Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1626880 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re: Yaris általában
« Válasz #5520 Dátum: 2009.07.14 13:50:04 »
hali gyors kérdés és lehet hogy hülye is de...

nem lehet Yarisba (D4D) TEMPOMATot tenni mert napi 200 km veretek le autópályán és nagyon unom nyomni a gázt

De lehet. Van gyári is, meg a neten mindenféle utángyártott. Google a barátod. :)

Catman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Re: 1.0 motor
« Válasz #5521 Dátum: 2009.07.15 08:09:09 »
Annyira hangos már? Ha meg beletennének egy hosszú 6.-at, akkor meg semmi ereje sem lenne, a legkisebb emelkedőt sem bírná el. Nekem az az álláspontom, hogy normál használathoz a legtöbb alapmotor gyenge, az eggyel nagyobbat érdemes választani, az jobban passzol a jármű tömegéhez is. És a fogyasztásban sem biztos hogy rosszabb, mert a nagyobb motor erőssebb, kisebb gázzal is elviszi a kasztnit, a kismotort meg jobban nyomni kell.
A hangja annyira nem veszes, a szelzaj szerintem nagyobb, mint a motorzaj, viszont a fogyasztasnak nagyon jot tenne a 6. sebesseg. :) Az teny, hogy emelkedon nem birna a kis motor (megpakolva meg 5-ben is erolkodik), de vissza lehetne valtani...
Yaris II 1.0

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Yaris általában
« Válasz #5522 Dátum: 2009.07.15 13:13:05 »
Néhány gondolat a fékbetétről:

Aszbeszt azért volt a fékben valaha, mert nagyon jól bírta a hőt. Viszont ugye rákkeltő mint állat, ezért nem szabad magyarországon 98-tól, németoban és általában európában 95 tól azbesztes fékbetétet FORGALOMBA HOZNI.

Az aszbesztet ki lehetett már régebben is váltani, de többféle drágább anyag keverékével, emiatt ameddig lehetett mindenki gyártotta.
Összehasonlításképpen egy azbesztes fékbetét 12-13 féle anyag keverékéből tevődik össze, egy azbesztmentes közel 50.
Elég sok téveszme kering a köztudatba a fékbetét keménységével-puhaságával, tárcsa koptatásával kapcsolatban.
Azbesztesből is lehetett gyártani jót és rosszat, viszont itthon kb 10 éve nem nagyon találkozni azbesztes betéttel (lada-dacia-wartburgot leszámítva) ezért ezzel most nem foglalkozunk.

Ólcsón lehet gyártani puha betétet ami gyorsabban kopik viszont nem bántja a tárcsát és kemény betétet ami lassabban kopik, viszont eszi a tárcsát.
Drágán lehet gyártani olyat ami nem kopik és a tárcsát sem bántja, ennek oka hogy a betét anyagába olyan (drága) anyagokat is kevernek ami keni a 2 felületet, emiatt egyik sem kopik gyorsan, a fékerő viszont konstans. ( nem gépzsírról van szó :) )

Hogy mekkora különbségek vannak, arra jó példa, hogy kb 10 évvel ezelőtt egy itthoni fékbetét gyártó forgalomba kerülő betétje átlag 60 ezer kilómétert bírt ki, addig ugyanezen gyártó tesztjei során olyan keveréket is tudott készíteni ami egy 240 lóerős autómata váltós nagyautóban intenzív sportos használattal 200.000 kilóméter után még kb 30%-os volt. (ugyanezen autóban egy normál keverés ilyen használattal 10-12 ezer után fémen volt.)....hoppá
A gond ezzel az, hogy csak az előállítási költsége egy ilyennek olyan 4-5 szöröse a normál keveréknek, másrészt kinek éri meg ilyet készíteni.

Egy átlag autó évente megy mondjuk 20 ezer kilmétert...magyarán jó esetben 10 év múlva rájönne milyen faxa az xxx nevű betét, igaz hogy drága de sokáig tart. Kinek éri meg ( nem csak itthon) 15-20 évre előre befektetni?? senkinek.

MIndez persze nagyjából konstans fékerő teljesítménnyel, egyik autónak sem jó ha erősebben vagy kevésbé "fog" a fék, mert ugye megváltozik az első-hátsó fékerőelosztás. Egy betét fékező erejét egy viszonylag olcsó anyag növelésével vagy csökkentésével kehetett módosítani, általában ezt azonos értéken is tartják a gyártók, a gond inkább ott szokott lenni, amikor hő hatására csökken az erő, (2-3ik fékezés) ennek elkerülésére már viszonylag drágább anyagok kellenek. Jó példa erre az olcsó olasz gyártású "Forma" fékbetét... na annál 2-ik erős fékezésnél már nem képes blokkolást előidézni.

