Kb. 30 ezer km-t autóztam eddig a Corollámmal (ez az első autóm, E12 1,4 benzin), és elégedett vagyok a fogyasztásával
Rövid távokra csak ritkán megyek vele, vidéki vagyok és leginkább lakott területek kívül használom, autópálya nincs a közelben, meg drága is lenne, ezért leginkább országúti fogyasztást tudok írni (van benne egy kis város is természetesen). Általában a fogyasztásmérőt veszem alapul, remélem, hogy 1-2 decinál többet nem csal. Nektetk mik a tapasztalatait ezzel kapcsolatban? Én egyszer ellenőriztem (teletankolós módszerrel, akkor teljesen pontos volt). Nyáron 5,5 literrel akár 4 személlyel is ki lehet jönni, úgy, hogy ahol az útviszonyok engedik, a megengedett max. sebességel megyek (ebben még a kílma is belefér 1-es fokozaton) a gyári max. előírásnál nem nagyobb guminyomással. Ha egyedül megyek az 5 is összejön néha (klíma nélkül). Motorféket mindig használom, ritkán üresben is gurítom.
Szerintetek a 2 módszer közül melyikkel lehet jobb eredményt elérni? Nagyon kis gázzal, lassan gyorsítva (ekkor kevesebbet mutat a pillanatnyi fogyasztás-mérő, de tovább is tart) vagy kicsit dinamikusabban (de nem nagy gázzal), ekkor többet fogyaszt, de rövidebb ideig.
Más téma: Biztosan olvastátok ti is a Totalcaros cikket, amiben a túl alacosny fordulatszám hátrányairól írnak. Nos, remélem rám ez nem vonatkozik, 2000 alatt soha nem váltok (általában 2500 körül szoktam) , és 2000 alatt kerülöm a nagy gázas gyorsításokat, 1500 körül pedig visszaváltok, ha nagyobb fokozatban vagyok (nyilván 3-as vagy 2-es fokozatra ez nem vonatkozik...), viszont a sebesség tartására véleményme szeirnt teljesen megfelel az 1600-1800 körüli tartomány, esetleg kis gázadással gyorsítás is.
Szerintetek jól csinálom? Ugye ezzel nem teszek rosszat a motornak?
Persze ilyen fogyasztáshoz nyugodt vezetési stílus szükségeltetik, 3000 fölé szinte csak emelkedőn pörgetem, véleményem szeirnt felesleges is, max. 3000-ig húzatva is megfelően gyorsul a mindennapi közlekedéshez (esetleg előzéskor jobban pörgetni kell, bár én csak teljesen tiszta helyzetben szoktam előzni, részben a fogyasztás miatt is).