Motorfék kontra kigurítás
Én ezen cikk elolvasásáig megrögzött híve voltam a motorfékes üzemmódnak, mindig motorfékkel gurultam le a lejtőkön, mondjuk kicsit zavart, amikor pl olyan helyzet adódott, amikor 2 hosszú lejtő között egy pár 10 méteres szakasz vízszintes "sík" volt, itt a motorfék jelentősen visszalassította az autót, sokszor enyhe gázt kellett adnom, hogy 'elérjek' a következő lejtőszakaszra.
Most a
motorfék - üresben gurulás helyzettől függő kombinációját használom, kíváncsian várom a fogyasztási eredményeimet
!
A fent említett 'lejtő-síkszakasz-lejtő' helyzetben üresben gurulok, ami megnöveli a gurulási sebességet, ezzel nagyobb lendülete lesz az autónak, tehát alapjárati mennyiséggel messzebb el tudok gurulni a lejtők utáni szakaszon, mint motorfékkel.
Egyenlőre kérdés, hogy ezzel megspórolok-e annyit, illetve többet, mintha legmagasabb fokozatban hagyom gurulni az autót, megfelelő motorfordulatszámon nullfogyasztással, de rövidebb szakaszon!?
Majd beszámolok az eredményekről!