Az említett modellek feltételezem valami 10w40 olajjal üzemeltek. A 0w20 olajjal még tartósan üzemelni sem volnának képesek, nemhogy gond nélkül lenyomni 300 000 km-t. A kenőanyag fogyasztást nagy mértékben befolyásolja a viszkozitási osztály is. Csak 1 példa: Az E12 Corolla egy mezei 5W40 total olajjal szinte 0 olajfogyasztást produkált 15 000 km alatt. Ugyan az a motor 5w30 A5 olajjal már kb 0,8 dl /15 000 km. 0w20 esetén lehet kellett volna vagy 2-3 liter.
Ez mind igaz. Mint ahogy az is, hogy azoknak az az ajánlott gyári olaja, nem a 0W20. Persze, hogy egy régi tervezésű/gyártású motorba nem önthetsz 0W20-ast, mert azonnal kifolyik mindenhonnan.
Egyébként nálam az "Toyota" flakonos 5W30-at kezdettől fogva csipegette, akkor is, amikor még a 0W20-ból szinte semmit.
Ha figyelembe vesszük, hogy, mi okozza az olajevést, a vastagabb olaj csak ront a helyzeten. Ha gyárilag olajfogyasztós a Valvematic motor 0W20 olajjal, akkor miért nem eszi az összes? Olyan sem, amit sokkal többször használtak pl rövid távú városi utakra? Nem jellemző erre a motorra - konkrétan abban a szervizben nem is találkoztak másik ilyen motorral.
A Yaris sokkal durvábban fogyasztja az 5W30-at és korábban, mint 100e km. Így meg sem éli majd a 300e-et. Nem gondolom, hogy egy maximálisan karbantartott, nem széthajtott motornak 80e km után lényeges mennyiségű olajat kell fogyasztania vagy hogy ez normális lenne. Vagy hogy ezt így tervezte a Toyota.