Szóval nem egyszerű kérdés ez. Sajnos manapság nem éri meg senkinek hosszú élettartamú, tárcsát nem koptató betétet készíteni. Jó példa volt erre a gyári kék színű japán gyártású fékbetét kb 2-3x hosszabb élettartammal mint az optifites dobozban lévő bosch betét. RÁadásul az első nem porzott-koszolt feketén, a bosch mint az állat. EZ a benne lévő korom összetevő miatt van, amit szintén ki lehet váltani nem szinező szürke, vagy szintelen anyagokkal, de a korom ugye olcsóbb. A korom egyébként szintén a hőelvezetés miatt kell.

És akkor hogy még nehezebb legyen a kérdés, az egészhez még hozzájön, hogy nincs 2 egyforma használat. Ugyanazon betétet sportos használattal kb 10-ed annyi idő alatt is el lehet fogyasztani, mint tudatos fékezés nélküli használattal.
Az enyémben (2002-es) is sajnos bosch fékbetét került gyárilag, ami feketén fog, ráadásul a tárcsát is eszi, és még viszonylag gyorsabban is kopik mint társai. Láttam olyat aki ezt a betétet 50 ezer kilóméter alatt cserésre koptatta. Meg olyat is aki 400 ezer kilóméter után még 2 mm-re van a kopásjelző felett. Emiatt nem mérvadó a kinek mennyit ment el. MIndenkinek mást jelent a normál használat, ezért ennyire szubjektív egy fékbetét élettartama.


dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re: Yaris általában
« Válasz #5523 Dátum: 2009.07.15 13:57:16 »
Azt meg tudod mondani, hogy ami betétet adnak a szalonban (pontosan nem tudom a doboza milyen, de valami pirosas azt hiszem. toyota van ráírva hátuljára) az optifit vagy miféle?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #5524 Dátum: 2009.07.15 17:05:02 »
Azt meg tudod mondani, hogy ami betétet adnak a szalonban (pontosan nem tudom a doboza milyen, de valami pirosas azt hiszem. toyota van ráírva hátuljára) az optifit vagy miféle?

Márkaszervízekben lehet venni ilyet is olyat is. Általában az Optifitet szeretik gyári ként emlegetni, és mondani hogy milyen baráti az ára. Pedig van valóban gyári is, csak drágábban. Nekem a japán Yarisomba a Zénóka által is említett kék színü japán betét van, szinte hihetetlen hogy városi használatban úgy hogy használom is rendesen a féket 120 ezernél még van rajta rendesen, de ami még ennél is jobb, hogy a tárcsa olyan mintha új lenne, semmi válla. És amit a legjobban szeretek benne, hogy egyáltalán nem kell fékport takarítanom a felnikről :)
Xanyi

leszilaci

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #5525 Dátum: 2009.07.15 21:16:18 »
... És amit a legjobban szeretek benne, hogy egyáltalán nem kell fékport takarítanom a felnikről :)
hogy ezért mennyire irigyellek :)
ráadásul Neked csak 4*6 küllőt kell mosogatnod, nekem meg 4*9-t :lol:

Gleris

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Re: Yaris általában
« Válasz #5526 Dátum: 2009.07.15 21:51:53 »
... És amit a legjobban szeretek benne, hogy egyáltalán nem kell fékport takarítanom a felnikről :)
hogy ezért mennyire irigyellek :)
ráadásul Neked csak 4*6 küllőt kell mosogatnod, nekem meg 4*9-t :lol:

Na, nekem meg 4x16-ot :clap: Valaki esetleg tud többet mondani? ::)
Ráadásul fehér, úgyhogy a fékpor hatványozottan látszik rajta, de szerencsére csak esőben jelentkezik a dolog, még én is a gyári "kék" betétekkel megyek, 77ezer van a kocsiban, és szoktam azért elég széépeket fékezgetni, és azért még van rajta bőven.. ha elkopik, tuti, hogy csak ilyenre cserélem.

