'85-ös 5 ajtós, 1.6 benzin(4A-L) GL
'85-ös 5 ajtós, 1.6 benzin(4A-L) GL
jól van na! most kössetek bele!
jól van na! most kössetek bele!
Idézetet írta: "no55"jól van na! most kössetek bele!
Béke van ;) ... De ami azt illeti , engem speciel tényleg érdekelne , ha írnál részletesebben is az autódról . Kedvelem a régebbi típusokat , és (tudtommal) eddig ilyen változatú Carina még nem bukkant fel a köreinkben !
Idézetet írta: "Palaczk"Idézetet írta: "no55"jól van na! most kössetek bele!
Béke van ;) ... De ami azt illeti , engem speciel tényleg érdekelne , ha írnál részletesebben is az autódról . Kedvelem a régebbi típusokat , és (tudtommal) eddig ilyen változatú Carina még nem bukkant fel a köreinkben !
Én már ültem helyileg egy GL liftbackbe. :D
Ígérem hogy írok majd az autóról részletesen, de most van egy olyan gondom, hogy a benzinszintjelző nem működik.(néha mutat valamit de nem a valóságot) Gondoltam van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata. Légyszi írjatok,ha tudtok valami megoldást. Előre is köszi.
Ígérem hogy írok majd az autóról részletesen, de most van egy olyan gondom, hogy a benzinszintjelző nem működik.(néha mutat valamit de nem a valóságot) Gondoltam van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata. Légyszi írjatok,ha tudtok valami megoldást. Előre is köszi.
Ígérem hogy írok majd az autóról részletesen, de most van egy olyan gondom, hogy a benzinszintjelző nem működik.(néha mutat valamit de nem a valóságot) Gondoltam van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata. Légyszi írjatok,ha tudtok valami megoldást. Előre is köszi.
üdv Bundi!
A hűtőre alulról csatlakozó vízcsonk lesz aminek az elején van a termosztát!
A vizet teljes egészében felesleges leengedni, csak amennyit szükséges! Ajánlom, először a hűtő felől kösd le a hűtőről, így a csőből / motorból (ha meleg a motor és nyitott a termosztát) kifolyik valamennyi víz. Ezt edényben a kocsi alatt fel tudod fogni!
Utána visszakötheted a csövet és a motor felőlit vedd le!
A motoron a generátor alatt a vizpumpánál a 16321-es vizcsonkot lekötöd, ezt 2 db csavar fogja, ezt kell levenned, ez alatt van a termosztát!
Leveszed a csonkot, ne ijedj meg, ha a termosztát a blokkban marad, egy csavarhúzót beleakasztva ki tudod fordítani! Forró víznél vigyázz, hogy ne forrázzd le magad!
A fém csonkot pucold fémtisztára, féktisztitóval vagy hasonlóval zsírtalanitsd, ugyanezt csináld meg a motoron is, esetleges régi gumi/ pasztamaradványokat lekaparod, lecsiszolod. Fontos, hogy itt is zsirtalanitsd a felületet, ezért egy ronggyal addig törölgesd a termosztát helyét, amig teljesen száraz nem lesz!
Utána ráteszed az új termosztátra a gumitömitést (csak az egyik fog kelleni) és enyhén körbekenheted síktömitővel a gumit (ez autósboltban kapható, akár 100ml-es kiszerelésű fagyálló, olajálló, benzinálló paszta ~1-2 E Ft, érdemes körbekérdezni nincs-e valakinek, ha másra nem kell..
Vékonyan a zsirtalanított fém vizcsonkot is megkenheted, sok nem kell, mert a csavar meghúzásakor úgyis kinyomja!
Az új termosztátot beteszed a vízcsőcsonk alá, a paszta miatt nem fog kiesni ;), a pöcök felfelé álljon! Rátszed a vízcsonkot a csavarokat közepes erővel meghúzod, ezután visszateszed a gumicsövet a csonkra!
