Írnék egy kis összefoglalót az előző problémáim alakulásával kapcsolatban, nehogy potyázónak nézzetek.
Egyben köszönöm az előző kérdésemre érkezett válaszokat, azóta még nem reagáltam rájuk.
Szerelőhöz be vagyok jelentkezve május elejére, valószínűleg féltengely lesz a hiba oka. Alkatrészboltos ismerős nem kecsegtetett sok jóval, hogy ha egész szett féltengely kellene, mert egyik beszállítónál sincs, még lengyel lerakatokban sem. Belsőt azt találni, de ha a külső lesz a baj, akkor marad a bontó. Ő a szentendrei Japker-t ajánlotta, ezügyben ha van javaslat, szívesen veszem.
A gázos problémával kapcsolatban:
Nyűglődős kecskeméti szakik helyett fogtam és elvittem Páhira, a környék legelismertebb gázautós műhelyébe és ők nagyon korrektül rendberakták ripsz-ropsz, egyik nap vittem, másik nap hoztam...
Korrekt, ügyfélközpontú hozzáállás, nem elszállt árak. Azt mondták, a kipufogó szelep vezérlése el volt állít(ód)va 1 fokkal, ez okozta az egyenetlen alapjáratot. Felújították a gázinjektorokat is. Ez rendbe tette úgy általában az alapjáratot és a finom gázpedál műveletek lehetőségét.
Sajnos a gázüzem helyes működéséhez gázkomputert kellene cserélni, mert ami benne van (egy Diego G3 típusú) elmondásuk szerint sajnos a legrosszabb ami lehet, azaz nehezen beállítható, bonyolult és instabil készülék, így gázra kapcsolva egy idő után mindenképp elállítódik valami paraméter, és előbb vagy utóbb kijelez a check engine lámpa, valami keverékképzési hibakóddal, ami sajnos a benzinüzemet is elállítja valami módon, tehát ha utána visszakapcsolok benzinre, akkor ott is csúnyább lesz az alapjárat és elmegy a finom gázadási lehetőség, gondolom attól, hogy az eredeti ECU-t megzavarják a hibás gáz ECU által emulált mindenféle paraméterek. Ilyenkor akkusaru le, pár perc után vissza és minden rendben.
Érdekes módon ez az egész nyavaja csak alapjáraton és kis fordulaton jön elő, jellemzően városban, mikor finoman kellene gázt adni, nagy forgalom, sok kuplungolás... gyorsításkor, országúton, pályán semmi rángatás, egyenletes húzás, jó fogyasztás jellemzi.
Tehát gyakorlatilag most van egy rendben működő benzinesem, ami gázon is használható, ha spórolni akarok az üzemanyagon, igaz, akkor hibát dob egy idő után. Nem biztos, hogy rentábilis lenne 100000-ért egy új gázrendszert szereltetni bele, főleg, hogy még a féltengely is kérdéses. Együtt lehet élni vele.