Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 275530 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Van jó töltőm, optimate2-es :)

Engem csak a folyadékveszteség aggaszt, és nem szeretném, ha amiatt menne idő előtt az akksi tönkre, hogy nem lepi el a cellákat rendesen, mert elpárolgott belőle.

Az már biztos, ha én akksit veszek ezek után, mindenképp megpróbálok lecsavarható kupakosat venni, abban "hiszek", az új dolgoktól tartok kicsit.

Köszi egyébként a tanácsokat, ezt megfogadom azért, nem bontom meg, ha nem lesz semmilyen tapasztalható jele a romlásnak, persze nagyon zavar, hogy nem tudom milyen lehet a szint benne...

Viszont az 1 éves kismotor akksit amit Agyarka mondott is, hogy megbonthatok, azt megbontom (amit én savaztam fel), kíváncsi vagyok, igényel-e vizet. Egyik ismerősöm használ ilyeneket és azt mondta, hogy ő is levette múltkor a tetejét, kellett bele d.víz. A másik motorakksit nem bontom fel, mert azt most savaztam fel kb 1 hete, abban biztos rendben a szint, bár szerintem az 1 éves akksiban is oké, mégis szeretnék róla meggyőződni, hogy rendben van a szint mielőtt eladom a motort.


Még egy érdekesség, ami miatt a toyota akksija miatt aggódom, hogy romlik:
Egy éve 1-2 napos állás után 12,8 V körül alakult a kapocsfeszültsége.
Idén ez már csak 12,6 V körül alakul.
Mindegyik esetben fel volt töltve az akksi optimate 2-es töltővel, és úgy ment el a garázsba pihenni, majd feszültség vizsgálatra.
Ebből arra következtetnék, hogy öregszik az akksim, kevésbé fitt. Az autó töltése továbbra is jó, 14,28 V körüli töltésre emlékszem, kb 1 hete mértem.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 11:43:32 írta G86 »
                                                                                                                                                   

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Figyu. Én 9 évesen vettem annak idején az E10-est, és még a gyári akksi volt benne. Nem bontható kupakos, légmentesen zárt. A dzuvától nem lehetett bekukucskálni az ellenőrző ablakon. Egy ronggyal letisztítottam, belenéztem. 9 évesen minden rendben volt: folyadék, annak színe, stb. -12 fokban, a Kékestetőn reggel pöccre indult. És ez kb. 10 évvel ezelőtt volt. Nem mondanám újnak már ezt a technológiát.

Egy koccanás miatt, aminek a tisztázása a biztosító részéreől 3 hónapot vett igénybe, az autó 3 hónapig állt egy műhely udvarán, télen. Na ez tette tönkre végül. Ezen nem volt mit segíteni, kicseréltük.

A Yaris-unk 2008-as, szintén gyári akksi van még benne. Karácsony előtt jártam vele, aztán utána már csak Január 4-én indultam volna, de már nem röffent be. Bebikáztuk a Kiáról, azóta is köszöni szépen jól van. Előző tulaj elmondása szerint, télen nem volt használva az autó, ezért neki minden tavasszal fel kellett töltenie az akksit (5 évesen vettük az autót, tehát valszeg 5-ször merült le csutkára hidegben, és úgy állt hónapokig). Valszeg ez már így viseletes, és előbb-utóbb cserélnem kellesz. Szerintem ez is jól bírta.

Most mennyi egy Jász-akku? 12ezer? Ennyit 6-8 évente egyszer nem sajnálok az autómra költeni.

« Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 12:35:22 írta robi (Robi) »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Köszi András69 de pont ez a cikk volt ami megindította bennem, hogy na most akkor mégis kell-e folyadékot visszapótolni ezekbe az új "gondozásmentes" akksikba!? Eddig haláli nyugalommal lesz@rtam őket, gondolván ezeket maximum árammal kell tölteni...