Amennyire tudod feltöltöd a hűtőt folyadékkal (ha sikerül felfogni a kifolyó mennyiséget, látod mennyi kell majd visszafelé), esetleg a vízcsőbe is tölthetsz folyadékot, ha onnan könnyebb!
Ha minden a helyén van elinditod és üzemmelegre járatod a motort, a kiegyenlitő utántöltöd!
kicsereltem a temosztatot egyedul. :-) sosem csinaltam meg. Teljesen jo lett, az alapjarat stabil 700 lett. Sokkal hamarabb bemelegszik es nehezebben hul le. Koszonom mindenki segitseget.
Udv
Bandi
Lenne egy tippem 4A-FE motorhoz, nálam bevált!Nem tudom, előfordulhat-e ilyen, de ha valami árulás folytán megemelkedne a motorban a nyomás, akkor esetleg 1-2 szimering ha kifordul, utána folyni fog rendesen kifelé az olaj működés közben. Kicsi a valószínűsége, hogy pont egyidőben tojik be a PCV szelep és kerül egy masszívabb kosz a leeresztőnyíláshoz, viszont akkor is egy opció. Egy hátsó főtengelyszimering-folyás esetén egyből váltólevétel (ha meg már lennt van, nézzük meg a nyelesetengely-szimeringet és a kuplungot is ;) ).
Szóval aki teheti, olajcsere alkalmával érdemes a nívópálcán keresztül levegőpisztollyal megnyomatni az olajteret, természetesen kitekert olajleeresztő csavarnál, így legalább 1-2 decivel több fáradt olaj tud távozni a karterből, mindenféle emelgetés és egyensúlyozás nélkül.
Az olajszűrő még a régi volt fennt, nem akartam, hogy ott kifröcsköljön.
Megvártam, míg vizszintes talajon kicsöpög, ami tud, aztán mikor nem jött több, 7 baron óvatosan kezdtem nyomatni, de szemmel látható volt a távozó olajmennyiség!!
Ha valaki alapos olajcserét akar, ajánlom neki, mert elég tökéletlen helyen van a leeresztőcsavar, sok olaj tud bennmaradni...
Nem tudom, előfordulhat-e ilyen, de ha valami árulás folytán megemelkedne a motorban a nyomás ...Az utcai motorokban az olajnyomás 6 bár körülire van korlátozva, nyilván a többi alkatrész is ennek megfelelően van méretezve. Szerintem Kamikaze nem a teljes 7 bárt küldött rá motor(ön)gyilkos módon, ment mellé is abból a sűrített levegőből.-)
...Üdv!
Ne gondolja senki sem, hogy működés közben a szimeringen számottevő nyomás van, illetve az olajtérben :nono:.
Csak a vékony olajjáratokban, magában az olajcsatornában, olajzőkörben van olaj"nyomás" illetve a csapágyaknál értelemszerűen.
UFF! Én beszéltemÜdv a fedélzeten! Köszönjük a segédletet! ::)
Ez volt az első HSZ-em. Majd a másik helyen bemutatkozom.
Ilyenformán képzelem el a leirások topicot, ami tényleg egyértelműen építő jellegű és nem csak fecsegés, azt be lehet tenni/ linkelni!:clap: Igazad van, ide érdemes beszúrni a DIY javításokat. :yes:
LED-ezés itt is - ott is...Nem tudom hogy ezekben a led izzókban van e ellenállás. Elvileg a ledeknek van egy belépő árama (2-3 V) és ehhez kell ellenállás választani a 12 V-hoz. Igen ám de az autó akár 14V felett is termel. Ekkor túlterheli a ledeket.
Be tudná ide valaki tenni a szegénykeverékes és nem szegény motorokról a képet? Nem találom. :?:
Be tudná ide valaki tenni a szegénykeverékes és nem szegény motorokról a képet? Nem találom. :?:Íme, az injektorok, és a benzinnyomás-szabályozó eltérő elhelyezésének bejelölésével
...
Viszont a harcban barátunk lehet az üregvédelem!
