Nyilván egy 1,4-es Corollával nem érdemes olyan alacsony fordulatról gyorsítani, mint mondjuk a kétliteres Avnsisszel...
De ... Csak kicsit több gázzal kell ezt tenni. De a fordulat lehet ugyanolyan alacsony.
Most tényleg tévedsz. Egy nagyobb lökettérfogatú motornak nemcsak, hogy adott fordulatszámon nagyobb a nyomatékleadása, de még a nyomatékgörbéje is közelebb áll az ideálishoz. Tehát alig valamivel az alapjárati fordulatszám felett egy kellően erős motorral már el lehet kezdeni gyorsítani, míg egy kis motorral isten őrizz, pláne kövér gázzal. Pont Te szoktad azt mondani, - és igazad is van... - hogy milyen káros dolog nagyon alacsony fordulatnál padlót nyomni.
Ne keverjuk: mechanikai szempontbol karos a padlo 1100-1200 fordulat alatt. Fogyasztasi szempontbol minel alacsonyabb a fordulat annal jobb gazallastol fuggetlenul. Még a yaris 600-as alapjáratán is.
Emelkedo utana lejto, azaz a domb(fogyiszempontbol):
A rossz: emelkedon tobb gazzal sebesseget tartani, a lejton a gazt kicsit visszaveve sebesseget tartani.
A mindegy: emelkedo tobb gaz seb tartva, a lejton gazt tartva gyorsulni. Atlagseb no, fogyinak nem jo.
A jo: emelkedon tobb gaz seb tartva, a lejton uresben gurulni ameddig lehet.
A jobb: emelkedon valtozatlan gazzal seb csokken, a lejton uresben gurulni ameddig lehet.
A legjobb (nem kozutra): emelkedon valtozatlan gazzal seb csokken, a dombteto elott annyival uresben gurulva tovabb lassulni, hogy még eppen atguruljunk a dombteton, lefele gurulni ameg lehet.