Most mégis továbbra is tanácstalan vagyok, mi a helyes: Nem kell pótolni, de ha nem sikerült gyárilag rendesen lezárni, akkor bizony szükséges lenne a pótlás, ha éppen fel lehetne nyitni roncsolásmentesen... Ha "feltúrod" azzal meg te teszed tönkre.

Annyit tisztult a kép, hogy elvileg 4 évre tervezik ezeket a gondozásmentes akksikat, ergo, ha ennyi idő után tönkremegy, az nem meglepetés.

Az elég valószínű, hogy garanciaidőben még a nem tökéletesen lezárt akksi sem fog tönkremenni, ahhoz elég extrém körülmények összejátszása kellene. 4 évet lehet, hogy nem fog kibírni (bár ez se kizárt, lejjeb leírom, miért), de a gari időt biztosan.

Van, aki szerint a gondozásmentes akksi csak egy egyszerű marketingfogás. Nos, én is így érzem. Ugyanis a suzukimba még "normál" kupakos akksi volt, amit pár hetente célszerű lenne ellenőrizni. Eleinte ellenőriztem is, csak éppen nem igényelte a töltögetést.
Mikor megvettem "beszinteztem" és utána csak egy év múlva vált szükségessé, hogy töltsek rá. Ha "csak" így fogy a víz belőle, és ezt is gondozásmentesként használjuk, ez is kibírja a 4 évet. És az autó volt használva évi 18-20 ezer km ment bele.

Az egy dolog, és nem is "csak" az zavar, ha előbb megpusztul az akksi, és vehetek másikat, de nem tudom az autó töltési rendszerének is mennyire egészséges, ha egy haldokló, gondozatlan akkumulátort kellene töltenie, ami már nehezen veszi fel a töltést.

Készítettem egyébént újabb képeket az akksimról, kivettem a helyéről. Sajnos nem látszódik a szint, teljesen fekete, pedig erős fénnyel próbáltam átvilágítani. Ha gondozásmentes, minek jelölik rajta a minimum, és a maximum szintet? Valamint mi lehet a kupakok mellett, mindkét oldalt az a bigyó? Utolsó két képen láthatjátok, pozitív oldalon piros, másikon szürke.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 17:26:45 írta G86 »
                                                                                                                                                   

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Köszi András69 de pont ez a cikk volt ami megindította bennem, hogy na most akkor mégis kell-e folyadékot visszapótolni ezekbe az új "gondozásmentes" akksikba!? Eddig haláli nyugalommal lesz@rtam őket, gondolván ezeket maximum árammal kell tölteni...

Most mégis továbbra is tanácstalan vagyok, mi a helyes: Nem kell pótolni, de ha nem sikerült gyárilag rendesen lezárni, akkor bizony szükséges lenne a pótlás, ha éppen fel lehetne nyitni roncsolásmentesen... Ha "feltúrod" azzal meg te teszed tönkre.

Annyit tisztult a kép, hogy elvileg 4 évre tervezik ezeket a gondozásmentes akksikat, ergo, ha ennyi idő után tönkremegy, az nem meglepetés.

Az elég valószínű, hogy garanciaidőben még a nem tökéletesen lezárt akksi sem fog tönkremenni, ahhoz elég extrém körülmények összejátszása kellene. 4 évet lehet, hogy nem fog kibírni (bár ez se kizárt, lejjeb leírom, miért), de a gari időt biztosan.

Van, aki szerint a gondozásmentes akksi csak egy egyszerű marketingfogás. Nos, én is így érzem. Ugyanis a suzukimba még "normál" kupakos akksi volt, amit pár hetente célszerű lenne ellenőrizni. Eleinte ellenőriztem is, csak éppen nem igényelte a töltögetést.
Mikor megvettem "beszinteztem" és utána csak egy év múlva vált szükségessé, hogy töltsek rá. Ha "csak" így fogy a víz belőle, és ezt is gondozásmentesként használjuk, ez is kibírja a 4 évet. És az autó volt használva évi 18-20 ezer km ment bele.

