Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 605047 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1245 Dátum: 2013.01.28 12:19:42 »
a trükk, úgy tudom, egy dologban áll: a szabvány szerinti mérési ciklusban NINCSEN PADLÓGÁZ! namármost, a kétszáz ló feletti gépek kivételével az emberek bizony padlógázaznak. városban is, pályán is. mint én tettem gyakorlatilag folyamatosan a mazda2 dízellel.
Nem igaz, a normális közlekedéshez nem szükséges padlógázzal gyorsítani (ha legalább 70 LE-s az autó), szinte soha! Max. akkor, ha előzéskor az ember rosszul becsülte meg a szembejövő távolságát, de ez normális esetben nagyon ritka, és 1-2 ilyen eset csak minimálisan módosítja a fogyasztást. A defenzív, takarékos vezetési sítlus kizárja a padlógázat. Feltételezem, hogy az autós újságírók nem annyira ostobák, hogy padlógázzal gyorsítsanak, amikor egy autó fogyasztását tesztelik.

nincs kanyar, nincs oldalszél, nincs rádió, nincs klíma. ja és VILÁGÍTÁS sincs asszem  :devil:
És csak 1 ember ül az autóban, csomagok nélkül. De ami még fontosabb: minden esetben alapfelszereltségű autóval történik a mérés!

« Utoljára szerkesztve: 2013.01.28 12:44:59 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1246 Dátum: 2013.01.28 12:24:52 »
Szavazás indult, tessék használni! :flowers:

alvaro84

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1247 Dátum: 2013.01.28 12:34:59 »
Szavazás indult, tessék használni! :flowers:

A tükör marad, de egyébként nagyon figyelek rá. Viszont nem tartom magam  igazi hardcore-nak, hardver szinten nem nagyon piszkálom a dolgokat, inkább a vezetésre ügyelek.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1248 Dátum: 2013.01.28 12:38:43 »
Én mégis gyanítom, mi lehet a légellenállási alaktényező körül, ha még a csomagtér adatok se hihetőek. Könnyű elrontani vagy félre értelmezni a szélcsatorna mérések eredményét. (Lásd Ferrari F1 szélcsatorna mizéria.)

A padlógázról. Sok autó nem gyorsul érzésre jobban attól, hogy mondjuk fél gáz helyett teljes gázt adok.
1.4VVti (2004)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1249 Dátum: 2013.01.28 12:39:22 »
A tükör marad, de egyébként nagyon figyelek rá. Viszont nem tartom magam  igazi hardcore-nak, hardver szinten nem nagyon piszkálom a dolgokat, inkább a vezetésre ügyelek.

Ezt rendkívül értékelem, ezért kérlek próbálj meg felül is szavazni egyet ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.28 12:44:36 írta Cimbi »

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1250 Dátum: 2013.01.28 12:43:49 »
Ezt rendkívül értékelem, ezért kérlek próbálj meg felül is szavazni egyet ;)
Megtörtént.
1.4VVti (2004)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1251 Dátum: 2013.01.28 12:45:06 »
Megtörtént.

alvaro84-nek írtam, csak idézni felejtettem el  :flowers:

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1252 Dátum: 2013.01.28 12:53:09 »
alvaro84-nek írtam, csak idézni felejtettem el  :flowers:
:whistling: bocsi
1.4VVti (2004)

alvaro84

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1253 Dátum: 2013.01.28 12:57:14 »
alvaro84-nek írtam, csak idézni felejtettem el  :flowers:

Megtörtént ott is, csak úgy éreztem, igényel egy kis bővebb kifejtést. De a választós teszteken elég gyakori, hogy nincs válasz, amit igaznak találnék... most kiegyeztem egy félig hiperrel. Bár a népességet elnézve... gondolom, ezzel is bőven a leghiperebb 1%-ban vagyok. :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1254 Dátum: 2013.01.28 19:35:13 »
Az új Ave is elektronikus rögzítőfékkel van szerelve. Nekem is furcsa volt először, mert, ahogy írtad is, egyszerűen csak el kell indulni és azonnal old. Na, de, mi van, ha mondjuk, a nappali viszonylag olvadós idő éjszakára kemény faggyá változik és az autó éppen kint parkol éjszaka? Vajon ez akkor befagy? Mert a sima rángatós kéziféknél ezt kivédem azzal, hogy sebességben hagyom, - ha kell, az első kerekeket a padka felé fordítom - és nem húzom be a kézit... Ez az elektronikus cucc, meg mindig rögzít, ha megálltál...  :wacko:
Az elektronikus kézifék nem magától rögzít (nálam), csak magától old ki ;)  Ha ez abban a kocsiban így működött, akkor biztosan beállítható a szervizben ez a funkció.
Tehát ezt sem "húzod be" és kész  :yes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1255 Dátum: 2013.01.29 23:22:47 »
Az új Ave is elektronikus rögzítőfékkel van szerelve. Nekem is furcsa volt először, mert, ahogy írtad is, egyszerűen csak el kell indulni és azonnal old. Na, de, mi van, ha mondjuk, a nappali viszonylag olvadós idő éjszakára kemény faggyá változik és az autó éppen kint parkol éjszaka? Vajon ez akkor befagy? Mert a sima rángatós kéziféknél ezt kivédem azzal, hogy sebességben hagyom, - ha kell, az első kerekeket a padka felé fordítom - és nem húzom be a kézit... Ez az elektronikus cucc, meg mindig rögzít, ha megálltál...  :wacko:
Szerelőm olyasmit magyarázott, hogy ezekkel az automata rögzítőfékkel szerelt kocsiknál már nincs külön fékszerkezete a rögzítőféknek, hanem a rendszer az üzemi fékszerkezetet működteti, azzal rögzíti az autót. Legalábbis a Passat CC-n, amit utóbb javított, így volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1256 Dátum: 2013.01.29 23:25:57 »
a trükk, úgy tudom, egy dologban áll: a szabvány szerinti mérési ciklusban NINCSEN PADLÓGÁZ! namármost, a kétszáz ló feletti gépek kivételével az emberek bizony padlógázaznak. városban is, pályán is. mint én tettem gyakorlatilag folyamatosan a mazda2 dízellel.
Ez nem törvényszerű. Édesapám pl. gyakorlatilag soha nem ad padlógázt, mert egyrészt anno a karbis kocsikon belerögzült, hogy olyankor ömlik be a benzin, másrészt mert úgy gondolja, hogy a kocsit így kímélni lehet.

Én már szoktam... de csak ha sietek, és/vagy visszakapcsolás nélkül akarok felmenni egy-egy emelkedőn. De simán elautózok padlógáz nélkül is - a Yarissal is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1257 Dátum: 2013.01.29 23:31:48 »
A padlógázról. Sok autó nem gyorsul érzésre jobban attól, hogy mondjuk fél gáz helyett teljes gázt adok.
A pillanatnyi fogyasztás-mérőn jól nyomon lehet követni, hogy adott esetben nem kell padlógáz az adott sebességfokozatban elérhető maximális fogyasztáshoz - vagy megfordítva: hiába adsz padlógázt, a vezérlés nem ad több üzemanyagot, mint amennyit egy valamivel kisebb gázpedál-állás esetén is ad.

Az is érdekes, hogy ez gyakorlatilag független a fordulatszámtól. Pl. ha a Yarist ötödikben padlózom, 11 liter körüli értéket fog kiírni a pillanatnyi - függetlenül attól, hogy épp 2000 vagy 5000 a fordulatszám.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1258 Dátum: 2013.01.30 05:36:18 »
Szerelőm olyasmit magyarázott, hogy ezekkel az automata rögzítőfékkel szerelt kocsiknál már nincs külön fékszerkezete a rögzítőféknek, hanem a rendszer az üzemi fékszerkezetet működteti, azzal rögzíti az autót. Legalábbis a Passat CC-n, amit utóbb javított, így volt.

Megerősítem, nálam is a hátsó tárcsaféket rögzíti a rendszer, csak nálam teljesen automatikus, nem kell hozzányúlni, csak abban az esetben, ha a motor jár és akkor kell a rögzítőféket vmiért "behúzni".
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1259 Dátum: 2013.01.30 11:24:58 »
A pillanatnyi fogyasztás-mérőn jól nyomon lehet követni, hogy adott esetben nem kell padlógáz az adott sebességfokozatban elérhető maximális fogyasztáshoz - vagy megfordítva: hiába adsz padlógázt, a vezérlés nem ad több üzemanyagot, mint amennyit egy valamivel kisebb gázpedál-állás esetén is ad.

Az is érdekes, hogy ez gyakorlatilag független a fordulatszámtól. Pl. ha a Yarist ötödikben padlózom, 11 liter körüli értéket fog kiírni a pillanatnyi - függetlenül attól, hogy épp 2000 vagy 5000 a fordulatszám.
Na ezt majd kifigyelem.
1.4VVti (2004)