Mindenkinek ajánlom, akár otthon is elvégezhető. Én ugyan literes kiszereléssel dolgozok de kapható spray-ben is csővel, szórófejjel.
Sajnos már nem divat a megelőzés, pedig tanuló koromban egész maszek iparág épült a korrózióvédelemre.
Oké, hogy már nem Zsigákkal járunk, meg aztán fejlődött a lemezkezelés (a fenét, a technika régi, csak már ciki rohadó autókat gyártani).
A Body 900-at bátran ajánlom, kapható színtelen kivitelben is.
3 literrel körbefújható az autó, ajtók, küszöbök, hossztartók, hátsó nyúlványok, és a nagyon érzékeny hátsó sárvédők bőven kaphatnak az anyagból.
A Carinán szerencsére rengeteg gumidugó van, sok tartó meg is van szakaszolva velük.
Mehet mindenhová "ész nélkül" csak egy dologra kell figyelni: dermedés után a gyári vízkifolyókat ki kell tisztítani valamilyen műanyag szerszámmal.
(http://img2.indafoto.hu/7/1/7101_af88d16112663ef32519c582073f44c4/17470007_d1d1306c2392b3035c57ff02951d2ca3_m.jpg)A Korant is nagyon jó anyag, még egy fokkal talán jobb is mint a sima rozsdamaró.Az alábbi linken az általam elkövetett karosszéria-javítás látható.
De!
A rücsi nagyon jó hangszigetelő és ütésálló felületet képez, azonban önmagában nem alkalmas alvázvédelemre.
Ezt elvileg fel is tüntetik a dobozon az apróbetűs részben, hogy nem vízzáró.
Persze nem rohad le másnapra a lemez, de nem erre való. Pótold az alvázvédő réteget!
Body 930-at ajánlom.
Kilós kiszerelésben is van, érdemes a festés után higítatlanul is használni itt-ott.
Én keskenyebb ecsettel szoktam kihúzni vele az összetételeket, mintha réstömítőznél.
Szerencsére nem volt sok meló, bár a jobb hátulján volt meglepetés a sárfogó alatt. :censored:
Mindent élben raktam össze, foszfátozás, alapozás, majd réstömítés után jöhetett az anyag.
A fényezés tudom elsőre meredeknek tűnik, de ezek még a friss, az összecsiszolás és a polír előtt készült fotók.
http://indafoto.hu/offday/toyota_karosszeria_javitas/slideshow (http://indafoto.hu/offday/toyota_karosszeria_javitas/slideshow)
A magam és a szakma nevében visszautasítom ezt a galád rágalmat! :nonono:
:D :D
A gázpedálnál megtaláltam a helyét, levettem a kis ajtót, persze szűrő sehol, helyette egy tonna kosz. Amit nagynehezen kiporszívóztam ilyesmi.Üdv a klubban!
Viszont ami szűrőt kaptam dobozban az két részből álló nagyon fura alakúak.
Képpel válaszolok, remélem, érthető lesz.+1 video (http://www.youtube.com/watch?v=MB4LJwJy0KE), ami csak a helyét mutatja, de a kommentekben leírják a csere menetét.
Sziasztok!
Abszolút új vagyok ezen a fórumon.
Előre is elnézést kérek két dologért is.
1; Lehet rossz helyre írom a következő hozzászólásomat
2; Időm nincs arra, hogy végigolvassam az egész fórumot.
..hogy belevágjak rögtön a közepébe szeretném a Carinámban kicserélni az olajat.
Még soha nem csináltam ilyet egyedül. Nagyon felbuzdultam az elmúlt időszakban, szóval elhatároztam, hogy egyedül megoldom.
Az a része megvan, hogy alul kell leengedni a régi olajat. Az olajszűrűt is tudom, hogy merre található. ( A motor elején, középen)
Mennyire ajánlatos egy abszolút kezdőnek kicserélni az olajat? Milyen buktatok lehetnek?
"Ránézésre" abszolút egyértelmű és nem tűnik bonyolultnak.
A Használati utasítása megvan, de nekem nem egyértelmű illetve kevés információt adott.