pzs

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #5527 Dátum: 2009.07.16 14:11:10 »
A keprol jut eszembe: nincs esetleg valakinek 1 a TS felnin talalhato gyari emblemas kupak esetleg elfekvoben? Nekem 1 hianyzik es nagyon ronda anelkul... :( Markaszervizben egyszer kerdeztem, de valamiert elsiklottak felette. Gondolom nem olyan nagy tetel amivel foglalkozni kellene :) Marmint valszeg 1 vagyonba kerul, de nem sok nyereseg akad rajta... Ha legkozelebb arra jarok ujra rakerdezek.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Yaris általában
« Válasz #5528 Dátum: 2009.07.16 18:42:27 »
nekem van 1 kupakom de csak a hozzá tartozó másik hárommal eladó, no meg a mögötte lévő felnivel.
Szal ha vkit érdekel nyári talin átvehető jó pénzért, gumírozva, csavarokkal :)
Balunak elvileg félre van téve, de nem érem el már nagyon régóta.
Ja fotó 2 hszlással korábban :)


Gyenega

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Yaris általában
« Válasz #5529 Dátum: 2009.07.20 19:16:55 »
Kedves Yaris-tulajok!

Második autónak szeretnénk egy 2001-2003 körüli Yarist klímával 1 millió Ft-ért. Körbenéztem a használtautó.hu-n és találtam is párat.
Ma meg is néztem egyet ( http://www.hasznaltauto.hu/2971361_toyota_yaris_2001 ),de kiderült, hogy olasz, nincs még forgalomba helyezve, a jobboldala vszeg sérült volt és eléggé kopott a kuplungja.
A kérdésem az volna, hogy szerintetek fellelhető-e valóban jól használható nem nagyon sérült Yaris ezen az áron?

Továbbá nagyon jó volna, ha tudnátok szolgálni néhány tanáccsal arra vonatkozólag, hogy mire is érdemes odafigyelni Yaris vásárlásakor (a corollánál legalább 10 olyan alapvető dolgot elfelejtettem megnézni, amit legközelebb biztos megtennék...).

Előre is köszi!



Megnéztem ma egy 1.0-ás 99-es yaris-t, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem volt benne szervó. Tényleg árultak yaris-t szervó nélkül? Rendben, hogy kisautó, de azért mégiscsak furcsa...
Furcsa volt továbbá, hogy az 1.3-as hoz képest mennyivel zajosabb a kisebb motor, és hogy nem láncos, hanem vezérműszíjas (legalábbis az eladó szerint.)
Egyébként mennyiért lehetne bele szervomotort tenni? Érdemes egyáltalán?





Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #5530 Dátum: 2009.07.20 20:26:22 »
Volt szervó nélküli Yaris 99-2001-ig. Utólag beletenni nem olyan egyszerű, mert ezekben még nem elektromos volt a szervókormány. Az ezres Yaris azért zajosabb, mert ugyanannál a tempónál sokkal nagyobb fordulaton pörög a motor, mint az 1,3-asnál. Egyébként az is csendes.
És minden Yaris láncos, az eladó volt suta...
Xanyi

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Yaris általában
« Válasz #5531 Dátum: 2009.07.23 22:37:52 »
Hello mindenki!

1.0-es Yarisban(2002-es) kell-e, és ha igen, milyen időközönként váltóolajat cserélni?-130 000 km van a kocsiban. Ill. az eredeti féktárcsákat(belső hűtésű) meddig szabad használni-halogatom a cseréjét az 50-60 %-os betétek miatt, amik 90 000 km körül lettek cserélve!?
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #5532 Dátum: 2009.07.24 07:13:51 »
Hello mindenki!

1.0-es Yarisban(2002-es) kell-e, és ha igen, milyen időközönként váltóolajat cserélni?-130 000 km van a kocsiban. Ill. az eredeti féktárcsákat(belső hűtésű) meddig szabad használni-halogatom a cseréjét az 50-60 %-os betétek miatt, amik 90 000 km körül lettek cserélve!?

A váltóolajat 60 ezer km-enként ajánlott cserélni. Castrol TAF-X-et tegyél bele.

Amíg a betétek nem kopnak el, addig ne foglalkozz a tárcsával. Majd együtt cseréld.
Xanyi

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Változott a D-4D a modellfrissítéssel?
« Válasz #5533 Dátum: 2009.07.24 22:35:14 »
Egy 2-3 éves dízel Yaris lényegében ugyanaz mint egy új, azaz szintén 6-sebességes a váltója és a motorja is ugyanaz (az Optimal Drive címszó alatt ígért dolgok ellenére)?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Yaris általában
« Válasz #5534 Dátum: 2009.07.24 22:41:32 »
Nem, a 6os váltó csak a fészliftttel került bele a Yarisba.
Gabe 254.