Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 605077 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #600 Dátum: 2011.06.28 13:50:43 »
Na majd megaszongyák Zénókáék is. Én amióta odafigyelek az alacsony rpm-re (meg meleg, meg jobb olaj, eco gumi, összeszokom a kocsival egyre jobban, stb), azóta brutálisan csökken a fogyim (lásd aláírásomban).
         

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #601 Dátum: 2011.06.28 14:00:59 »
Ki kém, ki nem kém?
Itt Egükém jelentkezik!  :clap:

Kérdésetek, kérésetek számomra parancs!  :yes: :yes:

Jelszó: "Alacsony RPM, előrelátás, tiszta fej!!"

(első a fogyasztás)
 :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.28 14:03:35 írta Egükém »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #602 Dátum: 2011.06.28 14:03:42 »
Na majd megaszongyák Zénókáék is. Én amióta odafigyelek az alacsony rpm-re (meg meleg, meg jobb olaj, eco gumi, összeszokom a kocsival egyre jobban, stb), azóta brutálisan csökken a fogyim (lásd aláírásomban).
Zénókáék már a másik véglet, mindazonáltal drukkolok neki a 3000km/45L benzin projekthez!  :clap: Amilyen elvetemült, leszilacival együtt, nincs kétségem affelől, hogy megcsinálják.

A kiemelttel kapcsolatban én is ugyanezt mondom a saját példámmal is. Tavaly nyárhoz képest durván 0,8-1 litert esett tankonként az átlagom a fent nevezett okokból kifolyóan.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #603 Dátum: 2011.06.28 14:11:29 »
Ami érdekes, hogy a hivatkozott arc a UK fórumról sokkal jobb eredményt ért el az általa tanácsolt vezetési szokásokkal, mint a legtöbb más felhasználó...
Ez azért van, mert ő legalább odafigyel a fogyasztásra, míg a többiek nem  :) ... De ettől még a módszere rossz (mármint a minél alacsonyabb fogyasztás szempontjából). Minél alacsonyabb fogyasztás = minél alacsonyabb fordulatszám, és pont. Azt meg, hogy észrevedd, gázpedálállás-változásra hogyan változik a fogyid, nem érzéssel kell elérni (legalábbis kezdetben, míg be nem gyakorlod), hanem a pill. fogyi-mérő figyelemmel tartásával.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.28 21:44:02 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #604 Dátum: 2011.06.28 20:15:39 »
Én is kb. fél literrel lejebbvittem a fogyit, de nálam már más egy csöppet a helyzet, mert egy egyterűt hajtom, ami ráadásul egykilences dCi-s, Misi ES gummákkal.

Egünek nagyon igaza van, hogy előre kell gondolkozni, nem minden az alacsony fodrulatszám és az ECO gumi.  Én 2000 rpm-nél nagy átlagban elváltom a sebességet, a pályán 100-110 között megyek, hosszútávon 130-135  GPS szerint.  A 6-os váltó sokat segít, a 300 nm meg ha kell segít a necces helyzetekben, habár olyanba nem szoktam keveredni mostanában.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #605 Dátum: 2011.06.29 00:10:14 »
Szerintem nagyon egyszerűen megfogalmazható a két alapelv, amit ha szem előtt tartasz, máris nagyon sokat spóroltál:
1. mindig a lehető legmagasabb fokozatban a lehető legalacsonyabb fordulatszámon autózz - természetesen ésszel!
2. kerülni kell minden fölösleges lassítást, első számú közellenség a teljes megállás.
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #606 Dátum: 2011.06.29 08:51:50 »
Inkább tarts magasabb fordulatokat, mint alacsonyakat, pl. 4-5-6-os fokozatokban soha ne gyorsíts 2000rpm alatt. 3-asban ne menj 1600-as, 4-esben 1800-as, 5-ösben 1900-as, 6-osban 2100-as fordulatszám alatt. Ha tele van a kocsi, akkor ezekhez adj 200 rpm-et.
Pff, ez mekkora badarsag. A kiemelt resz azt jelentene, hogy varosban 50-55-el harmadik fokozatban kellene haladni  :shit:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #607 Dátum: 2011.06.29 09:15:09 »
Inkább tarts magasabb fordulatokat, mint alacsonyakat, pl. 4-5-6-os fokozatokban soha ne gyorsíts 2000rpm alatt. 3-asban ne menj 1600-as, 4-esben 1800-as, 5-ösben 1900-as, 6-osban 2100-as fordulatszám alatt. Ha tele van a kocsi, akkor ezekhez adj 200 rpm-et.
Pff, ez mekkora badarsag. A kiemelt resz azt jelentene, hogy varosban 50-55-el harmadik fokozatban kellene haladni  :shit:

Igen, azt jelentené... ennél az autónál 50-55-nél 3-asban kb. 1600-at, 4-esben kb. 1200-1300-at forog a motor, én pl azért elgondolkodtam, h melyik a jobb (nem-e kevés az 1200-1300), de ahogy olvastam a topikot vállalható ez 4-esben, nem érzem, hogy a motor erőlködne...

Próbálgattam az adott tempónál (50-55) azt is, h a BC-t nulláztam, és menjünk egy kört 3-asban és 4-esben is, de kb. azonos adatokat (3.7-4l/100) dobott a BC (de sajnos a táv amiket így mentem teszt jelleggel nagyon rövid volt, és feltételezem, hogy itt olyan 8-10% különbség lehet a fogyasztásban 3-as és 4-es fokozatok között max, vagyis kéne menni vagy 10km-t hogy értékelhető adatot kapjunk, ezért meg nem megyek ki a városból).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #608 Dátum: 2011.06.29 09:32:50 »
Én azt gondolom, hogy amennyiben csak tartod a sebességet és nem gyorsítasz, akkor elég a magasabb fokozatot használni, de gyorsításhoz célszerű úgy megválasztani a fokozatokat, hogy egy ideális tartományban forogjon a motor. A Te esetedben ez elképzelhető, hogy 50 km/h körül tarva elég a 4. fokozat, de onnan gyorsítani könnyebben (értsd: kisebb fogyasztás mellett) tud 3.-ban (az is lehet, hogy a britt cikkben inkább erre utalt a szerző és nem a sebesség tartása közbeni használt fordulatszámra).
Nálam, ugyan egy kis köbcentis benzines van, de, mivel viszonylag egyenletesen adja le a teljesítményét alacsony fordulaton is, ezért pl. 55-ről óvatos gyorsítás esetén én simán vállalom az 5. fokozatot is, nem kapcsolgatok vissza. Persze, ha nyomni kell neki, akkor visszadobom akár 2-őt is, de ezt mindig az adott forgalmi szituhoz mérem. Egükém "előrelátása" szerintem erre is utal többek között. Megjegyezném, hogy az autóm gyári vegyes átlagfogyasztása 6,8 L, míg az utolsó 4 tankom 5,6-5,8 között van, nagyrészt nyugis tempóban, de azért egy-két 3/4-ed, vagy teljes gázas gyorsítás belefér.