Az egy dolog, és nem is "csak" az zavar, ha előbb megpusztul az akksi, és vehetek másikat, de nem tudom az autó töltési rendszerének is mennyire egészséges, ha egy haldokló, gondozatlan akkumulátort kellene töltenie, ami már nehezen veszi fel a töltést.

Készítettem egyébént újabb képeket az akksimról, kivettem a helyéről. Sajnos nem látszódik a szint, teljesen fekete, pedig erős fénnyel próbáltam átvilágítani. Ha gondozásmentes, minek jelölik rajta a minimum, és a maximum szintet? Valamint mi lehet a kupakok mellett, mindkét oldalt az a bigyó? Utolsó két képen láthatjátok, pozitív oldalon piros, másikon szürke.

Ott jön ki a durranógáz fele.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
" a működőképes, használatban lévő akkumulátoroknál is jelentős kapacitásnövekedést mértek a szulfátlanítás után."
60e forintért nem még szerencse, hogy nem kamu, már régóta fontolgatom a beszerzését. Amennyiben nem romlana el, még meg is érné, mert egy AGM es akku ára körül van. A garanciája azonban sajnos nem örök.

A másik képen feltüntetett Panelectronos jelenleg 3e körül kapható aktivátort én is használom, már több mint egy évtizede.
"Veszteségek nélkül a végtelenségig önfenntartó lenne a folyamat, de a valóságban szép lassan lemeríti az akkumulátort."
Perpetuum mobile-re senki nem számított, egyébként is illik néhány havonta rendesen feltölteni az akkut.
"az aktivátoros akkut sokkal könnyebb volt feltölteni. Nagyjából ennyi a pozitívum, amit sikerült kimérni."
Csak én értelmezem úgy, hogy a mélymerülés ellenére aktivátorral kevésbé szulfátosodott?

"Működő autóba teljesen fölösleges – mondják a forexesek – nem komoly embernek való holmi. Igaz, egy hosszú időre letett akksinál lehetnek pozitív hatásai, de ebben az esetben is jobb, ha havonta rátöltöget a gondos gazda. Napi használatban lévő autóban, ép elektromos rendszerrel viszont nincs sok értelme, nem sikerült bizonyítani, hogy meghosszabbítaná az élettartamot."
A Forex leírt tesztelési körülményei nem napi használatban lévő autóra vonatkoznak. Az eszköz hatására következtetések ugyan levonhatóak belőle, de a leírt körülmények lényegesen eltérnek egy rendszeresen használt autóétól.
Saját tapasztalat:
- A durva állandó fogyasztóval rendelkező és ritkán használt benzines E12 -ben sokkal lassabban ment tönkre az akku.
- A szó szerint doktor üzemmódban napi használatban lévő E12 1,4D gyári akku túlélt 3 rajta felejtett világítás miatti lemerülést, legutóbb édesapám több mint 1 hétig használta generátor nélkül, mert az tönkrement (gondolom diódasor, de édesapám nem szórakozott, vett bele gyári újat). A 11 éves csavarkupakos 70Ah Yuasa még mindig kifogástalanul teszi a dolgát.
- A szintén ritkán és keveset használt YHSD AGM akkuja fél éves korában (határértéken belüli készenléti fogyasztással) 12V körüli értékre csökkent. Most  aktivátorral, lassan 4 évesen és majdnem 20e km-el rendesen tartja a töltést, 3-4 nap állás alatt merülne 12,6V-ra, de általában csepptöltőn tartom.

Nekem ennyit mindenképpen megért, és addig biztosan használom amíg meg nem engedhetek magamnak egy saját szulfátalanítót.
Nem saját szulfátalanítót, piaci áron alkalmazva nem csak nekem nem éri meg:
"szervizében gyűjtött tapasztalatai alapján nem reális több napig leállítani egy autót, csak azért, hogy regenerálják az akksit, ráadásul nincs garancia a javításra, hiszen nem biztos, hogy a másodlagos szulfátosodás volt a baj."

