érdemes túlfújni, a kérdés csak hogy mennyivel (0,1?, 0,3? több). Ezek szerint a fél bár is belefér, nem vészes a tapadásvesztés, érdemes a komfortot megfigyelni, zaj, kormányzás, fogyasztás. Ha a gumi széle jobban kopik (nem szemre, műszerrel) akkor is érdemes emelni a nyomáson, ez főleg elöl fordulhat elő. Szélesebb gumiknál ez nagyobb gondosságot igényel, valószínűleg előre és hátra nem lesz jó ugyanaz a nyomás kopás szempontjából.

Én autópályán mindenképp igyekszem megemelni a nyomást, ahogy az ajánlott is- nem csak takarékossági okokból.

A 2,5-tel valóban nem lehet mellélőni :D  A 2 kevés, 3 sok.

Télen, esőben, nyálkás úton, rossz úton, földúton- főleg sárban, homokon stb. érdemes tartózkodni a túlfújástól.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2773 Dátum: 2017.05.20 17:01:43 »
Mivel a gumi egyébként is ereszt
Nem feltétlenül, és mindenképp. Nagyon hosszú távon biztosan, de két megnézést közt simán lehet, hogy nem. Nekem volt, hogy egy éven belül nem kellett belefújni. (Nem évente ellenőrzöm a nyomást, hanem kb. annyi ideig nem kellett hozzányúlni.  Még mielőtt valaki: négyévszakos gumiról beszélek, tehát cserélve sem volt ezidő alatt a felnin  ;) )
music     

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2774 Dátum: 2017.05.20 17:45:05 »
Eleve 10 fok= 0,1 bar. Ellenőrzéskor is kiengedsz valamennyit, lehet hogy nálad elég nagy a tűréshatár :) ?
Ha 3ra fújod és 2ig nem nyúlsz hozzá akkor mondjuk nem lehetetlen...főleg az új gumi tartja jól a nyomást, sajna nekem nem az van...

Még mindig nem akar fogyni a gázolaj, megint jó a részeredmény - hiába pocsékolom- lehet hogy nem tudok turbodieselt takarékosan vezetni? Alacsony fordulaton nem kap levegőt és extra gázolajjal próbál erőt csiholni? Fogyasztásmérő nélkül 100 év alatt sem fogok rájönni mi jó neki...Máskor úgy tűnt jót tesz a fogyasztásnak ha már városban 5.-et kapcsolok.

Nem feltétlenül, és mindenképp. Nagyon hosszú távon biztosan, de két megnézést közt simán lehet, hogy nem. Nekem volt, hogy egy éven belül nem kellett belefújni. (Nem évente ellenőrzöm a nyomást, hanem kb. annyi ideig nem kellett hozzányúlni.  Még mielőtt valaki: négyévszakos gumiról beszélek, tehát cserélve sem volt ezidő alatt a felnin  ;) )