Én azt gondolom, hogy amennyiben csak tartod a sebességet és nem gyorsítasz, akkor elég a magasabb fokozatot használni, de gyorsításhoz célszerű úgy megválasztani a fokozatokat, hogy egy ideális tartományban forogjon a motor. A Te esetedben ez elképzelhető, hogy 50 km/h körül tarva elég a 4. fokozat, de onnan gyorsítani könnyebben (értsd: kisebb fogyasztás mellett) tud 3.-ban (az is lehet, hogy a britt cikkben inkább erre utalt a szerző és nem a sebesség tartása közbeni használt fordulatszámra).
Nálam, ugyan egy kis köbcentis benzines van, de, mivel viszonylag egyenletesen adja le a teljesítményét alacsony fordulaton is, ezért pl. 55-ről óvatos gyorsítás esetén én simán vállalom az 5. fokozatot is, nem kapcsolgatok vissza. Persze, ha nyomni kell neki, akkor visszadobom akár 2-őt is, de ezt mindig az adott forgalmi szituhoz mérem. Egükém "előrelátása" szerintem erre is utal többek között. Megjegyezném, hogy az autóm gyári vegyes átlagfogyasztása 6,8 L, míg az utolsó 4 tankom 5,6-5,8 között van, nagyrészt nyugis tempóban, de azért egy-két 3/4-ed, vagy teljes gázas gyorsítás belefér.
A Ti autótoknál, viszont van turbólyuk valamekkora, még, ha nem is túl nagy, emiatt kényelem szempontjából különbözhet ez a módszer, előnyben részesítve a turbólyuk feletti fordulatszám használatát, de ebben nincs sok gyakorlatom, pláne IS220d témában. Ezt mondtam, hogy mindenkinek ki kell tapasztani, hogy saját autójának mi az a tartománya, ahol a legoptimálisabban üzemelhet