Sziasztok!
Többször szó volt már itt a kis akksi kompatibilitásról... Én tegnap sikeresen kicseréltem az enyémet, (P2-2008 USA) ha valakit érdekel egy jó árú lehetőség most egy teljesen kompatibilis (az eredetivel mindenben megegyező) darabot találtam, szállítással együtt 17.400.- Ft.
https://alkatreszek.hu/akkumulator_bosch_s4_45ah_bosch_akku/0092s40220_szMaga a csere se volt bonyolult, 20 percig is csak azért tartott, mert a nagy akkumulátor ventilátorának kivezető cső darabját is le kell szedni, ennek a kiemelésekor a csőre csatlakozó külső zsalus elem - ami két oldalt négy patent füllel van rögzítve - beesett a lemezváz és a külső műanyag burkolat közé, és ennek a kibányászása eltartott egy ideig. (Mivel a külső burkolatot nem akartam megbontani.)
Az akku tartósságáról természetesen nem tudok nyilatkozni, de talán majd egy olyan 5-6 év múlva jelentem. Remélem.
Plusz egy tapasztalat, talán jól jön másoknak is: Ha az elindításkor a nagy piros háromszög is felvillan egy időre, lehet, hogy azt jelzi, hogy a kis akksi töltöttsége kevés. A cserére ugyanis azért lett szükség, mert néhány napig olyan használatban volt része a járműnek, hogy négy-öt elindulás mellett 6-800 méteres utakat tettünk meg, és az éjszakai mínuszok ellenére szegény gépezet kénytelen volt a szabad ég alatt parkolni. Emiatt azután kétszer is beintett nekem a Power gomb megnyomásakor, szerencsére volt bikázási lehetőségem.
Amikor rendesen feltöltöttem az akksit, akkor bekapcsoláskor nem villant fel a háromszög, de sajnos már nem sokáig tudta tartani az erőt. (Nem csoda, az eredeti gyári volt benne, tehát minimum 6 éves.) Eddig azért nem vettem észre a gyengeségét, mert egyrészről az autó garázsban alszik, másrészt nem használtam ilyen extrém körülmények között.
Ennyi.