Ami nálam elvileg megvolt gyűrűzés címszó alatt - mert rákérdeztem a szerelőnél akkoriban:
-teljes motorblokk takarítás (olajozó furatok)
-hengerfej felújítás (sikolás, nyomáspróba)
-gépi szelepfészek marás-csiszolás
-szelepszár szimmering csere
-ultrahangos tisztítás
-motor szét és összefűzése, szerelés
Nekem 185e Ft volt a gyűrűzéses móka (...)
Szia!
Nos, ha ezeket mind megcsinálta, akkor szerintem nem is volt drága!
Én sajnos pongyola voltam anno ezek szerint.
- motorblokk olajzó furataival nem foglalkoztam, max. szemrevételezés erejéig. A dugattyúkat viszont kipucoltam rendesen.
- hengerfejet nem síkoltattam (nyomáspróba sem volt), szerelők ha kell ha nem ezt csinálják. Én nem szeretem, ha nem kell. Élvonalzós mérés elég volt, mindenhol tűrés alatt volt, ment vissza anélkül. Viszont a szelepeket fémig csiszoltam, és a szelepfészekbe pasztával korrekten becsiszoltam. Marás nem kellett (315.000 km-nél)
- szelepszárszimmering csere megvolt
- ultrahangos tisztítást biztosan nem csináltam. Ezzel mit pucoltak???
Egy dolgot csinálnék másképp, kicsit hónolnám a hengereket, ez akkor elmaradt. De legalább nem maradhatott csiszolóanyag a blokkban, mint szegény DonPrego-nál. Lassan meglesz benne a 40.000 km gyűrűzés óta, és hála Istennek semmi baja. A terv szerint a napokban cserélem a vezérlést, akkor rámérek a szelephézagokra is.
De most legalább röpködnek az infók az árról, mert hat évvel ezelőtt senki sem tudott pontos infót róla. Szerintem az előző tulaj is tudta mibe fájhat, és inkább eladta. Nekem nem szólt róla "természetesen".
Ha megbízható emberke csinálja korrekten, akkor én mindenkinek javaslom ezt a műtétet, akinek 1-2 évnél hosszabb távú tervei vannak az autójával. Részint nem fogy majd ezrenként egy liter olaj, részint megmenekül a lambdaszonda meg a katalizátor, aztán kevesebb olaj fogy majd (nekem az anyagár már vissza is jött csak ezen), nem kell lesni az olajszintet állandóan, nyugodtabb vagy. Mondjuk pár hónapig még lestem, aztán lettem nyugodt