Köszönöm szépen előre is a választ.
Mindenkinek szép és kellemes napot kívánok!
Üdv,
Zoli
Sziasztok!
...
..hogy belevágjak rögtön a közepébe szeretném a Carinámban kicserélni az olajat.
...
Denso generátor csapágyméretek:Milyen jól jön ez most nekem :D
Ha valaki nem tud jobb hétvégi programot kitalálni mint, hogy megcsapágyazza a generátorát
és
nem akar napokat várni a kibontás után megrendelt alkatrészekre (min én)
akkor
a műtéft előtt ballagjon be a helyi csapágyboltba és rendelje az alábbi méreteket:
Szíjtárcsánál Szénkeféknél
Ø K: 52 Ø K: 35
Ø B: 15 Ø B: 15
SZ: 16 SZ: 13
Gyári Koyo kód:
382 949100-279
*Szerelési útmutató itt. (http://www.scribd.com/doc/173447964/4a-Fe-Charging-System)
;)
Denso generátor csapágyméretek:Sajnos mégse jó.Az enyémbe Bosch van.Erről nincs valakinek csapágyinfoja?
Ha valaki nem tud jobb hétvégi programot kitalálni mint, hogy megcsapágyazza a generátorát
és
nem akar napokat várni a kibontás után megrendelt alkatrészekre (min én)
akkor
a műtét előtt ballagjon be a helyi csapágyboltba és rendelje az alábbi méreteket:
Szíjtárcsánál Szénkeféknél
Ø K: 52 Ø K: 35
Ø B: 15 Ø B: 15
SZ: 16 SZ: 13
Gyári Koyo kód:
382 949100-279
*Szerelési útmutató itt. (http://www.scribd.com/doc/173447964/4a-Fe-Charging-System)
;)
Sajnos mégse jó.Az enyémbe Bosch van.Erről nincs valakinek csapágyinfoja?Válasz a típushibákban.
Hibakód-kiolvasás (http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg201831#msg201831)Egy kis orosz nyelvű szemléltetés hozzá:
Hibakódok jelentése (http://www.troublecodes.net/Toyota/)
Első ajtó belső borítás leszedés:vagy videóval:
http://board.toyota-forum.de/showthread.php/98522-Fensterheber-austauschen-beim-Carina-E!
Meghúzási nyomaték [Nm]: 110Ez milyen autóhoz van?
kerékanya
Üdv mindenkinek !
Carina vásárlás előtt állok.
Ki is néztem egyet /1998/ de van valami ami bosszant a dologban.-
A motoron láttam valami gányolást.Azt szeretném megkérdezni a tapasztaltabbaktól,hogy ez mi?
Üdv mindenkinek !Bal oldalon hiányzik a műanyag ami védi a kábelt. (nem nagy dolog)
Carina vásárlás előtt állok.
Ki is néztem egyet /1998/ de van valami ami bosszant a dologban.-
A motoron láttam valami gányolást.Azt szeretném megkérdezni a tapasztaltabbaktól,hogy ez mi?
Karbantartási, ellenőrzési segédlet a (Bosh gyújtásos) 4A-FE motorokhoz (https://filetea.me/default/#t1sUZiSKnscQF2nAmxFIJ0guw)Ha nem működne (https://onedrive.live.com/?id=55B9357804F34E3%21105&cid=055B9357804F34E3)
Ha nem működne (https://onedrive.live.com/?id=55B9357804F34E3%21105&cid=055B9357804F34E3)
Ha nem működne (https://drive.google.com/drive/folders/0B453RppDunjqVklIWXg3MFZRNjg?usp=sharing)Talán működik ::)
Talán működik ::)
Nem! Kaptad! ;) :hug: :D
Köszi, loptam!
Egy kis orosz nyelvű szemléltetés hozzá:Frissítés. Hibakód kiolvasásához működő videó-hivatkozás
www.youtube.com/watch?v=54ooCNo-9Ro
Első esetben nincs hibakód, másodikban 21-es és 25-ös.