A Ti autótoknál, viszont van turbólyuk valamekkora, még, ha nem is túl nagy, emiatt kényelem szempontjából különbözhet ez a módszer, előnyben részesítve a turbólyuk feletti fordulatszám használatát, de ebben nincs sok gyakorlatom, pláne IS220d témában. Ezt mondtam, hogy mindenkinek ki kell tapasztani, hogy saját autójának mi az a tartománya, ahol a legoptimálisabban üzemelhet
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #609 Dátum: 2011.06.29 09:37:50 »
Próbálgattam az adott tempónál (50-55) azt is, h a BC-t nulláztam, és menjünk egy kört 3-asban és 4-esben is, de kb. azonos adatokat (3.7-4l/100) dobott a BC (de sajnos a táv amiket így mentem teszt jelleggel nagyon rövid volt, és feltételezem, hogy itt olyan 8-10% különbség lehet a fogyasztásban 3-as és 4-es fokozatok között max, vagyis kéne menni vagy 10km-t hogy értékelhető adatot kapjunk, ezért meg nem megyek ki a városból).
Nem. Butaság. Megtévesztő adatot kapsz.  :flowers:
Ezt úgy van értelme összehasonlítani, hogy egy-egy tank üzemanyag erejéig alkalmazod az egyik, majd a másik módszert. Ha nagyjából mindig azonos útvonalon használod az autót, és azonos arányban az autópályán-városban-országúton, akkor kaphatsz egy jó közelítésű eredményt. De pár km-es etapokkal csak félrevezeted saját magad. Hidd el.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #610 Dátum: 2011.06.29 09:42:17 »
1200-as fordulatnal mar 200Nm folott van a nyomatek. Siman tartja a forgalom ritmusat mar az enyem is 4-ben 50-tol, nemhogy a D-CAT.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #611 Dátum: 2011.06.29 09:46:59 »
1200-as fordulatnal mar 200Nm folott van a nyomatek. Siman tartja a forgalom ritmusat mar az enyem is 4-ben 50-tol, nemhogy a D-CAT.
:hug: Oksi, ezért mondtam, hogy ebben nem vagyok jártas...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #612 Dátum: 2011.06.29 15:21:32 »
Én azt gondolom, hogy amennyiben csak tartod a sebességet és nem gyorsítasz, akkor elég a magasabb fokozatot használni, de gyorsításhoz célszerű úgy megválasztani a fokozatokat, hogy egy ideális tartományban forogjon a motor. A Te esetedben ez elképzelhető, hogy 50 km/h körül tarva elég a 4. fokozat, de onnan gyorsítani könnyebben (értsd: kisebb fogyasztás mellett) tud 3.-ban (az is lehet, hogy a britt cikkben inkább erre utalt a szerző és nem a sebesség tartása közbeni használt fordulatszámra).
Felejtsük már el ezt az "ideális tartomány" dolgot  :) ... Olyan NINCS, hogy adott sebességről a motor 3-asban kisebb fogyasztás mellett gyorsít, mint 4-esben! Maximum a gyorsulási időben lehet akár jelentős különbség is (főleg egy feltöltött motor esetén), így aztán a sofőrön múlik, hogy mit választ. De ha "kibírja" a gyengébb gyorsulást, akkor garantáltan gazdaságosabban teheti ezt a magasabb fokozatban.

Amit a brit csávó írt, az arra az esetre érvényes, ha szeretnél takarékosan vezetni, de úgy, hogy közben ne nagyon veszíts időt. De ha csak a spórolás a cél, akkor nem jók az ajánlásai.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #613 Dátum: 2011.06.29 15:23:38 »
Próbálgattam az adott tempónál (50-55) azt is, h a BC-t nulláztam, és menjünk egy kört 3-asban és 4-esben is, de kb. azonos adatokat (3.7-4l/100) dobott a BC (de sajnos a táv amiket így mentem teszt jelleggel nagyon rövid volt, és feltételezem, hogy itt olyan 8-10% különbség lehet a fogyasztásban 3-as és 4-es fokozatok között max, vagyis kéne menni vagy 10km-t hogy értékelhető adatot kapjunk, ezért meg nem megyek ki a városból).
Van az autódban tempomat? Csináld azt, hogy végigmész egy adott útszakaszon, adott sebességgel (mondjuk 55), bekapcsolt tempomattal - előbb hármasban, aztán négyesben. Közben figyeld a pillanatnyi fogyasztást. Meglesz a válasz a kérdésre  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #614 Dátum: 2011.06.29 16:26:31 »
Próbálgattam az adott tempónál (50-55) azt is, h a BC-t nulláztam, és menjünk egy kört 3-asban és 4-esben is, de kb. azonos adatokat (3.7-4l/100) dobott a BC (de sajnos a táv amiket így mentem teszt jelleggel nagyon rövid volt, és feltételezem, hogy itt olyan 8-10% különbség lehet a fogyasztásban 3-as és 4-es fokozatok között max, vagyis kéne menni vagy 10km-t hogy értékelhető adatot kapjunk, ezért meg nem megyek ki a városból).
Van az autódban tempomat? Csináld azt, hogy végigmész egy adott útszakaszon, adott sebességgel (mondjuk 55), bekapcsolt tempomattal - előbb hármasban, aztán négyesben. Közben figyeld a pillanatnyi fogyasztást. Meglesz a válasz a kérdésre  :yes:

Igen, ezt néztem, illetve csináltam azt, hogy adott útszakasz 55km/h 3-asban elindul, nulláz a bc avg fogyasztása és lássuk mit mutat a szakasz végére. Ugyanezt 4-esben is. Erre írtam, h kb ugyanaz volt, de a szakasz sztem nem volt elég hosszú...