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Aldiban megint kapható less akku töltő. Érdemes ilyenbe beruházni egy hagyományos noname töltő helyett. Ezzel lehet már úgy tölteni az akkut, hogy az ember nem veszi ki az autóból, nem köti le a sarukat?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Én sose vettem ki az akksit ha tölteni akartam és a sarukat se kötöttem le. Miért? Mondjuk nem is az aldiban vettem a töltőmet. :)
                                                                                                                                                   

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Aldiban megint kapható less akku töltő. Érdemes ilyenbe beruházni egy hagyományos noname töltő helyett. Ezzel lehet már úgy tölteni az akkut, hogy az ember nem veszi ki az autóból, nem köti le a sarukat?
Nekem, ugyan, Lidl-s van, de teljesen megfelel. Engem nem érdekel ennél mélyebben az aksitöltés. Évente 1x kap egy 24 órás töltés az aksi - főleg a hideg idők beköszönte előtt - és kész. Az autót nem mindennap használjuk, van, hogy 2-3 napot áll. Ennek ellenére, mindig megfelelően működött, jelenleg kb 5-6 éves lehet az aksi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Én sose vettem ki az akksit ha tölteni akartam és a sarukat se kötöttem le. Miért? Mondjuk nem is az aldiban vettem a töltőmet. :)
Ez is olyan örök vita alap amióta egyre kifinomultabb, érzékenyebb, elektronikával rendelkező autókat használunk, amihez próbálnak akku töltőket is fejleszteni.
Na ilyenkor jön az, hogy ki mit vesz, mennyit szán rá.
Lássuk be, szak sajtó vagy fórum is tud megtévesztő lenni a laikus számára. Itt az én példám is, korábban többek között olvasgattam, kérdezősködtem mit érdemes venni, használni, ha elbizonytalanodom akkor kérdezek. :)
Válaszolva konkrétan írásodra, én lekötöttem a sarukat, nem mertem megkockáztatni azt, hogy egy töltő valamilyen oknál fogva meghibásodik vagy tévesen több feszt küld az áramkörbe, amivel a kocsi elektronikáját felszántja, aztán meg nézhetek nagyot.  :eek:
Fery

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Én sose vettem ki az akksit ha tölteni akartam és a sarukat se kötöttem le. Miért? Mondjuk nem is az aldiban vettem a töltőmet. :)
Na ez az. Az én töltőm hagyományos transzformátoros. Azon simán átmegy bármi, akár túlfeszültséget okozva. Nem szeretnék e-miatt ECU-t cserélni.
Abból meg nem lehet kiindulni, hogy nem lesz túlfeszültség a hálózaton.
(Nem autos tapasztalat, de a viharos időjárás miatt mostanában több eszközt cseréltünk, amik pedig szünetmentes táp után voltak, csak rendes túlfeszültség védelmük nem volt. Egy ilyen trafós, alap akku töltőnél se hiszem, hogy van ilyesmi.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Én is azt vallom, hogy elővigyázatosságból jobb lekötni az aksit töltéskor.(Te...o gazdaságos töltőm van.) Én mindig így teszek. :yes:

Egyszer a feleségem "közölte" utólag, hogy :
- Reggel nem indult az autó, rátettem az aksi töltőt. - mondá.
- Jó és megtaláltad a töltőt, tudtad, hogy melyik pólust hova kell csiptetni? LEKÖTÖTTED az aksit a kocsiról? ???
- Persze megtaláltam. Jaaaa, nem kötöttem le, kellett volna? ??? De működött, beindult!  :whistling:
Bátraké a szerencse... :eek: ::) :whistling: :innocent:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Én még soha nem töltöttem az aksit a Coriban, 9 éves :cry:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Én még soha nem töltöttem az aksit a Coriban, 9 éves :cry:

Tartsd meg jó szokásod... :otlet:
 :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.